Wie was dit?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Wie was dit?

Bericht door nighttrain »

Steven schreef:. Je moet u al eerst de vraag stellen hoe dit aan het licht is gekomen en hoe hij dan ook voor de rechtbank is geraakt. Er moet toch ergens iets zijn waardoor dit zover is geraakt maar over dat deeltje lees je nergens iets. Zelfs de NMBS op zichzelf zwijgt er over.
En hoe is het zover gekomen ,die vraag was me gisteren al overkomen!!
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Wie was dit?

Bericht door Dieselfreak »

Toen WimE. (21) uit Geraardsbergen vorig jaar betrapt werd terwijl hij zonder enige opleiding met een trein reed
Ik vind hier maar één iemand die als woonplaats Geraardsbergen ingevuld heeft, en die heeft geen enkel bericht geplaatst. :mrgreen:
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Wie was dit?

Bericht door Steven »

nighttrain schreef:
Steven schreef:. Je moet u al eerst de vraag stellen hoe dit aan het licht is gekomen en hoe hij dan ook voor de rechtbank is geraakt. Er moet toch ergens iets zijn waardoor dit zover is geraakt maar over dat deeltje lees je nergens iets. Zelfs de NMBS op zichzelf zwijgt er over.
En hoe is het zover gekomen ,die vraag was me gisteren al overkomen!!

Ik vrees dat die vraag naar de buitenwereld onbeantwoord zal blijven.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Wie was dit?

Bericht door Accelerat »

Een tweede ingeperkte poging met hopelijke goedkeuring der almachtige begeleiders des forums:

Ik mag hopen dat de NMBS en aanverwante partijen een eind weet te maken aan overtredingen van deze aard. Ik heb namelijk een vaag vermoeden dat er zich meer van deze schlemielen bevinden die zich in gelijkaardige situaties weten te werken.
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: Wie was dit?

Bericht door poyaud »

Dieselfreak schreef:
Toen WimE. (21) uit Geraardsbergen vorig jaar betrapt werd terwijl hij zonder enige opleiding met een trein reed
Ik vind hier maar één iemand die als woonplaats Geraardsbergen ingevuld heeft, en die heeft geen enkel bericht geplaatst. :mrgreen:
Ik denk dat Wim hier eens spullen van loco's heeft proberen te verkopen, al dan niet tegen woekerprijzen...
Afbeelding
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Wie was dit?

Bericht door treinbruno »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Wie was dit?

Bericht door Dieselfreak »

Hmmm, zou Wimpie misschien de persoon in kwestie zijn? :twisted: :roll:
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Wimpie

Re: Wie was dit?

Bericht door Wimpie »

als jullie echt zo graag mijn verhaal willen horen en alle info willen weten, vraag het me dan gewoon ik zal zo goed mogelijk proberen antwoorden, want zoals sommige al zeiden zijn er hier nog wel leden die zonder enige opleiding al eens gereden hebben met trein enige verschil is dat die niet zeiden dat ze leerling waren, maar in mijn ogen even erg... of ben ik mis?

Grtz wim
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Wie was dit?

Bericht door Steven »

Het is een feit dat je bleef leugens vertellen om iets gedaan te krijgen, namelijk toegang tot een stuurpost. Over anderen gaan we ons hier niet uitspreken. Die hebben de media niet gehaald en laat ons echt hopen dat je een uniek geval bent die op die manier tewerk bent gegaan. Je hebt het niet alleen lastiger gemaakt voor alle treinliefhebbers die gewoon is een stuurpost willen zien voor 1 minuut maar ook voor alle leerlingbestuurders in opleiding. Want waar sommige collega's al lastig deden om nog leerlingen mee te nemen heb je dit nog erger gemaakt en gaan ze nog meer tegenstander zijn om iemand mee te nemen of te laten rijden.

Alle leerlingen doorstaan een selectieprocedure en volgen nadien een opleiding. Denken dat je zomaar met een trein kan en mag rijden is dus verkeerd.
Het huidige slaagpercentage tussen een infosessie (voor de medische proeven) en het allerlaatste examen van treinbestuurder hangt voor iets onder de 10%.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Wie was dit?

Bericht door kika »

Wat is je precieze tenlastelegging? Laat je trouwens niet gek maken door openbaar aanklagers en consoorten. Als je een situatie bekijkt waar je helemaal niets mee te maken hebt zal je opvallen dat 9/10 keer ze de zaken nogal 'apart' voorstellen. Verder niet vergeten dat media vaak tegen je kan werken, nog tijdens het proces. En verder succes om het zonder advocaat te doen. Crossrail nooit overwogen?
melle

Re: Wie was dit?

Bericht door melle »

Wimpie schreef:als jullie echt zo graag mijn verhaal willen horen en alle info willen weten, vraag het me dan gewoon ik zal zo goed mogelijk proberen antwoorden, want zoals sommige al zeiden zijn er hier nog wel leden die zonder enige opleiding al eens gereden hebben met trein enige verschil is dat die niet zeiden dat ze leerling waren, maar in mijn ogen even erg... of ben ik mis?

Grtz wim
Ik wìl zelfs je verhaal niet weten..
Wimpie

Re: Wie was dit?

Bericht door Wimpie »

kika schreef:Wat is je precieze tenlastelegging? Laat je trouwens niet gek maken door openbaar aanklagers en consoorten. Als je een situatie bekijkt waar je helemaal niets mee te maken hebt zal je opvallen dat 9/10 keer ze de zaken nogal 'apart' voorstellen. Verder niet vergeten dat media vaak tegen je kan werken, nog tijdens het proces. En verder succes om het zonder advocaat te doen. Crossrail nooit overwogen?

Beste Kika,

Heb bij beide gesolliciteerd telkens zelfde dak a2 nodig heb. tenlastelegging hebben ze nie echt gezegd, op die dag ben je er nie echt bij kan ik je verzekeren. Ik weet dat de media ook tegen je kan werken, kijk maar naar men werk... ik kan jullie verzekeren dat dit op zich al zware straf is. Ik neem zeker nu advocaat, enige waarom ik met pers praat is mijn verhaal proberen duidelijk te maken. Hoop dat jullie dit begrijpen. Ik heb er zeker spijt van, niet zozeer voor de treinfanaten maar meer voor de leerling bestuurders die wél echt zijn. @ steven als je even nadenkt weet je wss ook wel dat er iemand is die ook in stuurposten meerijd , niet met verhaal van leerling, maar met ook dingen die ogen doen opengaan, als je als fanaat stuurpost betreed met 3 wegsleutel, fluovestje van nmbs en rugzak + lijnfiches en ritverslagen die ze zelf aanpassen op hun naam dan weet je ook toch genoeg? Ik heb dit ook gemeld aan SPC en die konden er ook niet mee lachen en zijn een onderzoek bezig, en toch praat iedereen gelukkig en vrolijk met deze persoon ... is dit dan niet erg? nee want dit is nog niet uitgekomen...


Grtz wim
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Wie was dit?

Bericht door Steven »

Beste wim

Altijd eerst naar jezelf kijken, het kan best zijn dat andere verkeerd zijn maar daar gaat het nu niet over. Eerst zien naar wat jezelf doet. De splinter in een ander oog vinden maar de balk bij uzelf niet vinden. Natuurlijk ben je niet de enige die fouten maakt. Maar jij bent er nu op betrapt en het helpt niet door de fouten van een ander boven te halen, het verzacht uw fout niet laat staan dat het uw fout kan goedmaken.
Wimpie

Re: Wie was dit?

Bericht door Wimpie »

ik wil ook niets goedpraten, dat gaat ook niet dat besef ik .wel drijf ik samen met de advocaat er op aan dat de andere die ik ken ook hun gevolgen dragen dat is mijn recht, dat alles eens aan het lichtkomt en zo alles bij de nmbs eens op plooi kan komen. Hiervoor al de nodige stappen gezet. Ik zie mijn balk zoals jij het noemt zeker wel en draag hiervoor ook de volledige verantwoordelijkheid anders zou ik niet alles bekend hebben denk ik... het is nu gewoon tijd dat alles een keer aan het licht komt voor de verdere toekomst.


Grtz WIm
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Wie was dit?

Bericht door Steven »

Besef goed wat je doet, andere zomaar beschuldigen kan je nu eenmaal niet zonder harde bewijzen, zoniet kan men u nog laster en eerroof aansmeren en dan ben je nog verder van huis.
Gesloten