HLE 27 aan kop van P-treinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

HLE 27 aan kop van P-treinen

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Zoals reeds bekend worden vanaf december nog een aantal extra M6 TD-stammen in gebruik genomen, bijvoorbeeld voor bepaalde ritten op de verbindingen IC L (2305/2339) en IC F (1707/1737). Vanzelfsprekend zullen daarvoor extra HLE's 27 moeten vrijgemaakt worden. Gevolg is dat we de reeks 27 vanaf december misschien nog nauwelijks aan kop van P-treinen zullen kunnen aantreffen. Heeft iemand toevallig een overzicht van welke piekuurtreinen op dit ogenblik in de regel nog door een HLE 27 gesleept worden, bijvoorbeeld op de lijnen 124 en 96? In mijn eigen waarnemingen merk ik dat bepaalde P-treinen soms met een HLE 27, dan weer met een HLE 21 rijden (bv. 8720, 8801, ...). Heeft iemand - desnoods op basis van frequente waarnemingen - zicht op de officiële omloop van de reeks 27 in piekuurdiensten? (Kan bijvoorbeeld ook interessant zijn voor de fotografen die voor alle zekerheid nog snel een combinatie 27+M4 op beeld willen zetten.)

Groeten,


P.S. Ik heb het uiteraard niet over de afsplitsingen van IC E en IR i tijdens de spits.
Plaats reactie