Assistentietoeslag internationale tickets

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
acba

Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door acba »

Daarnet ben ik blijkbaar voor de laatste keer een internationaal ticket (belgie-nederland) gaan kopen aan het loket. Er stond namelijk een mededeling dat er vanaf 23/8 7 euro 'assistentie toeslag' wordt bijgerekend... 7 euro voor een ticket van 9.90, 1 minuut werk, en niet online verkrijgbaar...

Weet iemand of die 7 euro voor alle intl. tickets geldt?

Of kan je online nog steeds een ticket met 1 maand geldigheidsduur verkrijgen? (en waar je liefst ook nog voordeeluren en 041 grote gezinnen kan selecteren)
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door kika »

Niet voor diegene die onder het beheerscontract vallen. Richting Nederland moet je het dus niet betalen voor grensbiljetten, tot Roosendaal/Maastricht, Nederland treinkaarten (is dat open voor discussie?), Airrail Benelux kaarten. Al de rest blijkbaar wel (bvb. Benelux Tourrail, aanschaffen Railpluskaart, internationale B-dagtrips, IC-Brussel-Amsterdam....).

Begin van het einde dus. Er is ook een productfiche hierover.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Dieselfreak »

Wat??? 7 Euro toeslag voor een ticket Essen-Amsterdam dus?? :shock:
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Trammist

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Trammist »

Maar als ik hier in Antwerpen een kaartje koop naar Roosendaal, in Roosendaal afstap en aan de automaat een kaartje naar Amsterdam koop, hoef ik dus geen toeslag te betalen?

Echt walgelijk, deze toeslag. Leve het NMBS-monopolie.

Edit: even wat rekensommetjes gemaakt:

Het voordeligste staat steeds in het vet!

in enkele reis in 2de klas op een weekdag

JONGERE:
Antwerpen-Amsterdam BNL Jongere: 19,20 + 7,00 = € 26,20
Antwerpen-Roosendaal 5,00 + Roosendaal-Amsterdam €19,70 = € 24,70

VOLWASSENE:
Antwerpen-Amsterdam 29,60 + 7,00 = € 36,60
Antwerpen-Roosendaal 7,80 + Rsd-Ams 19,70 = € 27,50

In heen-en-terug op weekdagen wordt dat

JONGERE:
Antwerpen-Amsterdam 36,60 + 7,00 = € 43,60
Antwerpen-Roosendaal 10,00 + Rsd-Ams 37,00 = € 47,00

VOLWASSENE:
Antwerpen-Amsterdam 36,60 + 7,00 = € 43,60
Antwerpen-Roosendaal 10,40 + 37,00 = € 47,40

En in het weekend, heen en terug (enkele reis is idem aan weekdag)

JONGERE:
Antwerpen-Amsterdam 35,60 + 7,00 = € 42,60
Antwerpen-Roosendaal 9,40 + 37,00 = € 46,40

VOLWASSENE:
Antwerpen-Amsterdam 35,60 + 7,00 = € 42,60
Antwerpen-Roosendaal 9,40 + 37,00 = € 46,40

Dus: de "onderbroken route" is enkel interessant bij enkele reizen.
Laatst gewijzigd door Trammist op 16 aug 2010, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door trainfreak »

Wie vanaf 23 augustus een ticket voor een internationale treinreis wil kopen aan het loket moet daar zeven euro extra voor neertellen. Op die manier wil de NMBS de mensen de bestelling via het internet laten doen. Dat kost niets extra.

De NMBS zegt dat de extra inkomsten nodig zijn om haar dienstverlening te verbeteren. Zo zegt de maatschappij dat de klant dankzij een nieuwe telefooncentrale sinds eind vorig jaar sneller wordt geholpen in het Contact Center. Voorts worden de verkoopruimtes in de stations van Brussel-Zuid, Antwerpen-Centraal en Luik-Guillemins vernieuwd.

De reizigersvereniging TreinTramBus is niet te spreken over deze beslissing. Boeken via het internet is niet voor iedereen haalbaar. En wie zowel voor België als voor Nederland een kortingkaart heeft, is eraan voor de moeite want het systeem slaagt er niet in beide kortingen te combineren. En ook wie gratis spoort tot aan de grens – bijvoorbeeld voor medewerkers van de Post – is dit geen oplossing. Zij kunnen hun tickets voor het buitenland niet via het internet kopen.

http://www.zita.be/business/nieuws/9653 ... loket.html
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Kristofke »

En fip tickets?? En als ik met iemand samen reis kan ik dus niet twee plaatsen samen reserveren, een fip voor mij en een gewone voor een ander.

Dat kan online dikwijls niet!

Het is al talrijke keren voorgkeomen dat er online geen fip meer is maar aan het loket wel.

Ik vind dit een zeer domme maatregel, het zou wettelijk niet mogen om het loket duurder te maken.

Toch zeker niet als er geen automaat alternatief is.
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door FLV-FGSP »

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Steve »

Verplaatst naar Actualiteit Binnenland.
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door groentje »

Zolang er geen deftig alternatief is via internet EN via automaten, ben ik tegen. En momenteel is er dus geen deftig alternatief. Als je voor bepaalde biljetten bij een loketmoet langsgaan, is het wraakroepend als je er nog eens een toeslag op moet gaan betalen. In zo'n geval gaat het immers niet om een toeslag, maar om een verkapte prijsstijging.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Adler »

Iedereen is tegen deze superdwaze maatregel.
De socialistische vakbond bij het spoor dreigt zelfs al met acties omdat op die manier minder loketbedienden zullen nodig zijn.
Weer een geniaal idee om de mensen van de trein weg te jagen.
Duikbril AM86

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Duikbril AM86 »

Die toeslag is zeker om die nieuwe loketten te betalen in Brussel-Zuid?
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door K V B »

Adler schreef:Iedereen is tegen deze superdwaze maatregel.
De socialistische vakbond bij het spoor dreigt zelfs al met acties omdat op die manier minder loketbedienden zullen nodig zijn.
Als de socialistische vakbonde tegen is, ben ik voor.
Weer een geniaal idee om de mensen van de trein weg te jagen.
De NMBS heeft anders wel een punt. Ook in Zwitserland betaal je nu een toeslag aan het loket (en de SBB staat er nu niet bepaald voor bekend over te lopen van de domme ideeën.) Ik heb onlangs gemerkt dat de website een stuk verbeterd is. Hoe zit het overigens me de telefonische verkoop? Kan je voor die tickets die je niet on line kan bestellen bij de telefonische verkoop terecht?

Ik heb ooit als eens voorgesteld om de loketten gewoon door videotelefoon terminals te vervangen. Zet de verkopers gewoon bij elkaar in een call centre. Voordeel is ook dat je verkopers dan zich in bepaalde landen/netten kan laten specialiseren, want om het beste biljet uit te vissen is toch wel wat kennis nodig. Kennis die momenteel aan het loket niet altijd aanwezig is.
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door bobke »

Adler schreef:Iedereen is tegen deze superdwaze maatregel.
De socialistische vakbond bij het spoor dreigt zelfs al met acties omdat op die manier minder loketbedienden zullen nodig zijn.
Weer een geniaal idee om de mensen van de trein weg te jagen.
Een beetje logisch é dat vakbonden daar tegen zijn. Het is een maatregel waardoor je minder personeel mee hebt. Het is goedkoper voor de NMBS dat klanten via de site kopen, dan aan een loket en een manuur te moeten betalen.
Maar die vakbonden mogen de pot op. De NMBS is al onrendabel genoeg, dat ze niet nog meer roet in het eten moeten gooien.
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef:De NMBS heeft anders wel een punt. Ook in Zwitserland betaal je nu een toeslag aan het loket (en de SBB staat er nu niet bepaald voor bekend over te lopen van de domme ideeën.) Ik heb onlangs gemerkt dat de website een stuk verbeterd is. Hoe zit het overigens me de telefonische verkoop? Kan je voor die tickets die je niet on line kan bestellen bij de telefonische verkoop terecht?
De telefonische verkoop is de afgelopen jaren ook uitgebreid, maar nog wel iets beperkter dan het loket: "Via ons Contact Center Internationaal koopt u al uw tickets naar Nederland, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, Groot-Brittannië, Zwitserland en Oostenrijk."
Verder kost het ook 7 euro toeslag dus wat dat betreft schiet je er weinig mee op.
Wat betreft de website: die ziet er beter uit en biedt potentieel meer mogelijkheden, maar er zitten nog veel fouten in. Vorige week vond ik in 1 avond met wat tests NL-BE:

a. Combinaties van twee kortingskaarten kunnen wel worden aangegeven, maar werken niet; er wordt altijd een kortingskaart genegeerd.
b. Bij het ingeven van bepaalde kortingskaarten worden Benelux-weekend en/of Superdagretour niet meer aangeboden.
c. Soms worden Superdagretour of Benelux-weekend wel aangeboden, maar zonder prijs en ze zijn dan niet boekbaar.
d. Bij sommige verbindingen met overstap in Roosendaal wordt alleen een prijs tot Roosendaal gegeven. Bij gebruik van andere treinen op dezelfde verbinding is er wel een totaalprijs. Probeer bv. eens Antwerpen - Zeeland in het weekend.

Dat noem ik betatesten in een productieomgeving.

Groetjes,
Rian
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door FLV-FGSP »

K V B schreef:De NMBS heeft anders wel een punt. Ook in Zwitserland betaal je nu een toeslag aan het loket (en de SBB staat er nu niet bepaald voor bekend over te lopen van de domme ideeën.) Ik heb onlangs gemerkt dat de website een stuk verbeterd is. Hoe zit het overigens me de telefonische verkoop? Kan je voor die tickets die je niet on line kan bestellen bij de telefonische verkoop terecht?
Dat is deel van het probleem. Probeer maar eens Oostende - Dresden of Brussel - Soest te boeken. Je krijgt dan een doorverwijzing naar het Contact Center. Per dossier daar betaal je 10 euro kosten.
Plaats reactie