M6 BDx

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
nicken

Bericht door nicken »

Trainspotterke schreef:
260689 schreef:kheb klein vraagje
hoe testen die da dan?
Tjah, rondjes laten rijden en kijken of hij niet uit mekaar valt! :lol:
ja rondjes draaien op een circuit hè,en de rondetijden bijhouden,en hoppelijk de pole hè,we hadden met onze vlaamse vlaggen moeten gaan.
Vlaanderen vlagt :D :D en dan de wielen binnen :D

Tis ma vo wa komisch te doen wi :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22512
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

1607 schreef:twas die tunnel dat ik bedoelde. :wink:
de I-11'en zijn ook naar daar geweest.
dacht da zelfs onze ms96 naar ginder gingen om de klimaatproeven te ondergaan en als ze het in die kamer koud maken dan bedoelen ze ook koud.
ik heb ooit horen zeggen da ze daar proeven doen tot -50 graden celcius om te zien of de verwarming het kan houden en omgekeerd ook voor de afkoeling en zo, er zijn nog andere proeven ook natuurlijk
nicken

Bericht door nicken »

Steven schreef:
1607 schreef:twas die tunnel dat ik bedoelde. :wink:
de I-11'en zijn ook naar daar geweest.
dacht da zelfs onze ms96 naar ginder gingen om de klimaatproeven te ondergaan en als ze het in die kamer koud maken dan bedoelen ze ook koud.
ik heb ooit horen zeggen da ze daar proeven doen tot -50 graden celcius om te zien of de verwarming het kan houden en omgekeerd ook voor de afkoeling en zo, er zijn nog andere proeven ook natuurlijk
- 50 :shock: ja goeien n'avond zeg,Kvraag me af wanneer we hier eens dergelijke temperaturen zullen hebben.Iedereen in z'n eskimopak :D ,en iedereen met z'n komme unox (soep) die ze snel moeten opdrinken eer ze bevriest :D .Zal wel voor remtesten zijn die tempratuur ook zeker.Ooit een maat gehad die met z'n trein afremde.Resultaat : tegen dat hij stilstond zat hij voorbij het perron,het kwam door weersomstandigheden :D :D :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22512
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dat zijn standaardproeven hoor ongeacht het land van bestemming zijn er gewoon basisproeven die op alle materieel gedaan worden
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Bericht door Beesty »

Zijn de M6 stuurrijtuigen vooraan dan toch niet uitgerust met automatische koppeling als ze buitenkomen uit fabriek?
Kvraag me anders wel af hoe deze ingesloten kan rijden tussen die goederen wagons.. die hebben allesinds geen automatische koppeling..
:?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22512
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Beesty schreef:Zijn de M6 stuurrijtuigen vooraan dan toch niet uitgerust met automatische koppeling als ze buitenkomen uit fabriek?
Kvraag me anders wel af hoe deze ingesloten kan rijden tussen die goederen wagons.. die hebben allesinds geen automatische koppeling..
:?
misschien zullen ze er niet allemaal van voorzien zijn?
Sander

Bericht door Sander »

Hulpkoppeling of sleepstang. Sleepkoppeling wordt zo goed als altijd gebruikt bij zulke transportjes, 't is een gewoon een extra koppeling die je op de koppeling van de goederenwagen kunt plaatsen.
Laatst gewijzigd door Sander op 31 okt 2006, 23:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

Zijn de M6 stuurrijtuigen vooraan dan toch niet uitgerust met automatische koppeling als ze buitenkomen uit fabriek?
Kvraag me anders wel af hoe deze ingesloten kan rijden tussen die goederen wagons..
Vraag me niet hoe juist, maar dat moet zeker gaan: motorstellen die overgebracht worden (vb stellen die in Duitsland gebouwd zijn en naar het V.K. moeten) worden ook ingesloten tussen goederenwagons, en die stellen hebben zeker een automatische koppeling...
nicken

Bericht door nicken »

Teach2 schreef:
Zijn de M6 stuurrijtuigen vooraan dan toch niet uitgerust met automatische koppeling als ze buitenkomen uit fabriek?
Kvraag me anders wel af hoe deze ingesloten kan rijden tussen die goederen wagons..
Vraag me niet hoe juist, maar dat moet zeker gaan: motorstellen die overgebracht worden (vb stellen die in Duitsland gebouwd zijn en naar het V.K. moeten) worden ook ingesloten tussen goederenwagons, en die stellen hebben zeker een automatische koppeling...
een seaking van 40 ste (koksijde) oproepen en met de cargosling laten overbrengen,deze bakken heffen met gemak een dubbeldekbus en een vrachtwagen op,met eigen oogjes nog gezien :shock: :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22512
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ze hebben normaal speciale goederenwagens die hiervoor gebruikt kunnen worden
nicken

Bericht door nicken »

Steven schreef:ze hebben normaal speciale goederenwagens die hiervoor gebruikt kunnen worden
Men vindt voor alles iets uit hè,zolang dat de commercie draait ist al dik in orde,dat ze hem maar terugbrengen en op het belgisch net laten rondboenderen :D :D
Sander

Bericht door Sander »

In dit geval is dus een sleepkoppeling gebruikt, die zien er zo uit: AfbeeldingAfbeelding Verder hebben we natuurlijk nog altijd de koppelwagen, ook met in hoogte verstelbare koppeling: Afbeelding Of de ouderwetse sleepstang...: Afbeelding http://www.nicospilt.com

En dan heb je nog tig varianten, maar het gaat te ver om dat hier uit te leggen...
nicken

Bericht door nicken »

Ierzie,we hebben een vakman aan boord,d'n sander :D
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Ik denk niet dat ze het gewaagd hebben om de MR41 te sturen... ik denk dat het zou smelten op die temperaturen. Fotoke van M6bX op wallorail:
http://www.wallorail.be/actu/1006/31.htm#m6
joel

Bericht door joel »

Zou het kunnen dat in de vroege namiddag een deel nieuwe M6'rs is aangekomen in Aachen-West?Met nieuwe stuurcabine?

Er stond in ieder geval al een hele trein van M6 dacht ik!
Plaats reactie