Pagina 1 van 4

Testen rit 189 MRCE in Belgie

Geplaatst: 09 jun 2010, 20:56
door 5941
Vandaag werd 189 115 overgebracht van Aachen-West naar Schaarbeek
Waar hij vrijdag vertrekt naar ath.En zaterdag doet hij testen tussen Ath en Silly
op volgende link ziet u enkel foto's http://www.treinfototeam.tk/

ES64F4-115

Geplaatst: 18 jun 2010, 07:34
door treinzot
Gisteren waren er geen testritten tussen Saint Gislain en doornik met de BR189.
De lok staat wel afgesteld te Ath.

grts.

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 18 jun 2010, 13:09
door AlexNL
Het is een gitzwarte loc, zo te zien wordt de homologatie dus gedaan met materieel van / in opdracht van MRCE Dispolok? Grappig om te zien dat er rijtuigen achter hangen en geen cargo-dingen. Waarom zou dat zijn?

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 18 jun 2010, 14:39
door ReisThijs
Dat zal zijn omdat ze testritten op hogere snelheden willen rijden. Met cargo erachter is de snelheid beperkt tot 80 of 100km/h. De locs zijn geschikt voor 140 en daar zal men nog wel een eindje boven willen gaan bij de testritten.

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 18 jun 2010, 18:30
door bahnrunner
Overigens worden deze loc's wel voor Reizigerstreinen gebruikt in Oostenrijk/Duitsland en Polen/Duitsland

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 18 jun 2010, 18:39
door dentheo
En af en toe CNL nachttreinen in Nederland...

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 19 jun 2010, 15:43
door Sander14
dentheo schreef:En af en toe CNL nachttreinen in Nederland...
Allang niet meer. De gecombineerde nachttrein uit Moskou/Kopenhagen/Praag alsook de nachttrein uit Zuid-Duitsland rijden met een (smerige) 1600. Sinds de nachttrein naar Milaan/Zürich pas vanaf Düsseldorf rijdt, komen er standaard geen 189'en met passagierstreinen in Nederland.

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 19 jun 2010, 18:05
door bobke
Welke loc is dat en van welke vervoerder?

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 19 jun 2010, 18:45
door Sander14
Loc is nog steeds in bezit van MRCE Dispolok, nog niet verhuurd dus.

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 19 jun 2010, 19:04
door AlexNL
Het is inderdaad eigendom van MRCE Dispolok (voorheen Siemens Dispolok), maar dat die loc nog geen logo van de vervoerder draagt betekent niet dat hij niet verhuurd is, op bijvoorbeeld de Betuweroute zie ik ook wel eens locs van MRCE Dispolok rondrijden met cargo erachter.

Maar deze homologatietests worden gedaan in opdracht van Dispolok zelf, om ze later makkelijker te kunnen verhuren. Zie www.dispolok.com voor meer informatie.

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 19 jun 2010, 19:18
door Sander14
Op www.railcolor.net kun je bij de zoekfunctie het loc nummer invullen en dan krijg je te zien waar de loc verhuurd is. Daar heb ik vandaan dat ie nog niet verhuurd is.

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 20 jun 2010, 13:40
door bobke
Hoe komt het dat die testritten met rijtuigen van de NMbS worden gedaan?

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 20 jun 2010, 16:57
door HSL
@bobke: MRCE Dispolok heeft geen veiligheidscertificaat op het Belgische spoornet, is zelf geen operator en laat de tests daarom in partnerschap/onderaanneming door de NMBS uitvoeren.

Vanmiddag is vastgesteld dat het stel werd beschadigd door vandalen in Ath (raam rijtuig ingeslagen, brandblusser leeggespoten...) :( De loc zelf is buiten schot gebleven :|

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 20 jun 2010, 18:52
door Sander14
Dan komt bij mij meteen de vraag omhoog: waarom stellen ze die loc met rijtuigen niet ergens af waar het veiliger is. Vorst bijvoorbeeld.

Re: ES64F4-115

Geplaatst: 20 jun 2010, 19:41
door trainfreak
Sander14 schreef:Dan komt bij mij meteen de vraag omhoog: waarom stellen ze die loc met rijtuigen niet ergens af waar het veiliger is. Vorst bijvoorbeeld.
Omdat de testen in de buurt van Ath zijn waarschijnlijk..

En de loc heeft nog geen toelating voor België (denk ik toch?) dus mag die enkel daar rijden, het transport naar Ath en terug zal dus gesleept moeten plaatsvinden.