IC verbinding met Brussel vanuit Waregem

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
260689
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

TGV4513 schreef:Maar als de ic Poperinge Sint Niklaas een ander bestemming krijgt en in brussel niet meer voor Sint Niklaas zou gaan rijden. Welke verbinding zal dan Sint niklaas Lokeren Dendermonde met brussel verbinden?
ni wanhopen ze vinden daar wel een oplossing voor
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
260689 schreef:
TGV4513 schreef:Maar als de ic Poperinge Sint Niklaas een ander bestemming krijgt en in brussel niet meer voor Sint Niklaas zou gaan rijden. Welke verbinding zal dan Sint niklaas Lokeren Dendermonde met brussel verbinden?
ni wanhopen ze vinden daar wel een oplossing voor
Het simpel houden: Sint-Niklaas - Lokeren -Dendermonde - FBMZ .
Is dat trouwens in het weekend niet al zo? Ik dacht al enkele keren gehoord te hebben dat men omroept de trein met bestemming FBMZ.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
TGV4513

Bericht door TGV4513 »

Nee deze rijden altijd door tot Poperinge. Maar tussen sint niklaas zitten er niet echt reizigers op die als bestemming kortrijk of omstreek hebben aangezien ze over Gent sneller ter plaatsen kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22512
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

TGV4513 schreef:Nee deze rijden altijd door tot Poperinge. Maar tussen sint niklaas zitten er niet echt reizigers op die als bestemming kortrijk of omstreek hebben aangezien ze over Gent sneller ter plaatsen kunnen zijn.
idd het is gewoon zinloos in st niklaas af te roepen voor kortrijk aaangezien je daar rechtstreeks kan via gent, en idd misschien word die nadien beperkt tot brussel maar zeker is dit alles nog niet. zoals ook nog niet zeker is dat de tweede snelle verbinding naar luik zal doorgaan naar maastricht (al is de kans nu wel gestegen naar 80% als ik het allemaal zo hoor)
Terminus
Berichten: 1128
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Bericht door Terminus »

Joris schreef: Het simpel houden: Sint-Niklaas - Lokeren -Dendermonde - FBMZ .
Joris De Mol
Het meest gehoorde gerucht in Sint-Niklaas/Dendermonde is dat die door wordt getrokken naar Geraardsbergen.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Ik zou er allesinds niet om boos zijn... Maar ik wacht liever af, dan al de geruchten te geloven. We zullen zien in december.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Waar ze ook eens werk zouden van mogen maken vind ik, is op lijnen waar er enkel maar stoptreintjes rijden, ook een rechtstreekse IC of IR laten rijden.

Enkele voorbeelden:
:arrow: IC Poperinge - Ieper - Kortrijk - ...
:arrow: IR Eeklo - Gent-Dampoort - Gent-Sint-Pieters - De Pinte - Oudenaarde - Ronse
:arrow: IR Gent-Sint-Pieters - Zottegem - Lierde - Geraardsbergen (de L-trein Gent - G'bergen dan beperkt tot Zottegem)
:arrow: IR Schaarbeek - Brussel-Noord - Brussel-Centraal - Brussel-Zuid - Liedekerke - Denderleeuw - Ninove - Geraardsbergen - Lessines - Ath (- Cambron-Casteau - Jurbise - Mons)
:arrow: IR Antwerpen-Centraal - Antwerpen-Berchem - Antwerpen-Zuid - Boom (- Willebroek)
:arrow: IR Leuven - Heverlee - Wavre - Bierges-Walibi - Ottignies - Fleurus - Charleroi-Sud
260689
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

:arrow: IR Eeklo - Gent-Dampoort - Gent-Sint-Pieters - De Pinte - Oudenaarde - Ronse.

is mss goed inde week dat ze een IR Eeklo tot Ronse laten rijden en een L trein naar Gent zelf.

En in het weekend IR of mss L trein naar Ronse doen zoals nu maar dan wel om het uur.
Kris

Bericht door Kris »

Terminus schreef:
Joris schreef: Het simpel houden: Sint-Niklaas - Lokeren -Dendermonde - FBMZ .
Joris De Mol
Het meest gehoorde gerucht in Sint-Niklaas/Dendermonde is dat die door wordt getrokken naar Geraardsbergen.
In het weekend zou een IC/IR-trein Sint-Niklaas-Brussel-Geraardsbergen
geen slecht idee zijn.
In de week laten ze alles beter zoals het is of gewoon splitsen in FSN-FBMZ en FBMZ-FPP
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5286
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Trainspotterke schreef:Waar ze ook eens werk zouden van mogen maken vind ik, is op lijnen waar er enkel maar stoptreintjes rijden, ook een rechtstreekse IC of IR laten rijden.

Enkele voorbeelden:
:arrow: IC Poperinge - Ieper - Kortrijk - ...
:arrow: IR Eeklo - Gent-Dampoort - Gent-Sint-Pieters - De Pinte - Oudenaarde - Ronse
:arrow: IR Gent-Sint-Pieters - Zottegem - Lierde - Geraardsbergen (de L-trein Gent - G'bergen dan beperkt tot Zottegem)
:arrow: IR Schaarbeek - Brussel-Noord - Brussel-Centraal - Brussel-Zuid - Liedekerke - Denderleeuw - Ninove - Geraardsbergen - Lessines - Ath (- Cambron-Casteau - Jurbise - Mons)
:arrow: IR Antwerpen-Centraal - Antwerpen-Berchem - Antwerpen-Zuid - Boom (- Willebroek)
:arrow: IR Leuven - Heverlee - Wavre - Bierges-Walibi - Ottignies - Fleurus - Charleroi-Sud
Hallo,

Heel wat van die verbindingen werden ingevoerd in 1984 bij het verschijnen van IC-IR en na enkele jaren weer afgevoerd, wegens gebrek aan belangstelling. Niet zo'n goed idee, dus.[/url]
Met vriendelijke groet

overweg13
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Na 20 jaar zijn de noden ook wel verandert hé...
En in die tijd was de IC L helemaal anders (vroeger naar de Panne, dan naar Turnhout, het is maar sinds '98 naar St Niklaas)
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5286
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

SIMPY.be schreef:Na 20 jaar zijn de noden ook wel verandert hé...
En in die tijd was de IC L helemaal anders (vroeger naar de Panne, dan naar Turnhout, het is maar sinds '98 naar St Niklaas)
Hallo,

De noden zijn misschien wel wat veranderd, maar dat betekent niet dat de voorgestelde verbindingen plots voldoende reizigers zullen aantrekken om elk uur een IR te vullen. Zelfs als het aantal reizigers met 50 % toeneemt, dan zitten er op een trein waar oorspronkelijk 20 reizigers zaten nog altijd maar 30. En vergeet niet dat die 20 niet eens altijd gehaald werden.
De restanten van die verbindingen vind je trouwens nog terug in de dienstregelingen van vandaag: dat zijn bijvoorbeeld de snelle (?) P-treinen zonder tussenstops op lijn 122.
Ook niet vergeten dat een flink deel van de IR's destijds verdwenen omdat de reizigers en de actiecomités vaak de heropening van de tussenhalten eisten. Dat is o.m. het geval tussen Eeklo en Gent en tussen Antwerpen en Boom.
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje
Berichten: 7282
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

En terecht. Heel wat van die haltes zijn rücksichtlos gesloten, sommige terecht, anderen gewoon om in het plaatje te passen. Een dienstregeling aanpassen aan de wensen van de theoreticus, ipv aan de klant, geen goed idee. Niettemin, zeker sommige verbindingen zouden ondertussel wel een extra trein aankunnen die minder stopt.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5286
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

groentje schreef:En terecht. Heel wat van die haltes zijn rücksichtlos gesloten, sommige terecht, anderen gewoon om in het plaatje te passen. Een dienstregeling aanpassen aan de wensen van de theoreticus, ipv aan de klant, geen goed idee. Niettemin, zeker sommige verbindingen zouden ondertussel wel een extra trein aankunnen die minder stopt.
Daar ben ik het zeker mee eens, maar zo'n gecadanseerde dienst van 's morgens tot 's avonds zou wel wat van het goede te veel zien, vooral als ondertussen de druk bezette treinen op andere verbindingen stilaan overbezet raken.
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje
Berichten: 7282
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Meer P-treinen, dus. Al dan niet P-treinen die een min of meer regelmatige omloop hebben.
Plaats reactie