Na sneeuw en hitte: treinen geblokkeerd door herfstbladeren

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Na sneeuw en hitte: treinen geblokkeerd door herfstblade

Bericht door kika »

Dus het Zuiden + enkele andere lijntjes (Rhenen, Aardappel, Winterswijk, Eindhoven ...) wordt niet gesandited?
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Na sneeuw en hitte: treinen geblokkeerd door herfstblade

Bericht door MaartendeJ »

MaartendeJ schreef: *De ene Plan V rijdt in de serie 7500 (stoptrein Arnhem-Ede=Wageningen), terwijl de andere dan in de series 4400/9600 (Nijmegen-'s-Hertogenbosch-Deurne(NL)) rijdt. Ook hebben deze treinstellen LedigMaterieel-ritten naar Rhenen en over de Ijssellijn (Nijmegen-Deventer).
Naar Rhenen met een LM-rit, Winterswijk hangt geen bovenleiding, dus elektrisch materieel komt daar niet, en de serie 4400/9600 komt langs Eindhoven :wink: En Aardappel?

Maar inderdaad: in het hele zuiden wordt dat niet gedaan (of via een LM-rit) en daar zijn nu de gevolgen zichtbaar: Tussen Maastricht-Heerlen wordt vanaf donderdag al niet gereden, omdat de treinen niet meer gedetecteerd worden (dus seinen, wissels en overwegen niet goed werken).
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Na sneeuw en hitte: treinen geblokkeerd door herfstblade

Bericht door kika »

MaartendeJ schreef:
MaartendeJ schreef: *De ene Plan V rijdt in de serie 7500 (stoptrein Arnhem-Ede=Wageningen), terwijl de andere dan in de series 4400/9600 (Nijmegen-'s-Hertogenbosch-Deurne(NL)) rijdt. Ook hebben deze treinstellen LedigMaterieel-ritten naar Rhenen en over de Ijssellijn (Nijmegen-Deventer).
Naar Rhenen met een LM-rit, Winterswijk hangt geen bovenleiding, dus elektrisch materieel komt daar niet, en de serie 4400/9600 komt langs Eindhoven :wink: En Aardappel?

Maar inderdaad: in het hele zuiden wordt dat niet gedaan (of via een LM-rit) en daar zijn nu de gevolgen zichtbaar: Tussen Maastricht-Heerlen wordt vanaf donderdag al niet gereden, omdat de treinen niet meer gedetecteerd worden (dus seinen, wissels en overwegen niet goed werken).
Aïe, ik moet beter opletten met wat ik typ, kippenlijntje bedoelde ik (Ede-Barneveld), wordt niet uitgebaat door de NS maar er rijden wel treinen. Zelfde vraag voor andere niet-geëlektrificeerde of lijnen die niet door NS worden uitgebaat: wat wordt er daar gedaan?
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Na sneeuw en hitte: treinen geblokkeerd door herfstblade

Bericht door MaartendeJ »

Niets, het is geen actie van Prorail, maar van de NS. Arriva, Syntus en Veolia moeten het dus zelf regelen. (Arriva rijdt niet in bosrijke gebieden, evenals Syntus. Veolia dus wel en daar heb je het gedonder: vanaf donderdag al geen treinen Hrl-Mt omdat de treinen niet gedetecteerd worden.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Na sneeuw en hitte: treinen geblokkeerd door herfstblade

Bericht door groentje »

De najaarsstorm die we over ons heen hebben gekregen, heeft voor behoorlijk wat waterproblemen gezorgd. En mogelijk zullen sommige zaken nog nawerken op maandag. Door een verzakking bij Moensberg is er geen verkeer mogelijk op lijn 26. Idem voor de lijn 94 nabij Leuze, waar tot een halve meter water boven het spoor staat. Vooraleer er terug normaal zal gereden kunnen worden, moet alles worden nagekeken, en ik betwijfel of maandag alles terug normaal zal zijn. Lijn 94, dit betekent dat de treinen uit Kortrijk-Doornik-Brussel-Antwerpen mogelijk hinder zullen ondervinden. Lijn 50A tussen Y.Weerde en Y.Meulewijk, morgenmiddag nazicht door ingenieur. Goede hoop op herstel voor maandag. Poperinge-Kortrijk: idem. Voor Vlaanderen van minder belang: Dinant-Yvoir, eveneens wateroverlast. Een gewaarschuwd mens...
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Na sneeuw en hitte: treinen geblokkeerd door herfstblade

Bericht door Kristofke »

Ugh, ik krijg een tijdelijke overplaatsing naar Etterbeek vanaf morgen, en heb al direct lijn 26 om te speaken.

Zonder overdrijven hé, het is echt bijna élke dag iets op die lijn. Wat onbegrijpelijk is omdat de verbinding op die lijn zo goed als over heel die lijn rijdt. Er rijdt zo goed als nooit iets in de weg. Maar er zijn zoveel bestuurders en begeleiders die van andere verbindingen komen in de loop van de dag, dat als er één te laat is door een probleem tijdens de vorige rit dat het al snel heel de lijn overhoop legt. En het merkwaardige is dan nog dat wanneer het schoolvakantie dienstregeling is, zo goed als alles op de minuut juist rijdt. Dag één na de schoolvakantie? Dikke zever. En dat was ook al zo voor het enkelspoor in Meiser. Nu is het natuurlijk nog veel erger. Als een goederentrein in Merode moet stoppen voor een andere trein, en deze trekt terug op en eenmaal deze in Evere is en de wissel vrij heeft gemaakt... als er dan nog een trein in Evere richting Merode staat dan staat die daar makkelijk voor 10 minuten.
Dietrich

Re: Na sneeuw en hitte: treinen geblokkeerd door herfstblade

Bericht door Dietrich »

Op één trein na zie ik wel geen vertraging op Poperinge-Kortrijk...
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Na sneeuw en hitte: treinen geblokkeerd door herfstblade

Bericht door groentje »

Tja, ik heb eens rondgehoord, en geluisterd waar er problemen waren. Mogelijk ben ik te pessimistisch, en lijn 69 zal dus niet zo ernstig zijn als gedacht. De problemen in Ruisbroek zijn dan weer erger dan ik dacht, daar heeft deze voormiddag niets gereden, en nu nog met veel problemen.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Na sneeuw en hitte: treinen geblokkeerd door herfstblade

Bericht door kika »

Een dikke kus voor alle TB's en materieel dat me vandaag tot nog toe heeft vervoerd (en ik had geluk met mijn route). Er was slechts 1 dieselstel met vierkante wielen wat me gelijk brengt tot de volgende vraag: is het vaak voorkomend dat enkel de voorste wielen niet meer rond zijn en de anderen geen (hoorbare) problemen hebben?
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: Na sneeuw en hitte: treinen geblokkeerd door herfstblade

Bericht door Beesty »

lijn 26 was ook ni zo heel erg.. Gewoon een modderstroomke die de sporen wa had bedolven .. ma na wat spuitwerk van de pompiers was da opgelost :)
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Na sneeuw en hitte: treinen geblokkeerd door herfstblade

Bericht door groentje »

OK, daar ben ik blij om. Ik heb het niet van nabij gevolgd, maar ik hoorde wel een hoop onrustwekkende geluiden. Blijkbaar voorbarig voor een aantal lijnen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Na sneeuw en hitte: treinen geblokkeerd door herfstblade

Bericht door Steven »

Beesty schreef:lijn 26 was ook ni zo heel erg.. Gewoon een modderstroomke die de sporen wa had bedolven .. ma na wat spuitwerk van de pompiers was da opgelost :)
Hangt een beetje af van de welk stel je bekijkt.
Bij een klassiek stel heeft elk draaistel 1 motor op 1 as zitten wat totaal iets anders is als de rest waar de motoren gegroepeerd zitten op 1 rijtuig (of 2 bij de reeks 800).
daar komt nog is bij dat je moet rekening houden met het feit of de wielen voorzien zijn van enkel schijfremmen of schijfremmen en blokken samen.
Dus zeggen dat enkel de voorste wielen er last van hebben is misschien eerder toeval hoor.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Na sneeuw en hitte: treinen geblokkeerd door herfstblade

Bericht door kika »

Steven schreef:
Beesty schreef:lijn 26 was ook ni zo heel erg.. Gewoon een modderstroomke die de sporen wa had bedolven .. ma na wat spuitwerk van de pompiers was da opgelost :)
Hangt een beetje af van de welk stel je bekijkt.
Bij een klassiek stel heeft elk draaistel 1 motor op 1 as zitten wat totaal iets anders is als de rest waar de motoren gegroepeerd zitten op 1 rijtuig (of 2 bij de reeks 800).
daar komt nog is bij dat je moet rekening houden met het feit of de wielen voorzien zijn van enkel schijfremmen of schijfremmen en blokken samen.
Dus zeggen dat enkel de voorste wielen er last van hebben is misschien eerder toeval hoor.
Logische uitleg, waarvoor dank! Alleen quote je volgens mij de verkeerde mens :)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Na sneeuw en hitte: treinen geblokkeerd door herfstblade

Bericht door Steven »

Inderdaad kika, ben blijkbaar al niet meer volledig wakker :-)
Pendelaar

Re: Na sneeuw en hitte: treinen geblokkeerd door herfstblade

Bericht door Pendelaar »

Kristofke schreef:Ugh, ik krijg een tijdelijke overplaatsing naar Etterbeek vanaf morgen, en heb al direct lijn 26 om te speaken.

Zonder overdrijven hé, het is echt bijna élke dag iets op die lijn. Wat onbegrijpelijk is omdat de verbinding op die lijn zo goed als over heel die lijn rijdt. Er rijdt zo goed als nooit iets in de weg. Maar er zijn zoveel bestuurders en begeleiders die van andere verbindingen komen in de loop van de dag, dat als er één te laat is door een probleem tijdens de vorige rit dat het al snel heel de lijn overhoop legt. En het merkwaardige is dan nog dat wanneer het schoolvakantie dienstregeling is, zo goed als alles op de minuut juist rijdt. Dag één na de schoolvakantie? Dikke zever. En dat was ook al zo voor het enkelspoor in Meiser. Nu is het natuurlijk nog veel erger. Als een goederentrein in Merode moet stoppen voor een andere trein, en deze trekt terug op en eenmaal deze in Evere is en de wissel vrij heeft gemaakt... als er dan nog een trein in Evere richting Merode staat dan staat die daar makkelijk voor 10 minuten.
Aha, vandaar die snelheidsbeperking (keep ?) in de tunnel van merode.

Ik vind het zo vreemd dat er vooral dit jaar met de regelmaat van de klok problemen zijn, zeker met de treinen die rijden rond het spitsuur. Ondertussen spoor ik al meer als 4j elke dag het traject Halle-Merode en ik zie echt geen verbetering.
't Meest voorkomend is naar mijn idee de treinen die door het strakke schema vertraging cummuleren.
Op de 2de plaats zien ik vaak dat ander materieel dan duikbrillen over de lijn rijden en die hebben nagenoeg altijd voorrang (zelfs als ze helemaal leeg zijn en het licht in de passagiersrijtuigen uit is) ; met vertraging tot gevolg voor de L treintjes.
Daarnaast nog de signaalproblemen, koperdiefstallen,adhesieproblemen, wijzigingen in werkschema's, weersomstandigheden en geblokkeerde "marchandises" die ook wel eens te pas en te onpas roet in het eten gooien.
We worden ook elke dag lekker door elkaar geschud door de naar mijn mening lamentabele staat van de rails. Er zitten daar precies wat "kromme stukken" tussen. Iets wat je niet voelt als je spoort op lijn 96 of 50a
Anderzijds ben ik ook wel wat misnoegd over het groot aantal stopplaatsen. Sinds een jaar is Diesdelle aan het lijstje toegevoegd en ik zie op de RER plannen ook het Arcaden station staan , wat dus vermoedelijk gaat leiden tot nog langere rittijden dan nu.

Niets als lof voor het personeel, zij kunnen het ook niet helpen en blijven nagenoeg steeds vriendelijk en behulpzaam ; zelfs als de reizigers "moeilijk" doen. De duikbrilletjes zijn precies ook wel heel erg betrouwbaar. Heb nog maar één keer meegemaakt dat ik ben moeten overstappen omwille van een technisch defect (geen verwarming is in mijn ogen geen defect).


Word lijn 26 een beetje stiefmoederlijk behandeld ?
Plaats reactie