Zo goedkoop mogelijk naar Lille

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
FireSea
Berichten: 125
Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:59

Zo goedkoop mogelijk naar Lille

Bericht door FireSea »

Ik wil binnenkort een keertje met de trein naar Lille. Gewoon met de normale trein naar Lille Flandres. In België reis ik met de Go Pass 10. Ik moet dus nog een vervoerbewijs hebben voor het traject Tournai (of Froyennes) - Lille Flandres, OF het traject Mouscron - Lille Flandres. Nu vraag ik mij alleen af: wat is goedkoper: een retour over één van deze trajecten, of een Trampoline-dagkaart? En de mededeling dat een Trampoline-dagkaart enkel wordt verkocht in de betrokken stations, betekent dat dat ze die alleen in Tournai en Mouscron verkopen, of ook in alle stations van waaruit de trein naar Lille Flandres vertrekt (dus ook Antwerpen Centraal)?
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Zo goedkoop mogelijk naar Lille

Bericht door Paul »

GoPass gecombineerd met Trampoline is het goedkoopste, denk ik.
Trampoline is enkel te koop in de stations Doornik, Kortrijk en Moeskroen, daar moet je dus wel tijd voor inplannen.
Zie http://www.b-europe.com/Reizen/Promotie ... -Frankrijk
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
FireSea
Berichten: 125
Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:59

Re: Zo goedkoop mogelijk naar Lille

Bericht door FireSea »

Oke, bedankt voor de info! Ik heb gezien dat er in Tournai een overstap is van :04 tot :20. Dat lijkt me wel voldoende tijd om een kaartje te kopen. Als het goed is kan ik in een Waals station toch gewoon in het Nederlands een kaartje bestellen, of niet?
Trammist

Re: Zo goedkoop mogelijk naar Lille

Bericht door Trammist »

FireSea schreef:Als het goed is kan ik in een Waals station toch gewoon in het Nederlands een kaartje bestellen, of niet?
Ik vrees van niet.
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Zo goedkoop mogelijk naar Lille

Bericht door Paul »

FireSea schreef:Oke, bedankt voor de info! Ik heb gezien dat er in Tournai een overstap is van :04 tot :20. Dat lijkt me wel voldoende tijd om een kaartje te kopen. Als het goed is kan ik in een Waals station toch gewoon in het Nederlands een kaartje bestellen, of niet?
Dat hangt van de bediende af. Maar dat is toch niet zo moeilijk in het Frans: "un billet Trampolino pour un jour, s'il-vous-plaît". Of je kan altijd in het Engels proberen :wink:
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
FireSea
Berichten: 125
Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:59

Re: Zo goedkoop mogelijk naar Lille

Bericht door FireSea »

Nee, dat is verder ook geen probleem hoor, maar ik vroeg me af of het niet zo is dat medewerkers van een landelijk bedrijf als de NMBS verplicht zijn beide talen te kunnen spreken...
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Zo goedkoop mogelijk naar Lille

Bericht door Kristofke »

Haha, eerder verboden in eentalige gebieden. ;)

Er lopen er genoeg rond die dat contact naar publiek zouden willen verplichten in 1 taal, het zou echter niet meer geaccepteerd worden moesten internationale loketten in bv Antwerpen enkel Nederlands spreken.

Maar ivm omroeptalen in Antwerpen voor bv een Thalys enkel Nederlands terwijl vier talen moeten eigenlijk. Alleen zou de regiomanager nogal Vlaamsgezind zijn heb ik van horen zeggen.
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Zo goedkoop mogelijk naar Lille

Bericht door groentje »

Moeskroen is een faciliteitengemeente, in principe moet het daar gewoon mogelijk zijn om je kaartje in het Nederlands te bestellen.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Zo goedkoop mogelijk naar Lille

Bericht door Robin »

commercieel bediende zijn toch in weze 4 talig?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Zo goedkoop mogelijk naar Lille

Bericht door KB »

Robin schreef:commercieel bediende zijn toch in weze 4 talig?
Als ze het commerciële aspect van hun werk goed willen doen, zouden ze zich best toch in meer dan een taal moeten kunnen behelpen.
L'union fait la force.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Zo goedkoop mogelijk naar Lille

Bericht door treinbruno »

Allergoedkoopste is vanaf Mouscron een bus van de Transpole (OV maatschappij Lille) nemen tot Tourcoing, en daar de metro nemen naar Lille.

Je bent dan wel wat langer onderweg, prijs is €1,30 ofzo voor een enkeltje van de transpole, en ongeveer €3,50 voor een dagkaart
Afbeelding
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Zo goedkoop mogelijk naar Lille

Bericht door groentje »

Dit is trouwens ook mogelijk vanuit Menen, Wervik en Komen (desnoods steek je de Leie over, dan ben je in Frankrijk).
rvdborgt
Berichten: 4332
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Zo goedkoop mogelijk naar Lille

Bericht door rvdborgt »

FireSea schreef:Ik wil binnenkort een keertje met de trein naar Lille. Gewoon met de normale trein naar Lille Flandres. In België reis ik met de Go Pass 10. Ik moet dus nog een vervoerbewijs hebben voor het traject Tournai (of Froyennes) - Lille Flandres, OF het traject Mouscron - Lille Flandres. Nu vraag ik mij alleen af: wat is goedkoper: een retour over één van deze trajecten, of een Trampoline-dagkaart? En de mededeling dat een Trampoline-dagkaart enkel wordt verkocht in de betrokken stations, betekent dat dat ze die alleen in Tournai en Mouscron verkopen, of ook in alle stations van waaruit de trein naar Lille Flandres vertrekt (dus ook Antwerpen Centraal)?
Een aantal opmerkingen:
1. Een Trampoline-weekend is nog goedkoper dan een dagkaart. Kost vanaf Moeskroen 6,60 retour i.p.v. 8 euro. Kan ook als dagretour worden gebruikt op zaterdag of zondag.
http://alg-voorw.b-rail.be/insite_nl/be ... bec5e822d2
2. Trampoline Weekend is op elk station met internationale verkoop te koop en ook via internet.
3. Ook al zou je via Doornik reizen, dan nog moet je eigenlijk een ticket vanaf Moeskroen kopen. Tickets zijn namelijk geldig via het gecombineerde grenspunt Blandain-Tourcoing(fr). Vanaf Moeskroen naar dat grenspunt is het wel minder kilometers dan vanaf Doornik. Met een kaartje vanaf Doornik ben je dus meestal duurder uit, maar je kunt er precies hetzelfde mee...

Groetjes,
Rian
FireSea
Berichten: 125
Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:59

Re: Zo goedkoop mogelijk naar Lille

Bericht door FireSea »

Dus eigenlijk zeg je nu: een kaartje vanaf Doornik is duurder dan een kaartje vanaf Moeskroen, maar als je via Doornik reist moet je een kaartje kopen vanaf Moeskroen? Wel apart. Maar als ik op de NMBS-Europe site kijk bij biljetten voor grensverkeer Noord-Frankrijk, dan staat er dat het Trampoline-kaartje alleen geldig is op het op het kaartje vermelde traject. Dan zal een TBG het toch nooit accepteren als ik met een kaartje voor route 1 op route 2 aan het reizen ben? Of is dat voor zo'n weekendkaart anders dan voor de dagkaart? En waar kan ik die weekendkaart vinden op de site, er wordt alleen over de dagkaart gesproken daar.
rvdborgt
Berichten: 4332
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Zo goedkoop mogelijk naar Lille

Bericht door rvdborgt »

FireSea schreef:Dus eigenlijk zeg je nu: een kaartje vanaf Doornik is duurder dan een kaartje vanaf Moeskroen, maar als je via Doornik reist moet je een kaartje kopen vanaf Moeskroen? Wel apart. Maar als ik op de NMBS-Europe site kijk bij biljetten voor grensverkeer Noord-Frankrijk, dan staat er dat het Trampoline-kaartje alleen geldig is op het op het kaartje vermelde traject. Dan zal een TBG het toch nooit accepteren als ik met een kaartje voor route 1 op route 2 aan het reizen ben? Of is dat voor zo'n weekendkaart anders dan voor de dagkaart? En waar kan ik die weekendkaart vinden op de site, er wordt alleen over de dagkaart gesproken daar.
Het Trampoline-dagretour is altijd 8 euro, dus maakt het niet uit wat je vertrekstation is. En het zou inderdaad best kunnen dat daarop de precieze grensovergang vastligt.
Het Trampoline-Weekend is echter voor zover ik weet een gewoon internationaal ticket (met korting) en dus zou daarop het gecombineerde grenspunt moeten staan.
Op de NMBS-website vind ik over de de Trampoline-tickets alleen nog maar persberichten terug en verder in de vervoersvoorwaarden deel 3 ook de prijzen van de dagretours en abonnementen. De link naar de voorwaarden voor Trampoline-weekend heb ik in mijn vorige bericht al gegeven.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie