Pagina 1 van 1

Zwaarste Cargo ?

Geplaatst: 10 jun 2010, 10:57
door dentheo
Uit engelse publicatie
Few trains in Belgium are pulled with two Bombardier Traxx locos series 28. One of them is the ore train from the Antwerp Barbour (Zandvliet) to Dillingen
(Mannheim, Germany). The train has 40 wagons and weighs nearly 4000 tons, a piece of cake for these powerful Traxx locomotives.
Is dat onze zwaarste Cargo ?

Re: Zwaarste Cargo ?

Geplaatst: 10 jun 2010, 11:36
door Steven
dat zou veruit de zwaarste moeten zijn ja.

Re: Zwaarste Cargo ?

Geplaatst: 10 jun 2010, 12:01
door Shrek
Is de kolentrein Zandvliet-Leuven (en daarna verder richting frankrijk) ook niet iets van een 4000t?

Re: Zwaarste Cargo ?

Geplaatst: 10 jun 2010, 23:15
door Speedy
dentheo schreef:Uit engelse publicatie
Few trains in Belgium are pulled with two Bombardier Traxx locos series 28. One of them is the ore train from the Antwerp Barbour (Zandvliet) to Dillingen
(Mannheim, Germany). The train has 40 wagons and weighs nearly 4000 tons, a piece of cake for these powerful Traxx locomotives.
Is dat onze zwaarste Cargo ?
De 'Mannheim' zit meestal rond de 3600T. Voor de loc's is dit inderdaad geen probleem. Wel is het opletten met de spanning op de bovenleiding op L24....

Re: Zwaarste Cargo ?

Geplaatst: 11 jun 2010, 00:01
door dentheo
Ik neem aan dat bij het starten de traxx weet dat ze met twee zijn ?
En automatisch beperkte trekkracht om de koppeling te sparen ?

Re: Zwaarste Cargo ?

Geplaatst: 11 jun 2010, 01:31
door Shrek
Speedy schreef: De 'Mannheim' zit meestal rond de 3600T. Voor de loc's is dit inderdaad geen probleem. Wel is het opletten met de spanning op de bovenleiding op L24....
Het 3000v gedeelte of het 15kv gedeelte? Voor het 15kV stuk is er geen nieuw onderstation gebouwd, men is er dus vanuit gegaan dat het bestaande onderstation van aken genoeg vermogen levert om alle treinen tot op het viaduct te kunnen laten rijden.

Re: Zwaarste Cargo ?

Geplaatst: 11 jun 2010, 10:24
door Steven
Vooral dan het 3000v gedeelte. Omdat dit gevoeliger is voor vermogenverlies. 200V spanningsval bij 3000V is veel erger dan hetzelfde bij 15000V.

Re: Zwaarste Cargo ?

Geplaatst: 11 jun 2010, 20:38
door Jethro
Speedy schreef:
dentheo schreef:Uit engelse publicatie
Few trains in Belgium are pulled with two Bombardier Traxx locos series 28. One of them is the ore train from the Antwerp Barbour (Zandvliet) to Dillingen
(Mannheim, Germany). The train has 40 wagons and weighs nearly 4000 tons, a piece of cake for these powerful Traxx locomotives.
Is dat onze zwaarste Cargo ?
De 'Mannheim' zit meestal rond de 3600T. Voor de loc's is dit inderdaad geen probleem. Wel is het opletten met de spanning op de bovenleiding op L24....
Dit is dan ook logisch te verklaren, daar de maximum last tussen Visé en Montzen 1800t is voor één TRAXX, dus in treinschakeling 3600t!

Re: Zwaarste Cargo ?

Geplaatst: 14 jun 2010, 16:21
door junior
Maximum laast voor 1 Traxx : 2000Tonnen (2150 zonder Problem :lol: )
De problem met de spanning tussen Visé en Montzen : Tijdens de werken in de tunnel "de la Galoppe" de bovenleiding is gevoed door de onderstation van Visé tot Remersdael
Geen Treekracht vermindering in TS maar de stroomverbruik is controleerd (max. +/- 2500AMP).
Onder 15kV : Full Power :wink:

Re: Zwaarste Cargo ?

Geplaatst: 14 jun 2010, 16:28
door Steven
Max last van een loc is afhankelijk van een lijn. Dat staat in tabellen weergegeven hoeveel welke loc mag slepen op welke lijn zonder de uurregelingen in gevaar te brengen.

Re: Zwaarste Cargo ?

Geplaatst: 14 jun 2010, 16:41
door junior
Steven schreef:Max last van een loc is afhankelijk van een lijn. Dat staat in tabellen weergegeven hoeveel welke loc mag slepen op welke lijn zonder de uurregelingen in gevaar te brengen.
De maximale belasting mag niet worden gekend door de machinists maar de Visé Montzen max. belasting is niet een geheim.
Vanaf het begin met de Traxx, de maximale belastingen waren dezelfde als met de HLE 20, dan is dat naar boven verhogen worden.
Mal zien in slecht seizoen, verbruik van zand ++++

Re: Zwaarste Cargo ?

Geplaatst: 14 jun 2010, 17:30
door Speedy
junior schreef:
Steven schreef:Max last van een loc is afhankelijk van een lijn. Dat staat in tabellen weergegeven hoeveel welke loc mag slepen op welke lijn zonder de uurregelingen in gevaar te brengen.
De maximale belasting mag niet worden gekend door de machinists maar de Visé Montzen max. belasting is niet een geheim.
Vanaf het begin met de Traxx, de maximale belastingen waren dezelfde als met de HLE 20, dan is dat naar boven verhogen worden.
Mal zien in slecht seizoen, verbruik van zand ++++
Klopt volledig. Was eerst 1800T maar is nu 2000T max.