Acties in Charleroi

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
groentje
Berichten: 7276
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Acties in Charleroi

Bericht door groentje »

beschikbaar om je trein in vertraging binnen te rijden :wink: En eventueel een kleine rangering te doen, een halfuur 'reserve' is in bijna geen enkel geval voldoende om welke andere trein te verzekeren. Kortom, het is wel degelijk een pauze, die echter vrijelijk opgesoupeerd kan worden door vertraging aan je trein.
groentje
Berichten: 7276
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Acties in Charleroi

Bericht door groentje »

Er zijn vanochtend overigens opnieuw acties in Namen, Lobbes en Nijvel, met bijkomend stakers van Logistics in de sporen van station Namen. Nog voorzien tot 7u.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Acties in Charleroi

Bericht door dekooiker »

groentje schreef:Nu, de OSTCH perron (van Mobility, dus) heeft ook een taak die niet te onderschatten is, het is niet omdat sommigen er hun voeten aan vegen, dat je hun werk zomaar kan negeren. Jaloezie is toch maar een venijnig beestje, eerlijk gezegd.
Als ze hun werk goed doen zijn ze een meerwaarde voor iedereen.
Agressie tegenover OSCHT perron heb ik nog niet geweten al wil het niet zeggen dat het niet bestaat.
Voor degenen die zich wegsteken bestaat dat niet natuurlijk.
In elk geval beperkt het risico zich tot agressie.
Niet fijn.
Aan de andere kant, aansprakelijk gesteld worden voor een ongeval of incident is nog erger.
Dat doe je niet met opzet.

Toch meen ik dat er een verschil in wedde eerlijker zou zijn.
Ook bepaalde hooggeplaatsten binnen Infrabel vinden dat maar zij wachten de vraag van de vakbond af.
De trein.
Alleen voor durvers.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Acties in Charleroi

Bericht door Asterix »

dekooiker schreef:Agressie tegenover OSCHT perron heb ik nog niet geweten al wil het niet zeggen dat het niet bestaat.
En men kan ook een premie vragen omdat men op het perron nat kan worden en in de blok niet... Iedereen die rondloopt in een station (of ruimer: in de maatschappij) kan het slachtoffer worden van agressie. Is het specifiek voorzien in de taakomschrijving van een OSTCH om tussenbeide te komen bij agressie? Indien niet, zou ik niet weten waarom er een premie zou moeten worden uitgekeerd.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Acties in Charleroi

Bericht door dentheo »

Misschien is het gewoon een beetje dom dat die dezelfde titel hebben.....
Als je die verandert is het gedaan met vergelijken.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Zorba
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 nov 2010, 22:16

Re: Acties in Charleroi

Bericht door Zorba »

IC537 Eupen - Oostende ook afgeschaft. Om 15u37 vertrekt deze in Leuven, om 15u35 roepen ze om dat deze wordt opgehouden in Luik? :lol: Tot die tijd ook geen enkele info op railtime of de iPhone app (erna stond hij gewoon afgeschaft).

Voor de rest ook veel treinen beperkt tot ergens in Vlaanderen ipv Wallonië.
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Acties in Charleroi

Bericht door eagleheart »

De staking was inderdaad een beetje uitgebreider dan verwacht.
wat ik raar vond was dat de ic trein Brussel-Turnhout opgehouden werd door verwarring in het werksysteem?:d
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Acties in Charleroi

Bericht door Kristofke »

Ik heb al eens een franstalige TBG gehad op de IC naar Turnhout, dus die kon mogelijk vast zitten in een Waals station. Hetzelfde kan voor de TB gelden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Acties in Charleroi

Bericht door Steven »

Een Franstalige TBG op de trein naar Turnhout zal 9/10 kansen uit de depot Brussel Zuid komen.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Acties in Charleroi

Bericht door Kristofke »

Steven schreef:Een Franstalige TBG op de trein naar Turnhout zal 9/10 kansen uit de depot Brussel Zuid komen.
En die kan voor zijn dienst op de IC naar Turnhout nog wel andere diensten op Waals grondgebied gedaan hebben, en daar eventueel vertraging opgelopen hebben.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Acties in Charleroi

Bericht door Steven »

Dat kan perfect, soms doen ze diensten op de lijn naar charleroi en dan doen ze nog is Turnhout heen en terug er bij en dat is maar 1 mogelijk voorbeeld, voor hetzelfde geld zijn ze eerst is naar Luik geweest. Nog meer dan bij treinbestuurders zijn de diensten van Treinbegeleiders opgevat uit een lappendeken (traject hier, trajectje daar, ...., toch in Brussel.)
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Acties in Charleroi

Bericht door Adler »

groentje schreef:Er zijn vanochtend overigens opnieuw acties in Namen, Lobbes en Nijvel, met bijkomend stakers van Logistics in de sporen van station Namen. Nog voorzien tot 7u.
De staking van Logistics was tegen de mogelijke sluiting van het rangeerstation van Ronet en was vooraf aangekondigd.
http://www.lloyd.be/Nieuws/Bedrijven/Ar ... fault.aspx

Er lopen dus blijkbaar verschillende stakingen door mekaar om verschillende redenen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5282
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Acties in Charleroi

Bericht door overweg13 »

Adler schreef:
groentje schreef:Er zijn vanochtend overigens opnieuw acties in Namen, Lobbes en Nijvel, met bijkomend stakers van Logistics in de sporen van station Namen. Nog voorzien tot 7u.
De staking van Logistics was tegen de mogelijke sluiting van het rangeerstation van Ronet en was vooraf aangekondigd.
http://www.lloyd.be/Nieuws/Bedrijven/Ar ... fault.aspx

Er lopen dus blijkbaar verschillende stakingen door mekaar om verschillende redenen.
Sorry, staken is nog wat anders dan sporen bezetten, en dat is wat in Namur gebeurd is. Overigens zou ik wel eens willen weten hoeveel stakers nodig zijn om bijv. Charleroi of Namur plat te leggen: een deel van het NMBS-perosneel, heet het dan. Ik denk dat ik met 10 (tien!) man al duchtig overschat, en die brengen enkele tienduizenden reizigers in de problemen. Dat soort stakingsrecht moet maar zo snel mogelijk verdwijnen, want het leidt tot situaties buiten proportie.
Met vriendelijke groet

overweg13
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Acties in Charleroi

Bericht door dentheo »

Vroeger vertelde men mij, twee man met een vlag.....meer hoeft het niet te zijn.
Ik denk dat één man met een rode vlag al genoeg is...(signaaltechnisch en ...)
Theo
Groeten vanop de Heide
Peche

Re: Acties in Charleroi

Bericht door Peche »

Jeroen schreef:
Peche schreef:Enkele keren worden ze afgelost of is het enkel van Antwerpen tot Essen of van Antwerpen tot Brussel.
Maar meestal zitten de diensten van antwerpen zo in elkaar: Antwerpen-Essen-Charleroi-Essen-Antwerpen of Antwerpen-Charleroi-Essen-Antwerpen of Antwerpen-Essen-Charleroi-Antwerpen.
Zijn korte ritten niet vervelend? Is het niet leuker om een trein van begin tot einde te verzekeren of maakt dat voor jullie niet uit?
Meestal zijn dat toch lange ritten hoor. En wat bedoel je met kort? De ritten mogen ook niet te lang zijn voor het verlies van concentratie...
En een trein van het begin tot het einde verzekeren maakt niet veel uit, zolang we maar op tijd gedaan hebben met werken :-P
Plaats reactie