waar "ontbrekende trein" melden?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

waar "ontbrekende trein" melden?

Bericht door profke »

Sinds jaar en dag neem ik de trein naar mijn werk,

ik stap op in Nijlen, en stap uit in Antwerpen Berchem.
Ik vertrek in Nijlen om 07u17.

Sinds enkele maanden gebruik ik ook de "my traininfo" optie van nmbs.be
ik merkte echter dat vertragingen van die trein niet meer doorkomen.
bij het nakijken hiervan blijkt dat deze trein officieel niet meer rijdt sinds 03/09

?????

Waar kan ik dit soort zaken rapporteren?
want rijden doet die trein (gelukkig) nog steeds...
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: waar "ontbrekende trein" melden?

Bericht door Kristofke »

en welke treinnummer gebruik je?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: waar "ontbrekende trein" melden?

Bericht door Steven »

het gaat om trein 2357, deze trein heeft deze ochtend gereden zoals voorzien volgens www.railtime.be
Ik heb dus eerder een vermoeden van een fout op de pagina my traininfo op www.nmbs.be.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: waar "ontbrekende trein" melden?

Bericht door profke »

inderdaad. maar ook als je de routeplanner op nmbs.be gebruikt gaf deze gisteren die verbinding niet aan (L2357 )
http://hari.b-rail.be/Hafas/bin/query.e ... played=yes

Vandaag ineens terug wel...
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Re: waar "ontbrekende trein" melden?

Bericht door Elgar »

Klopt het dat deze trein over Kontich rijdt in plaats van via Boechout?
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: waar "ontbrekende trein" melden?

Bericht door profke »

ja; dat klopt , maar zonder te stoppen.

rijdt als stoptrein tussen herentals en lier, en vandaaruit verder in een ruk naar antwerpen-berchem.

Je kan in principe in lier overstappen naar een IC; om een theoretische minuut sneller in berchem te komen; in de praktijk zien we die trein meestal nog staan in station mortsel als wij er passeren.
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: waar "ontbrekende trein" melden?

Bericht door Nicholas »

profke schreef:ja; dat klopt , maar zonder te stoppen.

rijdt als stoptrein tussen herentals en lier, en vandaaruit verder in een ruk naar antwerpen-berchem.

Je kan in principe in lier overstappen naar een IC; om een theoretische minuut sneller in berchem te komen; in de praktijk zien we die trein meestal nog staan in station mortsel als wij er passeren.
Je zou inderdaad in Lier kunnen overstappen op de IR uit Neerpelt/Hasselt, maar de aankomst is in Antwerpen-Centraal beide om 7u47. Bovendien is de kans op een zitplaats bij het overstappen klein, en ik dan ook dat je beter op je trein blijft (in Nijlen heb je nog kans op een zitplaats), in Kessel is dat al wat minder het geval.

Ik neem ook dagelijks deze trein, en voor zover mijn bevindingen is de kans op vertraging bij de andere, de IR dus iets groter (maar dat is persoonlijke waarneming, de statistieken zouden ook het omgekeerde kunnen aangeven want ik neem nog niet zo lang deze trein).
Plaats reactie