Treinstaking dreigt op 18 oktober

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door profke »

FLV-FGSP schreef:Railtime staakt trouwens ook
Dat vind ik inderdaad nog het ergste...
om toch maar zeker te zijn dat de reiziger het niet meer "probeert"...
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door Kristofke »

Het lijkt mij onbegonnen werk dat de RailTime bediende alle treinen moet afschaffen in het systeem, en op de hoogte moet zijn van wat rijdt.

Tijdens een staking is het zo dat de ostch perron gaat nakijken of het personeel aanwezig is voor de rit en deze ook wil uitvoeren, daarna meldt deze dat aan de regelaar in de blok, deze geeft dat door aan de verkeersinfobediende en deze zal de trein afficheren op het perron en de overzichtsschermen

Wanneer deze info bij de RailTime bediende beland is, is die trein al weg.

Alhoewel het vermeld staat in de infobalk dat het niet te voorzien is wat gaat rijden, is het nut van Railtime zero.

Dan is het misschien beter om het af te zetten, ipv dat mensen geloven dat alles wat nog niet afgeschaft staat ook gaat rijden.

Het is in een Brussels station al bijna onbegonnen zaak om alles af te schaffen op de schermen, laat staan dat je dat dus voor héél het land moet doen. Daarom dat de STA systemen voor de stations vandaag in gedegradeerde modus draaien, de bediende kiest een trein uit de lijst en kan die dan transfereren op de schermen. Zulke modus bestaat er niet voor Railtime denk ik.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door kika »

Tiens, die brengen mij nog op ideeën, mocht ik als IT'er ooit de behoefte krijgen om te staken, steek ik gewoon een rode vlag in de servers 8)
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door rvdborgt »

Kristofke schreef:Het is in een Brussels station al bijna onbegonnen zaak om alles af te schaffen op de schermen, laat staan dat je dat dus voor héél het land moet doen. Daarom dat de STA systemen voor de stations vandaag in gedegradeerde modus draaien, de bediende kiest een trein uit de lijst en kan die dan transfereren op de schermen. Zulke modus bestaat er niet voor Railtime denk ik.
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Dat zou dan ook de volgende verbetering voor Raltime moeten zijn, zodat je er op dit soort dagen nog iets aan hebt. En dat geldt dan ook voor andere dagen met een sterk verstoorde dienst, bv. als er iets in de NZV gebeurt ofzo. Dan zie je in Brussel ook vaak de schermen in die gedegradeerde modus.

Groetjes,
Rian
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door dentheo »

Kristofke schreef: Tijdens een staking is het zo dat de ostch perron gaat nakijken of het personeel aanwezig is voor de rit en deze ook wil uitvoeren, daarna meldt deze dat aan de regelaar in de blok, deze geeft dat door aan de verkeersinfobediende en deze zal de trein afficheren op het perron en de overzichtsschermen
Wanneer deze info bij de RailTime bediende beland is, is die trein al weg.
.
Was de NMBS bij het schrijven van het eisenpakket van de software vergeten dat er bij de NMBS wel eens gestaakt wordt ...???
Theo
Groeten vanop de Heide
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door profke »

het nut van railtime is niet "zero".

volgens mij waren er automatische systemen die de "vertrek" meldingen verwerkte.

adhv de "grijsgekleurde" cijfertjes in de voorliggende stations kan je dus zien of die trein gaat aankomen aan uw station of niet.

maar kom; het ware beter geweest dat de treinen reden danwel dat railtime.Be werkte
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door kika »

Zoals Rian al opmerkte is het een goed idee voor een volgende verbetering van Railtime. Op 'normale' dagen bewijst Railtime al vaker haar nut. Het is niet perfect, maar persoonlijk vind ik het al een hele vooruitgang dat het er is en er wordt ook duidelijk aan gewerkt.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door Kristofke »

profke schreef:het nut van railtime is niet "zero".

volgens mij waren er automatische systemen die de "vertrek" meldingen verwerkte.

adhv de "grijsgekleurde" cijfertjes in de voorliggende stations kan je dus zien of die trein gaat aankomen aan uw station of niet.

maar kom; het ware beter geweest dat de treinen reden danwel dat railtime.Be werkte
Een gemiddeld forumlid weet zoiets wel ja, maar iemand die nu ergens in een stopplaats staat te wachten en voor het eerst een keer Railtime gaat gebruiken op zijn GSM of voor vertrek thuis eens gaat kijken weet dat niet.

Zo lang er geen "afgeschaft" bij staat gaan vele mensen er van uit dat de trein zal rijden. Ook al is het vertrekuur in het vertrekstation al lang gepasseerd en is het uur nog niet grijs, dan nog gaan mensen daarvan uit.

Bovendien zit je dan met het probleem dat zoals ik hierboven schreef je pas last-minute intern weet of een trein zal rijden of niet. Als die wél zal rijden en de klant ziet dit achteraf dan komen ze klagen dat hij niet geafficeerd was op Railtime (moest deze enkel maar treinen laten zien die rijden).

Bovendien als er dan een trein rijdt, en onderweg komt hij in een zone waarvan de blok beslist te staken bij aankomst van de nieuwe shift of zo...

Kortom ik kan begrijpen dat Railtime vandaag afgezet is.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door dentheo »

Kristofke schreef:
Kortom ik kan begrijpen dat Railtime vandaag afgezet is.
Past ook heel netjes in de gecentraliseerde (geplande) strategie die Belgie kan lamleggen door een dozijn (?) stakers....
Theo
Groeten vanop de Heide
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door Kristofke »

dentheo schreef:
Kristofke schreef:
Kortom ik kan begrijpen dat Railtime vandaag afgezet is.
Past ook heel netjes in de gecentraliseerde (geplande) strategie die Belgie kan lamleggen door een dozijn (?) stakers....
Wat wil je nu zeggen? Dat Railtime opzettelijk is afgezet?

Het is niet de fout van Railtime dat er zo goed als geen treinen rijden.

Van de vijf die er misschien gereden hebben moet dus railtime in de lucht blijven om die duizende andere treinen te afficheren als afgeschaft?
Dietrich

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door Dietrich »

Eerste dat ik vind i.v.m. stil leggen Railtime:

"We doen het mogelijke om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen." Ik hoop dan dat dit waar is en dan vervalt ook mijn volgende punt. Anders zijn ze gewoon de mensen aan het beduvelen, want ik heb ondertussen ook al 10 keer gekeken of het nu ondertussen al werkt. M.a.w. zorg dat de melding correct is, als het vandaag niet beschikbaar is moet men dat ook zo verwoorden.

Ten tweede vind ik het geen slecht idee van de treinen die een vertrek gegeven hebben wél aan te geven, deze die afgeschaft zijn uiteraard afgeschaft weergeven, en de rest met een groot vraag- en/of uitroepteken dat het rijden van deze trein betwist wordt. Het is een computerprogramma he. Dus zo'n zaken vereisen geen al te zware of grote wijzigingen. Momenteel rijden er nog steeds enkele treinen buiten het Brusselse, maar niemand die thuis zit weet er natuurlijk van.
Jani

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door Jani »

Wat had ik gezegd; Jos was in "de zevende dag" weer fier aan het verklaren dat hij staken haat, niet te geloven die kerel.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door dentheo »

Kristofke schreef:
dentheo schreef:
Kristofke schreef:
Kortom ik kan begrijpen dat Railtime vandaag afgezet is.
Past ook heel netjes in de gecentraliseerde (geplande) strategie die Belgie kan lamleggen door een dozijn (?) stakers....
Wat wil je nu zeggen? Dat Railtime opzettelijk is afgezet?
??? eerst zegt ge zelf dat het afgezet is en dan zegt ge dat het niet opzettelijk is ??? waren er bedreigingen ofzo.
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door dentheo »

Dietrich schreef:Eerste dat ik vind i.v.m. stil leggen Railtime:

"We doen het mogelijke om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen."
Laat ze toch gewoon schrijven dat de informatie in het systeem NU volledig onbetrouwbaar is en daarom niet verspreid wordt.
Dat is waarschijnlijk nog juist ook.
Theo
Groeten vanop de Heide
Jani

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door Jani »

Die railtime, dat is wel maar één man die zich daarmee moet bezighouden voor het hele land, dus...
Plaats reactie