De meeste volgen wel het spiluur, hoor!Jonathan schreef:Wat klopt er daar nu niet zoveel aan? Als wij eens de negenproef gaan toepassen:overweg13 schreef:Mooi zo, je heb het nog altijd niet begrepen. En het is geen splituur, maar een spiluur.
In Kortrijk: 60-10=50 (vertrek 47)
In Turnhout: 60-47=13 (vertrek 12)
De trein houdt zich nu ongeveer aan het spiluur. Op een minuut komt het nu ook niet aan. Hoeveel treinen zouden zich dan niet aan het spiluur houden Bijna alle
Misschien eens met één minuutje verschil, maar twee minuten is al zelden, hoor!
De vertrekt in Brugge hier de IC A Oostende - Eupen aan .57 terwijl de IC A Eupen - Oostende aankomt om .03.
De IC G wijkt wel één minuutje af. Richting Antwerpen vertrekt hij om .03, richting Oostende komt hij aan om .58.
Maar de rest schikt zich wel volgens het spiluur! Zelfs de P-treinen die 's ochtends richting Brussel vertrekken, komen 's avonds weer aan in Brugge ook volgens het principe van het spiluur!
Zo heb je de P-trein 8003 Oostende - Schaarbeek die 's ochtends net NA de IC E naar Tongeren uit Brugge vertrekt om 6.36u. 's Avonds komt hij als P 8003 net VOOR de IC E uit Tongeren binnen (je merkt dat de treinen ook altijd volgens een vast patroon achter mekaar zitten. Als een trein in de heenrit voor een bepaalde trein zal zitten van een bepaalde verbinding, zal die in de terugrit erachter zitten!) in Brugge om 18.25u, ofwel één minuutje verschil in spiluur!