Aai daar gaan we weer....

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aai daar gaan we weer....

Bericht door Steven »

Kevin1144 schreef:Zie het probleem eigenlijk niet hoor.
Er is een procedure voorzien om zonder etcs op de L4 te rijden en er was een loods die kennis etcs had...
Dan rest de vraag of de bestuurder van die ene loc die procedure kent. waarschijnlijk niet en daarom is hij ten rade gegaan bij zijn bazen en die hebben geweigerd. Verplaats u in de schoenen van die man en denk even na wat je zelf zou doen. Iets dat je niet kent voer je niet zomaar uit hoor.
Kevin1144

Re: Aai daar gaan we weer....

Bericht door Kevin1144 »

Steven schreef:
Kevin1144 schreef:Zie het probleem eigenlijk niet hoor.
Er is een procedure voorzien om zonder etcs op de L4 te rijden en er was een loods die kennis etcs had...
Dan rest de vraag of de bestuurder van die ene loc die procedure kent. waarschijnlijk niet en daarom is hij ten rade gegaan bij zijn bazen en die hebben geweigerd. Verplaats u in de schoenen van die man en denk even na wat je zelf zou doen. Iets dat je niet kent voer je niet zomaar uit hoor.
Ik begrijp uw standpunt hoor maar ik zie weinig verschil tussen met een loods door bvb tunnel in antwerpen te rijden (met de specifieke reglementering ivm rem% enz) of met een loods op een andere lijn met een specifieke reglementering.
Maar ik heb ook begrip voor die franse machinist, waarschijnlijk de taal niet helemaal meester en als ze dan zoiets komen vragen...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aai daar gaan we weer....

Bericht door Steven »

Dat taalprobleem zou er in theorie niet mogen zijn maar de realiteit maakt ons andere zaken duidelijk. Als de bediende die de vraag aan hem stelde dan nog eens op zich geen perfect NL spreekt (wegens gebruik van dialect) dan is het ook evident dat je een reactie mag verwachten die weinig positiefs is.
pietje

Re: Aai daar gaan we weer....

Bericht door pietje »

Maar ik pleit ook niet tegen die franse TB, maar zoiets moeten zijn oversten kunnen opvangen, en desnoods moet men dan de reglementering maar aanpassen.
Als men bv iets opzet waarbij Infrabel een fax stuurt naar het hoofdkantoor van de betrokken firma waarbij de loc opgevorderd wordt en de verantwoordelijkheid over de beweging bij Infrabel komt te liggen, zodat de TB ingedekt is.

Dit is wat men efficiënt werken noemt, maar het grootste gedeelte van die reglementering gaat er volgens mij nog van uit van de vroegere situatie waarbij de NMBS nog niet opgesplitst was en er geen privé bedrijven waren.

Dringend eens een reglementering maken die van deze tijd is dunkt me.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aai daar gaan we weer....

Bericht door Steven »

De regels zijn vooral een systeem paraplu hoor. Maar dat is overal wel een beetje zo ;-) Dus moet je ook een beetje met zo een paraplu systeem leren denken om de meeste regels te verstaan.
pietje

Re: Aai daar gaan we weer....

Bericht door pietje »

Maar als de NMBS en Infrabel ooit eens echt klantgericht willen worden zullen ze toch de regels zodanig moeten maken dat de klant niet steeds de dupe is van dat soort paraplu-regels.
Plaats reactie