Modernisering Vierledige

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Modernisering Vierledige

Bericht door Hobbes »

Het stel zat vanmiddag op de verbinding Antwerpen-Puurs.
steved
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:48

Re: Modernisering Vierledige

Bericht door steved »

Hobbes schreef:Het stel zat vanmiddag op de verbinding Antwerpen-Puurs.
en vandaag op de IR Brussel-Noord-Binche

gr, Steve
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Modernisering Vierledige

Bericht door Stef »

Iemand meer info betreffende vooruitgang? Ik zag gisteren in CW Mechelen 2 van de 4 wagons van de 804 volledig gestript zien staan. Zal dit voor eerste helft 2012 zijn dat die klaar zou kunnen zijn?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Vierledige

Bericht door Steven »

ik heb navraag gedaan in de cw Mechelen zelf. Dit stel is een een prototype, kortweg men is nog allerlei zaken aan het testen en bezien. Zo was het nog niet definitief hoe het interieur afgewerkt zal worden alsook de vernieuwde stuurtafel was nog niet 100% beslist. Dat zal dus nog enige tijd vergen, zoveel is zeker. Het stukje interieur dat in de eerste klasse al was opgesteld was als proef opgesteld om bepaalde zaken te testen.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Modernisering Vierledige

Bericht door Stef »

Bedankt voor de uitleg Steven, heb dit aan niemand daar kunnen vragen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
HijDieHetWeet

Re: Modernisering Vierledige

Bericht door HijDieHetWeet »

Het is 843, niet 804. Komt volgend jaar zeker niet buiten.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Vierledige

Bericht door Steven »

Stef schreef:Bedankt voor de uitleg Steven, heb dit aan niemand daar kunnen vragen.
Dat is graag gedaan, ik had gewoon het geluk dat er iemand van de CW langskwam met een groepje en heb gewoon effe de vraag in de werkplaats gesmeten :mrgreen: :mrgreen:
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Modernisering Vierledige

Bericht door Asterix »

Hoe staat het met dit project? Wanneer gaat de eerste in grijze tinten rondrijden?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Vierledige

Bericht door Steven »

Het project ligt volledig stil, het gerucht gaat de ronde dat ze helemaal geen modernisering krijgen maar op slag zouden afgevoerd worden binnen een paar jaar.
Jochen
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 feb 2006, 20:21

Re: Modernisering Vierledige

Bericht door Jochen »

Da zou dan ook 1 van hun slimmere zetten zijn... Budgettechnisch gezien alleen al :S
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5284
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Modernisering Vierledige

Bericht door overweg13 »

Of dat inderdaad zo slim zou zijn betwijfel ik. Een grondige modernisering zou o.m. kunnen betekenen dat de stellen - met een niet te onderschatten zitplaatscapaciteit - kunnen worden ingezet waar de huidige twee- of drieledige stellen niet voor in aanmerking komen. Dat laat een vrij soepele exploitatie toe. Waar dat dan precies moet gebeuren, is me ook nog niet duidelijk, ook al omdat de reizigersdienst gereorganiseerd wordt.
Met vriendelijke groet

overweg13
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: Modernisering Vierledige

Bericht door Stijn82 »

Als er voldoende capaciteit is na de instroom van alle desiro's, lijkt het mij idd een goeie zet om er niet meer in te investeren...
er zijn er ook "slechts" 44 van in omloop, dus het zal wel een vrij grote "R&D" kost zijn per stel.
Van de breaks zijn er 140, als die allemaal gemoderniseerd zijn, en nadien eventueel ook nog de duikbrillen, dan denk ik dat we qua deftige stellen niets te kort komen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5284
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Modernisering Vierledige

Bericht door overweg13 »

Stijn82 schreef:Als er voldoende capaciteit is na de instroom van alle desiro's, lijkt het mij idd een goeie zet om er niet meer in te investeren...
er zijn er ook "slechts" 44 van in omloop, dus het zal wel een vrij grote "R&D" kost zijn per stel.
Van de breaks zijn er 140, als die allemaal gemoderniseerd zijn, en nadien eventueel ook nog de duikbrillen, dan denk ik dat we qua deftige stellen niets te kort komen.
Het gaat me vooral om het vierledige van deze stellen: breaks en desiro's zijn drieledig, de rest zelfs tweeledig. Die vierledigheid maakt hen bijzonder geschikt voor sommige P-treinen (ik denk aan Kortrijk - Brugge, Genk - Landen e.d), maar ook voor klokvaste diensten waar de spitscapaciteit niet al te fors afwijkt van de daluurcapaciteit (wat ze jaren gedaan hebben op Antwerpen - Charleroi en Binche - LLN).
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Vierledige

Bericht door Steven »

Maar ze zijn weinig gebruiksvriendelijk (voor de bestuurder die soms in 101 kastes zijn probleem mag gaan zoeken). Ze zijn vrij traag, hebben een fragiel systeem van deuren (niet dat ik er zelf veel problemen mee heb, maar het is wel de meest voorkomende panne op die motorstellen als ik mij niet vergis).
Wat moet er allemaal aangepast worden om deze treinen modern te maken
nieuwe stuurpost (geschikt maken voor ETCS, de huidige stuurtafel is daar totaal niet voor aangepast)
nieuwe wc's
nieuwe ramen (de huidige voldoen echt niet meer)
nieuw interieur (zetels, vloer, wanden)
nieuwe degelijke omroepinstallatie (die is al jaren versleten, ik versta het zelden op een degelijke manier in die motorstellen)
en als ik da lijstje nu al bekijk zie ik naast de kast en draaistellen niet veel overblijven dat niet vernieuwt zal zijn.
LML
Berichten: 1393
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Modernisering Vierledige

Bericht door LML »

Die stellen hadden ze 15 jaar geleden moeten modernizeren, niet nu. Ik zou het een logische zaak vinden dat ze afgevoerd worden. Enerzijds een logische, anderzijds wel een spijtige zaak (onze éérste en enige 4tjes weg)...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Plaats reactie