Reizigers vallen flauw op overvolle trein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Reizigers vallen flauw op overvolle trein

Bericht door Stef »

Reizigers vallen flauw op overvolle trein

Op een overvolle trein van Gent naar Brussel zijn woensdagochtend twee reizigers flauwgevallen. De NMBS wil niet verantwoordelijk worden gesteld voor dergelijke ongevallen, schrijft Het Laatste Nieuws.

De trein zat overvol wegens een afgeschafte trein daarvoor. Twee reizigers vielen flauw, om nadien weer bij te komen. De NMBS wil niet verantwoordelijk worden gesteld. "De reizigers kiezen zelf of ze de risico's van een overvolle trein erbij nemen", aldus een woordvoerder. Volgens getuigen was er slechts 30 centimeter plaats op de overvolle trein.


http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... rein.dhtml
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: Reizigers vallen flauw op overvolle trein

Bericht door Beesty »

Weer een redenering eigen aan de NMBS dus :lol:
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Reizigers vallen flauw op overvolle trein

Bericht door Dieselfreak »

Flauwgevallen? Hoe komt dat? Te weinig verluchting?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Dietrich

Re: Reizigers vallen flauw op overvolle trein

Bericht door Dietrich »

Dat heeft niet alleen met verluchting te maken he. Veel mensen kunnen er gewoon niet goed tegen als ze opeen gepakt staan.

Ik heb trouwens onlangs maar voorspeld op dit forum dat er zoiets ging voorvallen, et voilà. Men kiest natuurlijk zelf of ze die trein nemen, maar met al de nadelen erbij willen de meesten zo snel mogelijk thuis zijn en wringen ze zich er dus toch nog bij.
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Reizigers vallen flauw op overvolle trein

Bericht door FLV-FGSP »

Stef schreef:
De trein zat overvol wegens een afgeschafte trein daarvoor. Twee reizigers vielen flauw, om nadien weer bij te komen. De NMBS wil niet verantwoordelijk worden gesteld. "De reizigers kiezen zelf of ze de risico's van een overvolle trein erbij nemen", aldus een woordvoerder.
Qua arrogantie kan dat tellen. Laten we het er maar op houden dat de persvoorlieger dringend aan vakantie toe is.
dcr
Berichten: 259
Lid geworden op: 05 dec 2008, 15:34

Re: Reizigers vallen flauw op overvolle trein

Bericht door dcr »

Dietrich schreef:Dat heeft niet alleen met verluchting te maken he. Veel mensen kunnen er gewoon niet goed tegen als ze opeen gepakt staan.

Ik heb trouwens onlangs maar voorspeld op dit forum dat er zoiets ging voorvallen, et voilà. Men kiest natuurlijk zelf of ze die trein nemen, maar met al de nadelen erbij willen de meesten zo snel mogelijk thuis zijn en wringen ze zich er dus toch nog bij.

Inderdaad, als je al een uur staat te wachten wil, je natuurlijk niet nog eens zolang wachten....


Welke woordvoerder was het trouwens?
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Reizigers vallen flauw op overvolle trein

Bericht door FLV-FGSP »

De onvermijdelijke Jochem G.
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Reizigers vallen flauw op overvolle trein

Bericht door KB »

FLV-FGSP schreef:
Stef schreef:
De trein zat overvol wegens een afgeschafte trein daarvoor. Twee reizigers vielen flauw, om nadien weer bij te komen. De NMBS wil niet verantwoordelijk worden gesteld. "De reizigers kiezen zelf of ze de risico's van een overvolle trein erbij nemen", aldus een woordvoerder.
Qua arrogantie kan dat tellen. Laten we het er maar op houden dat de persvoorlieger dringend aan vakantie toe is.
Tja, als de TBG reizigers geweigerd zou hebben omdat de trein te vol zat, zou het ook niet goed geweest zijn.
L'union fait la force.
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: Reizigers vallen flauw op overvolle trein

Bericht door Beesty »

Nuja, de NMBS WIL niet verantwoordelijk gesteld worden, is natuurlijk nog helemaal iets anders dan niet verantwoordelijk ZIJN he :)
q149

Re: Reizigers vallen flauw op overvolle trein

Bericht door q149 »

"De reizigers kiezen zelf of ze de risico's van een overvolle trein erbij nemen"
Het kan toch perfect zijn dat je al op die trein zat/stond terwijl het nog helemaal niet overvol was en dat er dan later of bij een volgende halte nog een pak volk bijkwam? In het Brusselse is zoiets schering en inslag. Deze uitspraak van onze "Jochem" in naam van de NMBS grenst aan een ongelooflijke grofheid. Enkel wereldvreemde instituten zoals de Kerk of de NMBS wagen zich aan iets dergelijks. Ze zouden zich *diep* moeten schamen. :oops: :oops:
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: Reizigers vallen flauw op overvolle trein

Bericht door tomdg »

Op de bus/metro is er toch ook niet altijd een zitplaats voor iedereen en daar vallen ook regelmatig mensen op flauw door de extreme hitte, uitlaatgassen die naar binnen vliegen, te weinig zuurstof,...
Zelf heb ik het al enkele keren meegemaakt dat alles zwart wordt voor de ogen op de bus maar nog nooit op TV geweest of een schade vergoeding gekregen ze.
dcr
Berichten: 259
Lid geworden op: 05 dec 2008, 15:34

Re: Reizigers vallen flauw op overvolle trein

Bericht door dcr »

Ik begrijp dat het niet evident is, maar de commentaar van de woordvoerder blijft grof en arrogant.
Misschien had hij wel een slechte dag... :)
steved
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:48

Re: Reizigers vallen flauw op overvolle trein

Bericht door steved »

Dietrich schreef:Dat heeft niet alleen met verluchting te maken he. Veel mensen kunnen er gewoon niet goed tegen als ze opeen gepakt staan.

Ik heb trouwens onlangs maar voorspeld op dit forum dat er zoiets ging voorvallen, et voilà. Men kiest natuurlijk zelf of ze die trein nemen, maar met al de nadelen erbij willen de meesten zo snel mogelijk thuis zijn en wringen ze zich er dus toch nog bij.
men wou eigenlijk zo vlug mogelijk op het werk geraken. Na de P trein van 7u29 uit Gent SP waren de volgende twee P-treinen (7.39 en 7.46) afgeschaft omdat men in Oostende (WEER) es de locs (soms 'n 13, stuur die maar asap naar goederen) niet aan de praat kreeg. En om het nog leuker te maken, was de Knokke-Blankenberge maar EEN stel M6 ipv de gebruikelijke twee... tsjah wat wil je dan? De daaropvolgende P-trein (8.11) had ook al opnieuw vertraging en is uiteindelijk met 'n vertraging tussen 20-30 min in Brussel geraakt. Niet iedereen heeft glijdende uren en een coulante werkgever he ;)

gr, Steve
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Reizigers vallen flauw op overvolle trein

Bericht door dekooiker »

Het is wat kort door de bocht om àlle schuld bij NMBS te leggen.
Ik zie af en toe trams en bussen bomvol door de straten rijden.
Zelf maakte ik het al mee dat een reiziger onwel werd.
Met veel vertraging tot gevolg en de bus zat eveneens tjokvol.
Is dat de schuld van De Lijn of van de exploitant die de rit reed?
Feit is dat er te weinig capaciteit is op bepaalde treinen.
De trein.
Alleen voor durvers.
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: Reizigers vallen flauw op overvolle trein

Bericht door Beesty »

dekooiker schreef:Feit is dat er te weinig capaciteit is op bepaalde treinen.
Als je 2 treinen ervoor gaat afschaffen wel he :)
Ik denk niet dat het de reizigers (die betaald hebben voor een goede en veilige dienstverlening!) hun schuld is dat de NMBS geen materieel heeft zoals het hoort.
Plaats reactie