Naamsverandering stopplaats Beringen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Naamsverandering stopplaats Beringen

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Met de uiteindelijke aanleg van een nieuwe stopplaats Beringen(-Centrum) in het vooruitzicht, zal de naam van de bestaande stopplaats Beringen vanaf half juni alvast veranderd worden in Beverlo, waar de halte eigenlijk ook gelegen is. Het bericht is nu ook op de NMBS-website verschenen, zie ik.

Groeten,
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Naamsverandering stopplaats Beringen

Bericht door ijzeren rijn 82 »

ah , dat werd tijd , heb nooit gesnapt waarom die halte Beringen is genoemd
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Naamsverandering stopplaats Beringen

Bericht door Molenbruch Y. »

Tja, het heeft inderdaad nogal lang geduurd. Ik hoorde onlangs iemand die deze kwestie reeds in de jaren '80 heeft aangekaart bij de toenmalige directie, die uit de lucht viel van verbazing maar er nooit iets aan gedaan heeft.

Groeten,
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Naamsverandering stopplaats Beringen

Bericht door Hogersluys »

ijzeren rijn 82 schreef:ah , dat werd tijd , heb nooit gesnapt waarom die halte Beringen is genoemd
Ik denk dat het eerder naar de gemeente (stad) Beringen verwijst (waar Beverlo ook deel van uitmaakt). Waarschijnlijk was het een gevolg van het ad hoc sluiten van kleinere stations tot er slechts 1 station in de gemeente overbleef. Iemand zal gedacht hebben dat met een station de naam Beringen te geven mensen van de hele gemeente (niet in het minst de plaats Beringen) de halte zullen gebruiken. Inmiddels is men er achter gekomen dat de naam van een halte totaal geen invloed heeft op het bediensgebied (zie station Beervelde dat men gelukkig niet 'station Lochriti' heeft genoemd).
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Naamsverandering stopplaats Beringen

Bericht door FLV-FGSP »

Molenbruch Y. schreef:Het bericht is nu ook op de NMBS-website verschenen, zie ik.
Blijkbaar zijn er bij de NMBS mensen die dit stoort, want het heugelijke bericht verschijnt in de rubriek "Storingen" :-)
http://www.b-rail.be/main/N/him/himwork ... geID=18247
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Naamsverandering stopplaats Beringen

Bericht door Molenbruch Y. »

Als je de zinsconstructies in de aankondiging eens bekijkt, is het alleszins niet verwonderlijk dat de boodschap in die rubriek thuishoort. :roll:

Op 12/06/2011 wordt de naam van het station Beringen gewijzigd worden.

Groeten,
Laatst gewijzigd door Molenbruch Y. op 27 apr 2011, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Naamsverandering stopplaats Beringen

Bericht door Bibke »

FLV-FGSP schreef:
Molenbruch Y. schreef:Het bericht is nu ook op de NMBS-website verschenen, zie ik.
Blijkbaar zijn er bij de NMBS mensen die dit stoort, want het heugelijke bericht verschijnt in de rubriek "Storingen" :-)
http://www.b-rail.be/main/N/him/himwork ... geID=18247
En probeer de eerste zijn eens te lezen: Op 12/06/2011 wordt de naam van het station Beringen gewijzigd worden.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Zorba
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 nov 2010, 22:16

Re: Naamsverandering stopplaats Beringen

Bericht door Zorba »

Bibke schreef:
FLV-FGSP schreef:
Molenbruch Y. schreef:Het bericht is nu ook op de NMBS-website verschenen, zie ik.
Blijkbaar zijn er bij de NMBS mensen die dit stoort, want het heugelijke bericht verschijnt in de rubriek "Storingen" :-)
http://www.b-rail.be/main/N/him/himwork ... geID=18247
En probeer de eerste zijn eens te lezen: Op 12/06/2011 wordt de naam van het station Beringen gewijzigd worden.
U zei? :P
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Naamsverandering stopplaats Beringen

Bericht door Adler »

FLV-FGSP schreef:Blijkbaar zijn er bij de NMBS mensen die dit stoort, want het heugelijke bericht verschijnt in de rubriek "Storingen" :-)
Alles zijn blijkbaar storingen bij de NMBS, ook de extra weekendtreinen worden aangekondigd onder de rubriek storingen.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Naamsverandering stopplaats Beringen

Bericht door Bibke »

Zorba schreef:
Bibke schreef:
FLV-FGSP schreef:Blijkbaar zijn er bij de NMBS mensen die dit stoort, want het heugelijke bericht verschijnt in de rubriek "Storingen" :-)
http://www.b-rail.be/main/N/him/himwork ... geID=18247
En probeer de eerste zijn eens te lezen: Op 12/06/2011 wordt de naam van het station Beringen gewijzigd worden.
U zei? :P
Goed opgemorken :oops: . Zelf gepakt door te snel willen zijn. Was met enkele dingen tegelijk bezig. Ik ben dus duidelijk geen vrouw :wink: .
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
pietje

Re: Naamsverandering stopplaats Beringen

Bericht door pietje »

Adler schreef:
FLV-FGSP schreef:Blijkbaar zijn er bij de NMBS mensen die dit stoort, want het heugelijke bericht verschijnt in de rubriek "Storingen" :-)
Alles zijn blijkbaar storingen bij de NMBS, ook de extra weekendtreinen worden aangekondigd onder de rubriek storingen.
Men zal het aanzien als een verstoring van het dagelijkse, rustige gangetje voor de betrokken diensten :twisted:
Plaats reactie