lijn 661

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Brent

lijn 661

Bericht door Brent »

Hallo,

Als ik met de trein naar school ga nemen we de afslag naar kortrijk. Maar als je (zou) doorrijd(t)(en) dan beland je op lijn 661

Mijn vraag: Wordt deze lijn nog gebruikt? zo ja, waarvoor dan?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: lijn 661

Bericht door Steven »

bedoel je niet lijn 66/1? want zover ik weet bestaat lijn 661 niet.
Brent

Re: lijn 661

Bericht door Brent »

'k zal ne keer ne foto van da bordje nemen
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: lijn 661

Bericht door poyaud »

Das de driehoek , zo kun je , komende van Brugge rechtstreeks naar de vorming rijden (of doorrijden richting Moeskroen).

Heel veel wordt dit stukje (amper 400m) niet meer gebruikt.
Afbeelding
Brent

Re: lijn 661

Bericht door Brent »

poyaud schreef:Das de driehoek , zo kun je , komende van Brugge rechtstreeks naar de vorming rijden (of doorrijden richting Moeskroen).

Heel veel wordt dit stukje (amper 400m) niet meer gebruikt.
dank u, 'k vroeg me al af waar da naartoe ging
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: lijn 661

Bericht door Stef »

Neemt de IC C deze lijn om van Kortrijk naar Moeskroen/Lille Flandres te rijden?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: lijn 661

Bericht door Molenbruch Y. »

Neemt de IC C deze lijn om van Kortrijk naar Moeskroen/Lille Flandres te rijden?
Neen. Je geeft het antwoord zelf: de IC C-treinen, ook de enkele rechtstreekse ritten Oostende - Lille, bedienen het station van Kortrijk en hebben dat verbindingslijntje dus niet nodig om richting Moeskroen te rijden. Zoals gezegd, is lijn 66/1 enkel nuttig voor treinen komende van lijn 66 uit Brugge (waaraan iets eerder ook lijn 69 uit Poperinge is aangetakt) die zonder het station van Kortrijk aan te doen richting Moeskroen of richting vorming rijden. De vertakking waar ze van lijn 66 naar lijn 66/1 wisselen heet Y. Leiebrug, de vertakking waar ze dan op lijn 75 kunnen invoegen heet Y. Bethune. De IC C rijdt aan Y. Leiebrug dus gewoon op lijn 66 verder naar Kortrijk en bevindt zich al op lijn 75 wanneer lijn 66/1 ter hoogte van Y. Bethune aantakt.

Groeten,
groentje
Berichten: 7276
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: lijn 661

Bericht door groentje »

Enkele jaren terug was er een proefproject waar er wel een aantal extra treinen die, op vraag van de Brugse toeristische dienst, en in aansluiting op de Eurostar in Rijsel, door de bocht gingen, en dus niet stopten in Kortrijk. Meer dan 3 treinparen per dag zijn er nooit geweest, geloof ik.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: lijn 661

Bericht door Molenbruch Y. »

Enkele jaren terug was er een proefproject waar er wel een aantal extra treinen die, op vraag van de Brugse toeristische dienst, en in aansluiting op de Eurostar in Rijsel, door de bocht gingen, en dus niet stopten in Kortrijk. Meer dan 3 treinparen per dag zijn er nooit geweest, geloof ik.

Het zijn volgens mij zelfs nooit drie treinparen per dag geweest. Als ik het me goed herinner, ging het om één heen- en terugrit op vrijdagavond en twee treinparen op zaterdag en op zondag. Samen dus 5 heen- en terugritten per week, bovendien enkel tijdens de zogenaamde NWH-periode (ongeveer van mei t.e.m. september).

Groeten,
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Re: lijn 661

Bericht door Henk »

Wie het stukje eens wil meemaken, kan in de zomerweekends gebruik maken van de IC-treinen 1920/1929 Schaarbeek-Moeskroen-Oostende (verlenging van de IC H) of van de ICT-treinen 6705/6755 Jemeppe-Sur-Sambre - Blankenberge, die laten Kortrijk links liggen.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: lijn 661

Bericht door HLE 2302 »

Deze lijn word ook gebruikt om goederentreinen die vertrekken uit Kortrijk goederen zonder frontverandering richting Brugge/Zeebrugge te sturen, alsook voor eventuele ledige ritten die Kortrijk niet nodig hebben, en dit stukje lijn word ook de dag door gebruikt voor rangeringen uit te voeren, treinen te driehoeken etc. Daar is dus wel vrij frequent verkeer op.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie