Modernisering Vierledige
Modernisering Motorstel 800
Na een lang welles nietes spelletje, is de beslissing nu toch gevallen.
De 800'en worden gemoderniseerd .
Alleen gaan er geen zware ingrepen aan gebeuren.
De buitenzijde wordt in de grijze NMBS kleur gezet, de koplampen worden veranderd (Zoals bij de 806,828...).
Het interieur wordt volledig vernieuwd, maar voor de rest gebeuren er geen veranderingen aan.
In de stuurpost komt er (eindelijk) een airco, en het beveiligingssysteem TBL+ en GSM-R.
Het eerste motorstel gaat in April in Mechelen worden aangepakt.
Volgens een bron zou het om de 808 gaan, maar dat is niet officieel bevestigd.
De 800'en worden gemoderniseerd .
Alleen gaan er geen zware ingrepen aan gebeuren.
De buitenzijde wordt in de grijze NMBS kleur gezet, de koplampen worden veranderd (Zoals bij de 806,828...).
Het interieur wordt volledig vernieuwd, maar voor de rest gebeuren er geen veranderingen aan.
In de stuurpost komt er (eindelijk) een airco, en het beveiligingssysteem TBL+ en GSM-R.
Het eerste motorstel gaat in April in Mechelen worden aangepakt.
Volgens een bron zou het om de 808 gaan, maar dat is niet officieel bevestigd.
Re: Modernisering Motorstel 800
man waarom willen ze alles op de M6 doen trekken, ze verkl**tn gewoon alles, de reizeger kan niet eens meer een voorkeur hebben van matrieel want gewoon al het matrieel is hetzelfde, waarom laten ze sommige dingen nu gewoon niet, bv. de breaks, daar hadden ze wat mij betreft echt wel mogen afblijven, dat middenrijtuig was fantasctisch ...
greetz 2302
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Modernisering Motorstel 800
Yes, ik ben zeer tevreden dat ze de 800'en gaan houden, is mijn favoriet stel!
Nu de klassiekskes nog naar het oud ijzer en ik ben content!
En wat deze ingrepen met de M6'en te maken heeft ontgaat mij zenne, alles zal in de toekomst in het grijs rondrijden, is nu eenmaal de huiskleur van de NMBS.
Nu de klassiekskes nog naar het oud ijzer en ik ben content!
En wat deze ingrepen met de M6'en te maken heeft ontgaat mij zenne, alles zal in de toekomst in het grijs rondrijden, is nu eenmaal de huiskleur van de NMBS.
Re: Modernisering Motorstel 800
Dit is geen modernisering, dit is een simpele goedkope oplapbeurt.
EN IK BEN PRO-KLASSIEKjes
EN IK BEN PRO-KLASSIEKjes
Re: Modernisering Motorstel 800
en ik contra 800'den!rail s schreef:Dit is geen modernisering, dit is een simpele goedkope oplapbeurt.
EN IK BEN PRO-KLASSIEKjes
Re: Modernisering Motorstel 800
De varkentjes kunnen een modernisatie zeker gebruiken, eerder dan de breaks vind ik
Re: Modernisering Motorstel 800
800 ken ik dus niet = geen mening13'erke schreef:en ik contra 800'den!rail s schreef:Dit is geen modernisering, dit is een simpele goedkope oplapbeurt.
EN IK BEN PRO-KLASSIEKjes
Re: Modernisering Motorstel 800
Moet toegeven dat ik nog nooit op een 800 heb gezeten . Nuja moderniseren kan nooit kwaad, ben benieuwd naar het resultaat. Wanneer starten ze er mee?
Re: Modernisering Motorstel 800
Ten eerste, hoe dof en monotoon die kleuren ook mogen zijn, dat zijn nu eenmaal de huiskleuren vandaag de dag.HLE 2302 schreef:man waarom willen ze alles op de M6 doen trekken, ze verkl**tn gewoon alles, de reizeger kan niet eens meer een voorkeur hebben van matrieel want gewoon al het matrieel is hetzelfde, waarom laten ze sommige dingen nu gewoon niet, bv. de breaks, daar hadden ze wat mij betreft echt wel mogen afblijven, dat middenrijtuig was fantasctisch ...
greetz 2302
Ten tweede, de gemiddelde reiziger trekt hem daar niet al te veel van aan, de meesten maken al helemaal geen voorkeur voor materieel maar kiezen de trein die op het uur van voorkeur vertrekt en naar de bestemming gaat. Ik ben redelijk zeker dat -- hoe gezellig velen hier klassiekjes vinden -- de doordeweekse reiziger nog altijd liever in modern materieel zit.
Re: Modernisering Motorstel 800
LOLBart schreef: Het eerste motorstel gaat in April in Mechelen worden aangepakt.
Re: Modernisering Motorstel 800
amai das inderdaad wel snel!poyaud schreef:LOLBart schreef: Het eerste motorstel gaat in April in Mechelen worden aangepakt.
maar zie je het al voor u, een varkeskop met een gele neus , lachwekkend
Re: Modernisering Motorstel 800
Zo lang de modernisatie van de break niet vlot loopt , zullen er niet vlug vierledige binnenkomen . Er is trouwens geen plaats voor.