Cadeaubiljet 1e klasse

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Cadeaubiljet 1e klasse

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Tot nu toe rijden twee P-treinen door de bocht van Leuven ook nog met een HLE 23: de 8306 en 8307. De laatste tijd zijn er trouwens weer regelmatig exotische rijtuigen (I6 of I10) tussen de M4'en aan te treffen.

Groeten,
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Cadeaubiljet 1e klasse

Bericht door Steve »

Molenbruch Y. schreef:Dag,

Tot nu toe rijden twee P-treinen door de bocht van Leuven ook nog met een HLE 23: de 8306 en 8307. De laatste tijd zijn er trouwens weer regelmatig exotische rijtuigen (I6 of I10) tussen de M4'en aan te treffen.

Groeten,
Heb dat ook vastgesteld. Hierbij de 8307 op 14/09 al - je ziet al minstens twee I6'en, niet gezien hoeveel er in totaal waren omdat er een andere trein passeerde:
Afbeelding Als ik me niet vergis hebben deze beide P-treinen ook een samenstelling van 11 of 12 rijtuigen, wat tegenwoordig toch ongebruikelijk lang is voor één enkele HLE 23.

De 8724 lijkt dan weer door twéé HLE 23's verzekerd te worden in TS. Enig idee of er nog treinen zijn met een dergelijke samenstelling?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Cadeaubiljet 1e klasse

Bericht door Steve »

Ik verneem net tot m'n stomme verbazing, dat één treinpaar op de IC-O met twee Breaks gereden wordt. De 462 - 485 om precies te zijn (Brussel-Zuid 12.05 - Maastricht 13.51 / 14.09 - Brussel-Zuid 15.56), rijdt daarna nog verder als P 8510 naar Aat.

Zal ik dus zeker ook proberen mee te pikken, want Breaks zullen we volgens mij ook niet al te veel meer zien. Vroeger had je niet anders, maar over enkele maanden zul je al heel ijdele hoop moeten koesteren dat er eens een Break wordt ingezet op de L...

(helemaal origineel wordt het als het een gemoderniseerde Break is, maar daar zal ik maar niet te veel op hopen)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Cadeaubiljet 1e klasse

Bericht door Steven »

MIVB-reiziger schreef:Ik verneem net tot m'n stomme verbazing, dat één treinpaar op de IC-O met twee Breaks gereden wordt. De 462 - 485 om precies te zijn (Brussel-Zuid 12.05 - Maastricht 13.51 / 14.09 - Brussel-Zuid 15.56), rijdt daarna nog verder als P 8510 naar Aat.

Zal ik dus zeker ook proberen mee te pikken, want Breaks zullen we volgens mij ook niet al te veel meer zien. Vroeger had je niet anders, maar over enkele maanden zul je al heel ijdele hoop moeten koesteren dat er eens een Break wordt ingezet op de L...

(helemaal origineel wordt het als het een gemoderniseerde Break is, maar daar zal ik maar niet te veel op hopen)
Die laatste mogen Maastricht niet binnen, net zo min als alle andere treinen die TBL1+ aan boord hebben.
rvdborgt
Berichten: 4327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Cadeaubiljet 1e klasse

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:
rvdborgt schreef:
Steven schreef:de reeks 5xx gaat in diegem altijd van 36N naar 36 richting brussel. Tijdens het weekend kan het wel voorvallen dat ze op L36N blijven tot Brussel noord.
Dat gebeurt door de week ook wel eens. Misschien iets minder vaak.
Dat is zelden en normaal niet voorzien, meestal enkel bij wat vertraging.
Ik zit bijna elke dag in de 529 en het overkomt me toch wel een paar keer per maand (deze week al twee keer). Kan niet zeggen dat het nu zo zelden is.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Cadeaubiljet 1e klasse

Bericht door Steve »

Steven schreef:
MIVB-reiziger schreef:Ik verneem net tot m'n stomme verbazing, dat één treinpaar op de IC-O met twee Breaks gereden wordt. De 462 - 485 om precies te zijn (Brussel-Zuid 12.05 - Maastricht 13.51 / 14.09 - Brussel-Zuid 15.56), rijdt daarna nog verder als P 8510 naar Aat.

Zal ik dus zeker ook proberen mee te pikken, want Breaks zullen we volgens mij ook niet al te veel meer zien. Vroeger had je niet anders, maar over enkele maanden zul je al heel ijdele hoop moeten koesteren dat er eens een Break wordt ingezet op de L...

(helemaal origineel wordt het als het een gemoderniseerde Break is, maar daar zal ik maar niet te veel op hopen)
Die laatste mogen Maastricht niet binnen, net zo min als alle andere treinen die TBL1+ aan boord hebben.
Ben eindelijk in Maastricht geraakt, en surprise: geen twee Breaks, maar wel twee klassiekjes die zich kwamen aandienen als IC naar Brussel-Zuid!

Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden, en inderdaad: bij aankomst in Luik stonden de twee Breaks klaar om verder naar Brussel te rijden.

Ben het wat gaan uitzoeken, en de (overigens zeer sympathieke) TBG op het deel Luik - Brussel wist me te vertellen dat deze Breaks sinds 3 oktober en nog tot de nieuwe dienstregeling systematisch beperkt worden tot Luik, waar klassiekjes het overnemen. De reden waarom was noch hem, noch mij duidelijk.

Zeer saillant detail: van de twee klassiekjes die tot Maastricht gingen was eentje de Cityrail 975, en volgens de opschriften bij de stuurpost was die met TBL1+ uitgerust!!! En dat terwijl de twee Breaks in Luik helemaal geen TBL1+ hadden en dus perfect door hadden kunnen rijden.

Weet iemand meer over deze toch wel vreemde gang van zaken?
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Cadeaubiljet 1e klasse

Bericht door TommyG »

Ook ik heb indertijd geen cadeaubiljet ontvangen... Een maand of 4 geleden of zelfs langer heb ik dus de ombudsman hierover gecontacteerd...
Vandaag(!!) krijg ik uiteindelijk een brief in de bus waarin de nmbs me doodleuk meld dat deze actie is afgelopen... Duh! Als je meer dan 4 maanden wacht om een antwoord te sturen is het nogal wiedes dat de actie is afgelopen... Sukkels!
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Cadeaubiljet 1e klasse

Bericht door kika »

TommyG schreef:Ook ik heb indertijd geen cadeaubiljet ontvangen... Een maand of 4 geleden of zelfs langer heb ik dus de ombudsman hierover gecontacteerd...
Vandaag(!!) krijg ik uiteindelijk een brief in de bus waarin de nmbs me doodleuk meld dat deze actie is afgelopen... Duh! Als je meer dan 4 maanden wacht om een antwoord te sturen is het nogal wiedes dat de actie is afgelopen... Sukkels!
In juni zijn de eerste brieven verstuurd, de actie liep tot eind augustus en jij reclameert pas ergens in oktober? Iemand in een goede bui zou je misschien nog een klasverhoging matsen, maar je bent er zelf wel erg laat bij. Dus let even op je woordgebruik.
Terminus
Berichten: 1128
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Cadeaubiljet 1e klasse

Bericht door Terminus »

Beste Kika,

Ik ken nog mensen die nooit hun cadeaubiljet hebben ontvangen, dat tijdig en via verschillende kanalen gemeld zijn en ook zogezegd "te laat met hun aanvraag" waren. Ik kan TommyG zijn frustratie dus begrijpen.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Cadeaubiljet 1e klasse

Bericht door kika »

Terminus schreef:Ik ken nog mensen die nooit hun cadeaubiljet hebben ontvangen, dat tijdig en via verschillende kanalen gemeld zijn en ook zogezegd "te laat met hun aanvraag" waren. Ik kan TommyG zijn frustratie dus begrijpen.
Zijn frustratie kan ik ook prima begrijpen. Ook als ik zelf ergens 4 maanden te laat mee ben om ergens een voordeel te vragen vind ik dat frustrerend. Maar om nou sukkels te gaan roepen, vind ik wat overdreven.
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Cadeaubiljet 1e klasse

Bericht door TommyG »

Jullie zijn misschien constant met de nmbs en met treinen bezig, ik niet... Ik kwam pas in september te weten via dit forum dat er zoiets bestond als een cadeaubiljet...
Eerst naar het loket in Mechelen waar ik afgeblaft werd door de wel héél vriendelijke loketbediende, dan braafjes via de site van de nmbs een berichtje gestuurd waar ik nooit antwoord op heb gehad... Dan maar de ombudsdienst ingeschakeld... Van de ombudsdienst heb ik 3 keer een brief gekregen (ongeveer elke maand één) dat mijn vraag doorgestuurd is naar de nmbs maar dat hij nog op antwoord wachtte en dat hij nogmaals aangedrongen heeft...
Dan een hele tijd niks meer. En dan plots een brief waar doodleuk gezegd wordt dat de actie afgelopen is, alsof ik dat nog niet wist...
En dan mag je eens niet sukkels zeggen? Naar mijn mening ben ik nog héél vriendelijk gebleven...
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Cadeaubiljet 1e klasse

Bericht door kika »

Nu doe je het hele verhaal, dat maakt het veel duidelijker. Je eerste post is van 'ik heb 4 maanden na dato een klacht gestuurd en nog eens 4 maanden later een stom antwoord gekregen.' Daar heeft niemand wat aan (behalve dat jij wat stoom hebt afgelaten). Als ik jou was, nog een brief naar de ombudsman schrijven én daarin verwijzen naar alle verschillende contactdata. En dat je niet tevreden bent met het antwoord.
Plaats reactie