No Pay Day bij de NMBS dinsdag

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

No Pay Day bij de NMBS dinsdag

Bericht door bobke »

Morgen is er een 'No Pay Day' bij de NMBS (Belgische Spoorwegen). Dit is een initiatief van een reiziger, die de vele vertragingen van het spoorbedrijf beu is. Het is afwachten of veel reizigers meedoen.

Het initiatief komt van Andy Vermaut uit Koekelare. Hij, en vele duizenden andere pendelaars, hebben genoeg van de belabberde punctualiteit op het Belgische spoorwegnet. De man heeft zo'n vierduizend flyers uitgedeeld in stations in België om op te roepen tot het niet tonen van tickets op 1 maart.

Vakbond
Een ander plan van Vermaut is om een reizigersvakbond op te starten, met als idee om de lonen van het bestuur van het spoorbedrijf aan de prestaties te koppelen. Ook vind hij het onacceptabel dat de NMBS niet tot verantwoording wordt geroepen, na het geven van slechte service en een slechte punctualiteit.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/no_ ... dag-143412
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: No Pay Day bij de NMBS dinsdag

Bericht door FLV-FGSP »

Vanmorgen nix van gemerkt op E529. Die meneer uit Koekelare komt nogal graag in het nieuws, overigens.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: No Pay Day bij de NMBS dinsdag

Bericht door HLE 2302 »

Heb die zijn facebook eens bekeken, lijkt me maar ne zielige péé ... :roll:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dren

Re: No Pay Day bij de NMBS dinsdag

Bericht door Dren »

Idd wat ne aandachtstrekker. Al de wegen liggen er ook slecht bij , wil dat dan zeggen dat we onze wegenbelasting ook niet moeten betalen ?
Gebruikersavatar
Zorba
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 nov 2010, 22:16

Re: No Pay Day bij de NMBS dinsdag

Bericht door Zorba »

Ook op mijn trein heeft iedereen zijn vervoersbewijs laten zien. Altijd 'plezant' voor sommige mensen om in het nieuws te komen :lol:
jens123
Berichten: 224
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

Re: No Pay Day bij de NMBS dinsdag

Bericht door jens123 »

Ik heb vandaag 2 keer geen controle gehad :D
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: No Pay Day bij de NMBS dinsdag

Bericht door Accelerat »

Och, is het weer zo ver... Die oproep komt er ondertussen jaarlijks. :roll:
pietje

Re: No Pay Day bij de NMBS dinsdag

Bericht door pietje »

sncf-sncb schreef:Och, is het weer zo ver... Die oproep komt er ondertussen jaarlijks. :roll:
Da's alvast veel minder dan het aantal oproepen tot staking :?
Het is inderdaad een beetje een stom idee, want de meeste reizigers reizen met een abonnement of zelfs gratis (abonnement door werkgever betaald).
Het toont wel de onmacht van de reizigers tegenover de onverschilligheid van de NMBS directie en vakbonden.
Fles

Re: No Pay Day bij de NMBS dinsdag

Bericht door Fles »

Maar de "actiebereidheid" was niet bijzonder groot begrijp ik? Jammer :)
Plaats reactie