Volgende stations staan op de zwarte lijst

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Trammist

Re: Volgende stations staan op de zwarte lijst

Bericht door Trammist »

Bedankt, toerist!
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Volgende stations staan op de zwarte lijst

Bericht door Hogersluys »

Ziet er niet zo slecht uit (al is het ontwerp van de kantoren zoals gewoonlijk slaapverwekkend saai). Alleen vraag ik me af of de plannen nog rekening houden met een loket. Zo te zien zal Mortsel-Oude-God in een overdekte sleuf gestoken worden.

Ovigens vind ik het huidige stationsgebouw best uniek. Een overkragend dak waaronder alle voorzieningen zich bevinden. Dat is vrij zelfdzaam, ik heb het enkel in Genk, Deinze, Dinant en Roeselare gezien. Destijds was het enorm innovatief, het was overgenomen uit Nederland. Later is men erop teruggekomen omdat stations met hoge platte daken tochtgaten bleken te zijn (de wind heeft immers vrij spel).
Sara Raats
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2006, 21:50
Locatie: HSL 4

Re: Volgende stations staan op de zwarte lijst

Bericht door Sara Raats »

waarom sluiten ze Kalmthout? ik snap niet goed of ze het perron bedoelen of het gebouw.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Volgende stations staan op de zwarte lijst

Bericht door dentheo »

Waarschijnlijk bedoelt men de loketten en misschien het gebouw
Waarschijnlijk te weinig kaartjes verkocht de laatste jaren....
Theo
Groeten vanop de Heide
Trammist

Re: Volgende stations staan op de zwarte lijst

Bericht door Trammist »

De stations op die lijst verliezen hun loketten maar je zal er nog wel de trein kunnen nemen.

Wat Kalmthout betreft: blijkbaar vindt men station Heide belangrijker? Als ik de foto's op Wikipedia als referentie mag gebruiken ziet station Kalmthout er nogal triestig uit in vergelijking met station Heide. Qua reizigers verschillen ze volgens Wiki echter niet veel (Heide een klein beetje meer dan Kalmthout).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Volgende stations staan op de zwarte lijst

Bericht door Steven »

Hogersluys schreef:Ziet er niet zo slecht uit (al is het ontwerp van de kantoren zoals gewoonlijk slaapverwekkend saai). Alleen vraag ik me af of de plannen nog rekening houden met een loket. Zo te zien zal Mortsel-Oude-God in een overdekte sleuf gestoken worden.
Die sleuf is nu al voor een groot deel overdekt hoor.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Volgende stations staan op de zwarte lijst

Bericht door Adler »

Trammist schreef:De stations op die lijst verliezen hun loketten maar je zal er nog wel de trein kunnen nemen.

Wat Kalmthout betreft: blijkbaar vindt men station Heide belangrijker? Als ik de foto's op Wikipedia als referentie mag gebruiken ziet station Kalmthout er nogal triestig uit in vergelijking met station Heide. Qua reizigers verschillen ze volgens Wiki echter niet veel (Heide een klein beetje meer dan Kalmthout).
Het station van Heide is home van Suske en Wiske en heeft zelfs een restaurant. :)
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Volgende stations staan op de zwarte lijst

Bericht door dentheo »

En een postpunt en het onthaal is "anders"...
Theo
Groeten vanop de Heide
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Volgende stations staan op de zwarte lijst

Bericht door Hogersluys »

Trammist schreef:De stations op die lijst verliezen hun loketten maar je zal er nog wel de trein kunnen nemen.

Wat Kalmthout betreft: blijkbaar vindt men station Heide belangrijker? Als ik de foto's op Wikipedia als referentie mag gebruiken ziet station Kalmthout er nogal triestig uit in vergelijking met station Heide. Qua reizigers verschillen ze volgens Wiki echter niet veel (Heide een klein beetje meer dan Kalmthout).
Bewijst alleen maar de willekeurigheid van hun sluitingsacties.
Trammist

Re: Volgende stations staan op de zwarte lijst

Bericht door Trammist »

Station Kalmthout staat trouwens als "in bezetting te geven" op de immo-site van de NMBS-Holding.
Afbeelding Ligging van het goed :
Stationsplein 2, 2920 Kalmthout

Stedenbouwkundige gegevens :
woongebied

Bijzonderheden :
oppervlakte (kelder 38 m², gelijkvloers 20 m², verdieping 53 m², zolder 53 m²) ; te renoveren tot commerciële ruimte of woning ; ruim terras mogelijk


Nog meer info te vinden op www.nmbs.be - Groep - Immo Info
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Volgende stations staan op de zwarte lijst

Bericht door Hogersluys »

Straf is dat. Nog voor er ook maar iets officieel is ten aanzien van de sluiting van het loket.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Volgende stations staan op de zwarte lijst

Bericht door kika »

Trammist schreef:Station Kalmthout staat trouwens als "in bezetting te geven" op de immo-site van de NMBS-Holding.
ruim terras mogelijk
Spoor 1 zit er bij? :shock:
Dietrich

Re: Volgende stations staan op de zwarte lijst

Bericht door Dietrich »

Mogelijk een deeltje van de parking op de foto, of langsheen het spoor naast het gebouw (ken de situatie daar niet). Een terras is altijd handig voor een horecazaak.
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Volgende stations staan op de zwarte lijst

Bericht door Hobbes »

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten (uit nieuwsgierigheid) wat men zou moeten betalen als men het station (Kalmthout) zou willen huren als woning.
Op de website van de NMBS vindt men niets terug ivm prijzen.
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: Volgende stations staan op de zwarte lijst

Bericht door Nicholas »

Hobbes schreef:Ik zou eigenlijk wel eens willen weten (uit nieuwsgierigheid) wat men zou moeten betalen als men het station (Kalmthout) zou willen huren als woning.
Op de website van de NMBS vindt men niets terug ivm prijzen.
Je kan altijd eens telefoneren, mijn ervaring leert me dat ze je vriendelijk helpen met je vraag.
Plaats reactie