goederentreinen lijn 52

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
vatrogasci

goederentreinen lijn 52

Bericht door vatrogasci »

Hallo allemaal,

wie kan mij de dienstregelingen bezorgen van de goederentreinen op de lijn 52 Antwerpen-Boom ?
er zou nu sprake zijn dat er cargo's daar rijden met een G2000 en Class 66
deze interesseren mij zeker !
alvast bedankt bij voorbaat
OMC

Re: goederentreinen lijn 52

Bericht door OMC »

G2000 op lijn 52 lijkt mij sterk, Captrain komt daar met class66 voor Antwerpen-Kiel en Boom, aan die opstelsporen bij Hemiksem-Werkplaatsen is ook al een class66 gespot. Voorts HLD77 ook in Boom met containers of graan, en HLD77 die de bediening van Alca doet. Er bestaan uren van maar zoals die Captrains daar een goed voorbeeld van zijn kan je nooit op die uren voortgaan :)
13'erke

Re: goederentreinen lijn 52

Bericht door 13'erke »

Ga eens informeren in het station van Boom, veel kans dat je daar meer te weten komt.
vatrogasci

Re: goederentreinen lijn 52

Bericht door vatrogasci »

In het tijdschrift OdB stond er onlangs een artikel over De Rurtalbahn die met een G2000 een trein verzekerd tussen Polen en Vopak Hemiksem !
OMC

Re: goederentreinen lijn 52

Bericht door OMC »

Aha, en spreekt men in ODB ook over welke lading het zou gaan? Dan kan ik mss wel iets te weten komen.
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: goederentreinen lijn 52

Bericht door Hobbes »

Die trafiek naar Vopac Hemiksem (heet nu Verbeke Oil Company) is blijkbaar terug stilgevallen, sinds enige maanden merk ik geen enkele trafiek meer op, terwijl het daarvoor een aantal weken/maanden zeer druk was.
Ik weet niet of het over een "seizoensgebonden" trafiek gaat of dat het gewoon terug is afgevoerd.
OMC

Re: goederentreinen lijn 52

Bericht door OMC »

Rurtalbahn heeft wel lange tijd een keteltrein gereden tussen Y Meestoof (Bayer) en het Ruhrgebied, maar van een trein tussen Polen en Hemiksem wist ik niks af .. Ging het met die fabriek in kwestie ook niet zo goed de laatste maanden?
wva
Berichten: 315
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: goederentreinen lijn 52

Bericht door wva »

Gisteren stonden er twee "Fretjes" in Boom....
Nekvin

Re: goederentreinen lijn 52

Bericht door Nekvin »

Fret heeft het transport richting Prayon Rupel/Mouterij Albert overgenomen van B-Cargo (of hoe die mannen tegenwoordig ook mogen noemen)
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: goederentreinen lijn 52

Bericht door msts.be »

Een tijdje terug mocht mijn nederig stulpje al Captrain verwelkomen met hun Class 66, maar nu blijkt dat ook Europorte de weg naar Boom gevonden heeft met hun Euro 4000:
http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... rte-a-boom

Na jaren van HLR77 komt er dus terug deftig dieselgeweld naar de Rupelstreek :lol:
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1219
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: goederentreinen lijn 52

Bericht door Tim »

msts.be schreef:Een tijdje terug mocht mijn nederig stulpje al Captrain verwelkomen met hun Class 66, maar nu blijkt dat ook Europorte de weg naar Boom gevonden heeft met hun Euro 4000:
http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... rte-a-boom

Na jaren van HLR77 komt er dus terug deftig dieselgeweld naar de Rupelstreek :lol:
Is in samenwerking met Railtraxx, zij leveren de tb's.
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: goederentreinen lijn 52

Bericht door doggys2 »

Weet iemand langs lijn 52 een goede plek om foto's te maken, liefst gemakkelijk te bereiken met trein of openbaar vervoer ( een kwartiertje of 20 min. te voet is geen probleem).
Liefst nog regio Antwerpen indien mogelijk.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: goederentreinen lijn 52

Bericht door ijzeren rijn 82 »

fotopunten , de gasten van BFoto hebben een fijne site daarvoor http://www.bfoto.be/lijn.php?id=49
Plaats reactie