Ok, terechte opmerking. Dat zou dan zeker nog moeten geïnstalleerd worden. Kun je overigens op die automaten internationale tickets kopen? (Ik bedoel die grijze lompe dingen die men in de kleinere stations vind.)Commendatore schreef:Die automaten zijn niet bruikbaar voor mensen zonder Belgische betaalkaart, dus dat lijkt me helemaal geen goed idee.sybic schreef:Misschien krijg ik hierop ook enkele negatieve reacties, maar ik zou het logischer vinden mochten ze een toeslag vragen voor mensen die volgende producten kopen:
-> abonnement vernieuwen
-> go-, rail- en wat weet ik allemaal voor passen
...
Assistentietoeslag internationale tickets
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Mensen met een gecombineerd MIVB NMBS abonnement kunnen niet eens aan een automaat het abonnement verlengen.
Dankzij de Mobib kaart kunnen we nu elke keer weer gaan aanschuiven.
Leve de vooruitgang...
Dankzij de Mobib kaart kunnen we nu elke keer weer gaan aanschuiven.
Leve de vooruitgang...
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Het vereenvoudigen is de beste keuze volgens mij, momenteel is het aanbod zo groot dat er geen superloketbediende bestaat die ze echt allemaal door en door kan kennen. Laat staan als je nog is gaan rekening houden met de verschillende geldigheidsperiodes van al die soorten tickets.
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Die "grijze lompe dingen" staan enkel in de grotere stations, een klein station of stopplaats heeft geen enkele automaat staan.sybic schreef:
Ok, terechte opmerking. Dat zou dan zeker nog moeten geïnstalleerd worden. Kun je overigens op die automaten internationale tickets kopen? (Ik bedoel die grijze lompe dingen die men in de kleinere stations vind.)
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Ik wou enkel het onderscheid maken tussen die automaten en die andere (bv. in Brussel-Zuid) waar je aan de hand van een dossiernr. je tickets kunt afdrukken.Steven schreef:Die "grijze lompe dingen" staan enkel in de grotere stations, een klein station of stopplaats heeft geen enkele automaat staan.sybic schreef: Ok, terechte opmerking. Dat zou dan zeker nog moeten geïnstalleerd worden. Kun je overigens op die automaten internationale tickets kopen? (Ik bedoel die grijze lompe dingen die men in de kleinere stations vind.)
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Wát zou dan geïnstalleerd moeten worden? Biljetten/munten automaten? Visa accepteren? Europese bankenmarkt wat meer op elkaar afstemmen? Nog iets anders? Er is hier ergens anders al een topic geweest waarin wordt gemeld dat automaten die met cash werken niet vanzelfsprekend zijn.sybic schreef:Ok, terechte opmerking. Dat zou dan zeker nog moeten geïnstalleerd worden. Kun je overigens op die automaten internationale tickets kopen? (Ik bedoel die grijze lompe dingen die men in de kleinere stations vind.)Commendatore schreef: Die automaten zijn niet bruikbaar voor mensen zonder Belgische betaalkaart, dus dat lijkt me helemaal geen goed idee.
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Openingsuren loketten:kika schreef:Wel als je de wachttijden aan het loket meerekent of als je van ergens anders komt en wilt overstappen. Ik vind het niet zo gek om een kaartje naar Soest in Gavere aan het loket (zijn die nog open?) te kopen.
Brussel-Zuid: 04:00 - 01:00
Brussel-Centraal: 06:15 - 22:00
Mechelen: 06:00 (za-zo 06:15) - 22:00
Antwerpen-Centraal: 06:00 - 22:00
Eerste Benelux op een werkdag: Bru-Z 06:18 Bru-C 06:22 Mechelen 06:41 Antw-C 07:00
Laatste Benelux op een werkdag: Bru-Z 21:18 Bru-C 21:22 Mechelen 21:41 Antw-C 22:00
Dus misschien behalve 's morgens vroeg in Brussel-Centraal, kun je altijd een ticket kopen aan het loket enkele minuten voordat de trein vertrekt...
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
De automaten moeten zowiezo veranderen, Bancontact wordt maestro en dan werken alle Europese kaarten zowiezo
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
In elk geval Maestro, maar als het enigszins kan ook ondersteuning voor creditcards als Visa en Mastercard.kika schreef:Wát zou dan geïnstalleerd moeten worden? Biljetten/munten automaten? Visa accepteren? Europese bankenmarkt wat meer op elkaar afstemmen? Nog iets anders? Er is hier ergens anders al een topic geweest waarin wordt gemeld dat automaten die met cash werken niet vanzelfsprekend zijn.sybic schreef:Ok, terechte opmerking. Dat zou dan zeker nog moeten geïnstalleerd worden. Kun je overigens op die automaten internationale tickets kopen? (Ik bedoel die grijze lompe dingen die men in de kleinere stations vind.)Commendatore schreef: Die automaten zijn niet bruikbaar voor mensen zonder Belgische betaalkaart, dus dat lijkt me helemaal geen goed idee.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Op zaterdag is er eentje die om 23u in antwerpen vertrektSteven schreef:De laatste benelux is nog voor 22u Brussel buiten en in Brussel zuid is er een loket open 24/24 en in de andere stations is dat ook tot 22u normaal dus dat kan nooit een probleem zijn. In Antwerpen centraal komt deze aan om 22u en dat is ook nog binnen de openingsuren van het loket aldaar.
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Bull shit, het kost waarschijnlijk meer geld maar in zwitserland staat er bijna in elk station zo'n automaat. En daar kun je met kaarten (visa,maestro,amex,...), zwitsers geld en zelfs euro's betalen. Dat moeten ze dus niet komen vertellen.kika schreef:Wát zou dan geïnstalleerd moeten worden? Biljetten/munten automaten? Visa accepteren? Europese bankenmarkt wat meer op elkaar afstemmen? Nog iets anders? Er is hier ergens anders al een topic geweest waarin wordt gemeld dat automaten die met cash werken niet vanzelfsprekend zijn.sybic schreef:Ok, terechte opmerking. Dat zou dan zeker nog moeten geïnstalleerd worden. Kun je overigens op die automaten internationale tickets kopen? (Ik bedoel die grijze lompe dingen die men in de kleinere stations vind.)Commendatore schreef: Die automaten zijn niet bruikbaar voor mensen zonder Belgische betaalkaart, dus dat lijkt me helemaal geen goed idee.
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
De Zwitserse automaten accepteren zelfs "REKA Cheques", dat zijn vouchers die je kan gebruiken om OV ticketen mee te kopen, en die vele werkgever met korting aan hun werknemers geven. Een automaat bouwen die alles accepteert is helemaal geen kunst.sybic schreef:
Bull shit, het kost waarschijnlijk meer geld maar in zwitserland staat er bijna in elk station zo'n automaat. En daar kun je met kaarten (visa,maestro,amex,...), zwitsers geld en zelfs euro's betalen. Dat moeten ze dus niet komen vertellen.
Recent is men begonnen met het standariseren van de automaten. Zowel de automaten die de SBB op haar stations heeft, als die van de stads en streekvervoerbedrijven krijgen allemaal dezelde interface met aanraakscherm.
Waar men ook wat van kan leren is Nederland: Daar kan je kaartjes naar België en het westen van Duitsland ook gewoon uit de automaat halen, of anders gewoon bij het loket binnenland.
Dus de NMBS moet gewoon:
- Deftige automaten installeren.
- Kaartjes voor Nederland, Luxemburg en het Duitse en Franse grensgebied aan de binnenlandse loketten, en via automaten verkopen.
Dan kan er over het heffen van een toeslag voor klanten die ingewikkelde oplossingen nodig hebben best overwogen worden. Vergeet ook niet dat een goede dienstverlening geld kost. Die mentaliteit die ik hier soms proef dat het nooit wat mag kosten is op termijn ook nefast voor het OV.
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Ik geef toe dat ik me niet altijd even precies of juist uitdruk, gelukkig helpt Bruno met mijn gelijk. Ander voorbeeld is Gent-Dampoort, wat om 20u sluit, maar de trein van 21:13 geeft je 5 minuten overstaptijd naar Rotterdam in A'pen CS, iets te weinig om nog een kaartje te halen, en om 90 minuten van tevoren in Gent te zijn, is toch ook wat overdreven.Trammist schreef: Dus misschien behalve 's morgens vroeg in Brussel-Centraal, kun je altijd een ticket kopen aan het loket enkele minuten voordat de trein vertrekt...
Worden internationale B-dagtrips trouwens overal verkocht? Wat me opvalt is dat Kerkrade niet in de planner zit maar er wel een aanbieding is naar Kerkrade Gaiapark Kerkrade Zoo. Zo wordt het wel moeilijk om te vergelijken.
Nog een gevalletje 'opvallend' in een artikel waarbij ACOD spoor wordt geciteerd over internationale tickets:"De NMBS gaat de verkoop van internationale treinbiljetten via Telesales concentreren, met afhaling van tickets in nog drie stations (Brussel-Zuid, Antwerpen en Luik-Guillemins)." Of de krant of ACOD heeft haar huiswerk niet goed gedaan, tenminste, dat hoop ik dan toch, want dat wordt dan wel heel erg beperkt qua dienstverlening.
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
die afhaalautomaten voor internationale tickets staan enkel in de grote stations zoals Brussel Zuid, Antwerpen Centraal, Liege Guillemins en dienen enkel voor internationaal verkeer, de grijze automaten met biljetten voor binnenverkeer zie je in Brussel zuid evengoed staan (er staan er zeker 10 opgesteld in het hele station).sybic schreef: Ik wou enkel het onderscheid maken tussen die automaten en die andere (bv. in Brussel-Zuid) waar je aan de hand van een dossiernr. je tickets kunt afdrukken.
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Ik heb die lelijke automaten altijd veel te verspreid over het station gevonden.
In Antwerpen centraal staan er maximum 2 naast elkaar.
En dan staan er ook nog maar twee aan de loketten, de overige zijn van die afhaaltoestellen.
Het lijkt me beter om die dingen te concentreren op enkele bepaalde punten, en dicht bij de loketten er een stuk of vijf naast elkaar te zetten. Toch zeker om de gemiddelde gebruiker al snel enige tijd bezig is om een ticket te kopen aan die automaten waarbij dikwijls de touchscreens zo slecht zijn afgesteld dat je nooit de letter krijgt die je wou intypen voor de stationsnaam.
In Antwerpen centraal staan er maximum 2 naast elkaar.
En dan staan er ook nog maar twee aan de loketten, de overige zijn van die afhaaltoestellen.
Het lijkt me beter om die dingen te concentreren op enkele bepaalde punten, en dicht bij de loketten er een stuk of vijf naast elkaar te zetten. Toch zeker om de gemiddelde gebruiker al snel enige tijd bezig is om een ticket te kopen aan die automaten waarbij dikwijls de touchscreens zo slecht zijn afgesteld dat je nooit de letter krijgt die je wou intypen voor de stationsnaam.