Trein nemen wordt duurder

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Reuel

Trein nemen wordt duurder

Bericht door Reuel »

Het is weer zo ver jongens;

Trein nemen wordt duurder


Vanaf 1 februari 2011 zullen treinreizigers gemiddeld 2 procent meer moeten betalen. Dat melden Het Laatste Nieuws en de Sud Presse-kranten.
Volgens de gedrukte versie van Het Laatste Nieuws is de tariefverhoging viermaal groter dan de vorige. De prijsstijging zal vooral voelbaar zijn voor senioren (+5,8 procent) en passagiers die korte ritten maken (+17,6 procent), luidt het. De abonnementen en gewone treintickets slaan 1,03 procent op. Enkel de gebruikers van een Go Pass of Rail Pass ontspringen de prijzendans.

De raad van bestuur van de NMBS moet de nieuwe tarieven morgen nog goedkeuren. (belga/tw)

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Consum ... rder.dhtml
Trammist

Re: Trein nemen wordt duurder

Bericht door Trammist »

Mag dat wel met de gruwelcijfers van dit jaar? Waar in 's hemelsnaam de bevoegde minister?
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Trein nemen wordt duurder

Bericht door Dieselfreak »

Reuel schreef:Enkel de gebruikers van een Go Pass of Rail Pass ontspringen de prijzendans.
Dat is goed nieuws voor mij. :D
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Trein nemen wordt duurder

Bericht door dentheo »

Hier nog niet gezien:

bij Eurostar zou apart betaald moeten worden voor EBS.....
Theo
Groeten vanop de Heide
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Trein nemen wordt duurder

Bericht door eagleheart »

Trammist schreef:Mag dat wel met de gruwelcijfers van dit jaar? Waar in 's hemelsnaam de bevoegde minister?
Het geld om de premie's van de bazen te bekostigen moet toch ergens van komen^^
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Trein nemen wordt duurder

Bericht door bobke »

Dat men gewone tickets weer in prijs laat verhogen begrijp ik niet, die zijn nu al veel te duur. Dat ze abonnementen in prijs verhogen is dan weer logisch, die zijn spotgoedkoop. Gelukkig dat Go Pass zelfde blijft.
melle

Re: Trein nemen wordt duurder

Bericht door melle »

Voor mij ligt het simpel:
Er zijn geen acties met deftig resultaat om vertragingen te verminderen en de klanten tevreden te stellen (in DADEN, niet woorden zoals 'bestemming beter') , dus zijn prijsverhogingen voor mij uit den boze.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Trein nemen wordt duurder

Bericht door Joris »

Hallo,
Straf, dat hele verhaal... of de inflatie nu stijgt of niet, opslagen zal de NMBS doen.
Straf...
Eerst die 7 euro, nu alweer opslag (de vorige aanpassing vond ik nota bene ook al zeer onterecht), en dat terwijl de bazen nog wat extra opslag krijgen, en men 6 miljoen buitenzwier om iedereen een nieuw hemdje te geven. Goed bezig! Maar inderdaad, men moet het geld ergens halen...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Dietrich

Re: Trein nemen wordt duurder

Bericht door Dietrich »

Ben benieuwd hoeveel een Key Card dan gaat kosten. Als het effectief 17,6% is dan mogen we ons verwachten aan 20 euro (nu 17). Te weten dat een Key Card een jaar geleden nog 16 euro kostte, dus 25% duurder.
Galactic

Re: Trein nemen wordt duurder

Bericht door Galactic »

Zal het wel allemaal zo'n vaart lopen?
Ik lees net op teletekst dat onze lieve minister Vervotte op haar achterste poten staat :) Zij zal het wel oplossen, don't worry :roll:

Biljetten zijn al duur, en een kleine prijsverhoging mag misschien wel. Tenslotte slaat alles op. Maar men moet niet beginnen met meer dan 5% te verhogen. Straks volgen de MIVB, de Lijn & de TEC ook met die 5%.
We krijgen nu al iedere dag reacties van klanten die vinden dat de biljetten duur zijn. Wat gaat dat dan geven na 1 februari.... :?
Dietrich

Re: Trein nemen wordt duurder

Bericht door Dietrich »

Ik heb de indruk dat Vervotte in de praktijk niet zo heel veel te zeggen heeft of wil zeggen, soms worden er vragen gesteld en komt er een "gestaafd" (kuch) antwoord en gaat alles zijn gang.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Trein nemen wordt duurder

Bericht door Shrek »

Mijn ondervinding is dat de laatste jaren de dienstverlening serieus is vooruit gegaan. Displays in de treinen, railtime, afroepen in kleine stationnetjes, online tickets,... dat zijn serieuze verbeteringen. Als de treinen dan ook even stipt zouden rijden als enkele jaren geleden zou een prijsverhoging wel kunnen, maar dat was nu niet echt het geval :roll:
Galactic schreef:Straks volgen de MIVB, de Lijn & de TEC ook met die 5%.
We krijgen nu al iedere dag reacties van klanten die vinden dat de biljetten duur zijn. Wat gaat dat dan geven na 1 februari.... :?
De mivb is al redelijk duur, maar de Lijn mag gerust opslagen. Die geven hun abonnementen bijna gratis weg momenteel :lol:
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Trein nemen wordt duurder

Bericht door LML »

Dietrich schreef:Ik heb de indruk dat Vervotte in de praktijk niet zo heel veel te zeggen heeft of wil zeggen, soms worden er vragen gesteld en komt er een "gestaafd" (kuch) antwoord en gaat alles zijn gang.
Dat is ook zo. Tante Inge neemt geen beslissing of voert nooit het laatste woord. De NMBS doet maar, beslist maar en zij knikt maar.
Met haar vuist 'ns op tafel slaan, al dan niet de puntjes op de 'i' zetten en - vooral - 'neen' durven zeggen, dat kent/kan ze niet. Zeker geen vrouw met ballen aan haar lijf, wat je (eigenlijk) van een minister verwacht...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
calabria
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 nov 2008, 11:24

Re: Trein nemen wordt duurder

Bericht door calabria »

Tante Inge heeft precies wel iets uit de brand kunnen slepen deze keer:

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 101008_072

Biljetten: +1,02 %
Abonnementen: + 1,03 %
Go Pass, Rail Pass, Seniorenbiljet constant qua prijs
Campuskaart: + 0,03 euro per rit

Over de Key Card geen woord... dus ik vrees dat die echt 20 euro wordt.
Dietrich

Re: Trein nemen wordt duurder

Bericht door Dietrich »

Euhm ik zie bijna geen verschillen, enkel de gewone biljetten hun stijging is een ontzettende 0,01% minder en dat van de senioren dat gelijk gaat blijven.
Plaats reactie