gauwdiefstal / pickpockets op trein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
dedictus

gauwdiefstal / pickpockets op trein

Bericht door dedictus »

Beste, zou iemand mij kunnen zeggen waar ik melding kan maken van een poging tot gauwdiefstal op de trein?
Is best frustrerend dat je blijkbaar niets kan doen... Heb gisteren nog 2 kerels verhindert van te stelen bij een juffrouw.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: gauwdiefstal / pickpockets op trein

Bericht door Shrek »

dedictus schreef:Beste, zou iemand mij kunnen zeggen waar ik melding kan maken van een poging tot gauwdiefstal op de trein?
Is best frustrerend dat je blijkbaar niets kan doen... Heb gisteren nog 2 kerels verhindert van te stelen bij een juffrouw.
Ik denk dat je daarmee best gewoon naar de politie gaat :wink:
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: gauwdiefstal / pickpockets op trein

Bericht door stefanic »

Altijd direct Securail verwitigen. Daarvoor zijn ze er! De affiches daarvoor hangen ook in elk station ("iets verdachts gezien? ..."):
0800/30.230

Zou standaard in de contactenlijst van de gsm van elke pendelaar moeten zitten!

En daarnaast verwittig je ook de treinbegeleider, desnoods via de knop 'assistentie' zoals je die in de M6 vind.
spoorwegrealist
dedictus

Re: gauwdiefstal / pickpockets op trein

Bericht door dedictus »

Dit gebeurde in het Noord Station... volgens mij hebben ze daar geen SecuRail.
Heb inderdaad de treinbegeleider verwittigd, maar die kon niet veel helpen.
IK ga sowieso die nummer opslaan die hierboven vermeld is en volgende keer bel ik alvast de politie.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: gauwdiefstal / pickpockets op trein

Bericht door Steven »

In het noordstation is er zeker en vast een ploeg van securail al meerdere tussenkomsten weten gebeuren.
Darko

Re: gauwdiefstal / pickpockets op trein

Bericht door Darko »

Het is tegenwoordig een echte plaag. Tis niet voor niets dat op treinen met werkende intrain displays vanaf je grondgebied brussel inrijdt tot je het verlaat constant in 4 talen 'pas op voor gauwdieven' op de displays voorbijrolt. Paar weken geleden nog zo'n bende aan het werk gezien en die agressief werden tegen de treinbegeleidsters.. Even die bende geholpen om de uitgang richting securail die net aankwam op het perron te vinden
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: gauwdiefstal / pickpockets op trein

Bericht door Asterix »

stefanic schreef:Altijd direct Securail verwitigen. Daarvoor zijn ze er! De affiches daarvoor hangen ook in elk station ("iets verdachts gezien? ..."):
0800/30.230

Zou standaard in de contactenlijst van de gsm van elke pendelaar moeten zitten!
Ik kan je aanraden om eerst de politie via het nummer 101 te bellen, nadien Securail en nadien de TBG te verwittigen. In kleinere stopplaatsen is het eindeloos wachten op Securail, in die gevallen kan al een ploeg van de lokale politie worden opgeroepen die mogelijks in de buurt is.
Darko

Re: gauwdiefstal / pickpockets op trein

Bericht door Darko »

Jeroen schreef:
stefanic schreef:Altijd direct Securail verwitigen. Daarvoor zijn ze er! De affiches daarvoor hangen ook in elk station ("iets verdachts gezien? ..."):
0800/30.230

Zou standaard in de contactenlijst van de gsm van elke pendelaar moeten zitten!
Ik kan je aanraden om eerst de politie via het nummer 101 te bellen, nadien Securail en nadien de TBG te verwittigen. In kleinere stopplaatsen is het eindeloos wachten op Securail, in die gevallen kan al een ploeg van de lokale politie worden opgeroepen die mogelijks in de buurt is.
Da klopt wel ja.. maar soms is de hamvraag: Wilt de lokale politie zich begeven op terrein van in feite de spoorwegpolitie
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: gauwdiefstal / pickpockets op trein

Bericht door treinbruno »

In Lokeren en Sint Niklaas doen ze dat allesinds
Afbeelding
pietje

Re: gauwdiefstal / pickpockets op trein

Bericht door pietje »

Darko schreef:
Jeroen schreef:
stefanic schreef:Altijd direct Securail verwitigen. Daarvoor zijn ze er! De affiches daarvoor hangen ook in elk station ("iets verdachts gezien? ..."):
0800/30.230

Zou standaard in de contactenlijst van de gsm van elke pendelaar moeten zitten!
Ik kan je aanraden om eerst de politie via het nummer 101 te bellen, nadien Securail en nadien de TBG te verwittigen. In kleinere stopplaatsen is het eindeloos wachten op Securail, in die gevallen kan al een ploeg van de lokale politie worden opgeroepen die mogelijks in de buurt is.
Da klopt wel ja.. maar soms is de hamvraag: Wilt de lokale politie zich begeven op terrein van in feite de spoorwegpolitie
Zoals hier al eerder geschreven is de lokale politie volledig bevoegd in stations en dergelijke.
Als je 101 of 112 belt zal altijd de dichtstbijzijnde ploeg opgeroepen worden, hangt natuurlijk van de situatie af.
Als je aan de telefoon zegt dat de daders net wegrijden met de trein, dan kan die ploeg niet veel meer komen doen, maar als je kan zeggen in welke richting ze vluchten (of hun "werkzaamheden" verderzetten) dan zal er altijd een interventieploeg gestuurd worden (indien die niet met meer urgente zaken bezig zijn)
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: gauwdiefstal / pickpockets op trein

Bericht door Asterix »

Darko schreef:Da klopt wel ja.. maar soms is de hamvraag: Wilt de lokale politie zich begeven op terrein van in feite de spoorwegpolitie
Daar zijn duidelijke afspraken over gemaakt. Wanneer er geen permanentie is door SPC (Spoorwegpolitie) of wanneer er zich feiten voordoen relatief ver verwijderd van een standplaats van SPC, zal de lokale hier zonder probleem dringend tussenkomen.
pietje schreef:Zoals hier al eerder geschreven is de lokale politie volledig bevoegd in stations en dergelijke.
Als je 101 of 112 belt zal altijd de dichtstbijzijnde ploeg opgeroepen worden, hangt natuurlijk van de situatie af.
Als je aan de telefoon zegt dat de daders net wegrijden met de trein, dan kan die ploeg niet veel meer komen doen, maar als je kan zeggen in welke richting ze vluchten (of hun "werkzaamheden" verderzetten) dan zal er altijd een interventieploeg gestuurd worden (indien die niet met meer urgente zaken bezig zijn)
Ik ben akkoord met uw uitleg maar laat alstublief het noodnummer 112 achterwege. Niettegenstaande de ronduit rampzalige communicatie van de FOD Binnenlandse Zaken over dit noodnummer, is het tot op heden nog steeds enkel te contacteren voor hulp van ziekenwagen en brandweer. Deze mensen kunnen niets doen met politionele oproepen, tenzij doorverbinden met 101(tijdverlies). De 112 is niet meer dan de 100 die we allemaal kennen.
RIDCO

Re: gauwdiefstal / pickpockets op trein

Bericht door RIDCO »

Ik zou op twee paarden wedden : 101 bellen en onmiddellijk daarna de SOC.
robby

Re: gauwdiefstal / pickpockets op trein

Bericht door robby »

Het is werkelijk een plaag aan het worden in Brussel. Dagelijks schuimen gauwdieven de treinen af tussen Brussel Noord en Zuid. Wanneer ze een jas zien hangen lopen ze door tot de volgende wagon en keren dan terug om plaats te nemen op de bank achter de jas. Vervolgens nemen ze hun jas af en hangen deze achter diegene die ze willen bestelen. Een beetje gefoefel met 2 vingers die in de binnezak gaan en de andere zakken rond de rand aftasten. De dieven lopen van de ene trein naar de andere om slachtoffers te maken.Alle dagen hoor ik van collega's dezelfde verhalen. Zelfs laptops worden boven van het rek gestolen terwijl medereizigers toezien maar niet durven reageren. Ik begrijp echt niet dat de security van de spoorwegen dit niet door hebben. Ik hoop echt dat er eerst weer geen slachtoffers moeten vallen voraleer men ingrijpt
Zo heb ik vandaag ook problemen gehad. Heb kerel verwittigt dat hij uit mijn jas moest blijven. Het ventje is danig agressief geworden en daagde mij uit op verschillende manieren. Ik ben kalm gebleven, maar ook attent. Echt geen leuke ervaring
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: gauwdiefstal / pickpockets op trein

Bericht door Asterix »

robby schreef:Zo heb ik vandaag ook problemen gehad. Heb kerel verwittigt dat hij uit mijn jas moest blijven. Het ventje is danig agressief geworden en daagde mij uit op verschillende manieren. Ik ben kalm gebleven, maar ook attent. Echt geen leuke ervaring
Ik kan u aanraden om het rijtuig te verlaten en meteen de politie te contacteren. Door hun slachtoffers te intimideren, hopen die kerels er zonder politietussenkomst mee weg te komen.
Plaats reactie