Pagina 9 van 13

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Geplaatst: 25 jun 2011, 01:26
door Portbou
FLV-FGSP schreef:"Jamais"
Maar waarom ? Met welk recht eisen de Luikenaars een non-stop trein ?
En welke objectieve redenen zitten daar achter ?
Charleroi, Namur & Mons die dichterbij Brussel liggen hebben toch ook geen rechtstreekse trein ?

Groeten,
Bart W.

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Geplaatst: 25 jun 2011, 01:27
door Portbou
Hallo,
groentje schreef:Vooral pech voor hen, lijkt me.
Inderdaad :)

Groeten,
Bart W.

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Geplaatst: 25 jun 2011, 11:14
door Steven
bw494674 schreef:
FLV-FGSP schreef:"Jamais"
Maar waarom ? Met welk recht eisen de Luikenaars een non-stop trein ?
En welke objectieve redenen zitten daar achter ?
Charleroi, Namur & Mons die dichterbij Brussel liggen hebben toch ook geen rechtstreekse trein ?

Groeten,
Bart W.
Maar Gent heeft het wel al en als oorspronkelijk idee was het om dit met nog meer steden te doen., Trouwens Namur heeft dit ook maar dan wel in een verdoken vorm
3 keer per dag (tijdens de week) heb je de IC+ verbinding komende uit Arlon met treinnummers 46XX en dan heb je nog 2 van de 3 INT treinen die het ook doen dus in totaal een 5 keer per dag. Het is minder dan Luik maar ze hebben het dus wel.

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Geplaatst: 25 jun 2011, 14:10
door Paul
bw494674 schreef:
FLV-FGSP schreef:"Jamais"
Maar waarom ? Met welk recht eisen de Luikenaars een non-stop trein ?
En welke objectieve redenen zitten daar achter ?
Geen recht en geen objectieve redenen.
Enkel druk van Luikse politici, die blijkbaar veel invloed hebben.
Wat niet wil zeggen dat ik snelle non-stop treinen geen goed idee vindt. Zou eventueel ook mogen op andere verbindingen: Brussel - Mons / Namur / Charleroi, Antwerpen - Gent, Hasselt - Antwerpen (zoals in 1984-88)...
Het probleem is dat dat tegenwoordig op de meeste lijnen niet (meer) kan, wegens te weinig capaciteit.

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Geplaatst: 25 jun 2011, 15:08
door rvdborgt
Paul schreef:Enkel druk van Luikse politici
... Luikse NMBS-diectieleden.

Groetjes,
Rian

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Geplaatst: 26 jun 2011, 00:59
door Steven
Paul schreef:
bw494674 schreef:
FLV-FGSP schreef:"Jamais"
Maar waarom ? Met welk recht eisen de Luikenaars een non-stop trein ?
En welke objectieve redenen zitten daar achter ?
Geen recht en geen objectieve redenen.
Enkel druk van Luikse politici, die blijkbaar veel invloed hebben.
Wat niet wil zeggen dat ik snelle non-stop treinen geen goed idee vindt. Zou eventueel ook mogen op andere verbindingen: Brussel - Mons / Namur / Charleroi, Antwerpen - Gent, Hasselt - Antwerpen (zoals in 1984-88)...
Het probleem is dat dat tegenwoordig op de meeste lijnen niet (meer) kan, wegens te weinig capaciteit.
lees mijn vorig berichten hier na en dan weet je dat die op Namur wel bestaan, wel maar max 5 keer per dag maar ze zijn er dus wel.

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Geplaatst: 26 jun 2011, 01:26
door Shrek
Paul schreef:Geen recht en geen objectieve redenen.
Enkel druk van Luikse politici, die blijkbaar veel invloed hebben.
Wat niet wil zeggen dat ik snelle non-stop treinen geen goed idee vindt. Zou eventueel ook mogen op andere verbindingen: Brussel - Mons / Namur / Charleroi, Antwerpen - Gent, Hasselt - Antwerpen (zoals in 1984-88)...
Het probleem is dat dat tegenwoordig op de meeste lijnen niet (meer) kan, wegens te weinig capaciteit.
Er zijn genoeg objectieve redenen hoor. Leuven heeft al zoveel treinen dat het voor hen niet uitmaakt of de IC-O daar stopt of niet. Er zijn meer den genoeg reizigers op Luik-Brussel en de stop in Leuven zorgt voor een belangrijke verhoging van de reistijd.
Die 50 minuten tussen Luik en Brussel zorgt volgens mij voor een hoop rezigers :)

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Geplaatst: 26 jun 2011, 11:48
door rvdborgt
Shrek schreef:
Paul schreef:Geen recht en geen objectieve redenen.
Enkel druk van Luikse politici, die blijkbaar veel invloed hebben.
Wat niet wil zeggen dat ik snelle non-stop treinen geen goed idee vindt. Zou eventueel ook mogen op andere verbindingen: Brussel - Mons / Namur / Charleroi, Antwerpen - Gent, Hasselt - Antwerpen (zoals in 1984-88)...
Het probleem is dat dat tegenwoordig op de meeste lijnen niet (meer) kan, wegens te weinig capaciteit.
Er zijn genoeg objectieve redenen hoor. Leuven heeft al zoveel treinen dat het voor hen niet uitmaakt of de IC-O daar stopt of niet.
Volgens een gerucht gaan reizigers uit Leuven ook wel eens naar andere bestemmingen dan Brussel.
Zo zou de aansluiting naar Aken een stuk verbeteren. Verder is er voor reizigers uit Luik en Maastricht dan aansluiting naar de luchthaven.

Groetjes,
Rian

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Geplaatst: 26 jun 2011, 23:47
door Portbou
Hallo,
Shrek schreef: Die 50 minuten tussen Luik en Brussel zorgt volgens mij voor een hoop rezigers :)
En als dat er morgen 56 à 57 zijn omwille van die twee stops dan blijven die plots allemaal thuis of nemen allemaal hun wagen ??

Groeten,
Bart W.

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Geplaatst: 26 jun 2011, 23:56
door Steven
Jammer genoeg is het rijpad van 50 minuten ook het enige rijpad dat echt past op dat moment. Als je een rijpad wil met extra stops ga je mogen schuiven want met de huidige plaats komt dat echt niet goed anders. Je moet onder meer rekening houden met de stoptrein Luik Warreme, met de IC trein naar Tongeren Blankenberge (de huidige IC O heeft in Leuven doorrit aan xxu09

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Geplaatst: 27 jun 2011, 00:04
door Portbou
Hallo,
Steven schreef: Maar Gent heeft het wel al en als oorspronkelijk idee was het om dit met nog meer steden te doen.
Ja goed... maar waar gaat het nu eigenlijk om ?
Gent heeft een rechtstreekse trein dus dan moet Liège er ook één hebben ?
Tussen Gent en Brussel ligt nu eenmaal geen stad zoals Leuven... (neen, ook Aalst niet : 80000 inw ipv 100000, slechts een fractie van het aantal studenten, en helemaal geen knooppunt...)

Als we zo gaan beginnen...

[PROVOC]
Hoe komt het dat Antwerpen nog niet protesteert ? Het is toch wel schandalig dat "hun" treinen naar Brussel in Mechelen moeten stoppen en dat die van Gent naar Brussel rechtstreeks zijn.
[/PROVOC]
Steven schreef: Trouwens Namur heeft dit ook maar dan wel in een verdoken vorm 3 keer per dag (tijdens de week) heb je de IC+ verbinding komende uit Arlon met treinnummers 46XX en dan heb je nog 2 van de 3 INT treinen die het ook doen dus in totaal een 5 keer per dag. Het is minder dan Luik maar ze hebben het dus wel.
Dit zijn treinen bovenop de basisbediening, inderdaad te vergelijken met ICE en Thalys.
Dit is niet vergelijkbaar met de IC-O die wel deel (zou) moet(en) uitmaken van de basisbediening.

Groeten,
Bart W.

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Geplaatst: 27 jun 2011, 00:08
door Portbou
Hallo Rian,
rvdborgt schreef: Zo zou de aansluiting naar Aken een stuk verbeteren. Verder is er voor reizigers uit Luik en Maastricht dan aansluiting naar de luchthaven.
...zoals ik hogerop ook al vermeldde...

Maar een betere aansluiting naar Aken is allicht het laatste wat ze willen bij de NMBS ("oeioei onze Thalys gaat leeg zijn...").
Belangrijk voordeel is ook dat Leuven en Maastricht rechtstreeks met elkaar verbonden zouden zijn.

Groeten,
Bart W.

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Geplaatst: 27 jun 2011, 00:31
door Portbou
Hallo Steven,
Steven schreef:Jammer genoeg is het rijpad van 50 minuten ook het enige rijpad dat echt past op dat moment. Als je een rijpad wil met extra stops ga je mogen schuiven want met de huidige plaats komt dat echt niet goed anders. Je moet onder meer rekening houden met de stoptrein Luik Warreme, met de IC trein naar Tongeren Blankenberge (de huidige IC O heeft in Leuven doorrit aan xxu09
Je schrijft "jammer"...
...dus je vindt mijn IC O met twee stops al bij al een goed idee ?
(...past alleen niet in de dienstregeling...)

Groeten,
Bart W.

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Geplaatst: 27 jun 2011, 20:39
door Steven
Goed vinden is anders, persoonlijk doe ik die diensten graag zonder stop in Leuven. Is eens iets anders maar dat is los van hoe een relatie van A naar B moet zijn natuurlijk.

Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli

Geplaatst: 27 jun 2011, 21:30
door Portbou
Hallo,
Steven schreef:Goed vinden is anders, persoonlijk doe ik die diensten graag zonder stop in Leuven. Is eens iets anders maar dat is los van hoe een relatie van A naar B moet zijn natuurlijk.
Tja Steven,... ik vroeg nu niet bepaald naar jouw persoonlijke voorkeur als machinist :-|

Groeten,
Bart W.