IC A wordt op Pinkstermaandag de "breitrein" :d

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

IC A wordt op Pinkstermaandag de "breitrein" :d

Bericht door Stef »

BRUGGE - Vijftig vrouwen nemen op pinkstermaandag de trein van Brugge naar Eupen om ongestoord te kunnen... breien. 'Breien is weer hip, maar zelfs geëmancipeerde vrouwen hebben het thuis te druk om de breinaalden boven te halen. Een treintrip is ideaal om er eens op je gemak mee bezig te zijn', zegt Gerda Vandewalle.

De opmerkelijke treinreis vindt plaats op de 'Wereldbreidag'. Gerda Vandewalle, die al breit sinds ze in het eerste leerjaar zat en breiwinkel Ajour uitbaat in Sint-Michiels, is de initiatiefneemster.

'Het is de eerste keer dat we zoiets doen', zegt ze. 'Maar de interesse is groot: in Brugge stappen veertig mensen op, in Leuven nog eens tien en in Brussel gaan ook nog eens een drietal mensen mee. Ik doe het al jaren: een trein nemen om ongestoord te kunnen breien.'

Eén rit, twee sjaals

De trip naar Eupen duurt 2 uur en 50 minuten enkele reis. 'Wie wil, kan dus makkelijk twee sjaals breien op onze uitstap', zegt Vandewalle.


http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =G6F3BANA1
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: IC A wordt op Pinkstermaandag de "breitrein" :d

Bericht door Accelerat »

Haha leuk initiatief. :wink:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: IC A wordt op Pinkstermaandag de "breitrein" :d

Bericht door Shrek »

Ik heb die trein ook al eens gebruikt om te studeren, ideaal om niet afgeleid te worden :)
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: IC A wordt op Pinkstermaandag de "breitrein" :d

Bericht door fets »

Shrek schreef:Ik heb die trein ook al eens gebruikt om te studeren, ideaal om niet afgeleid te worden :)
Iemand heeft volgende op twitter gezet gisteren: "Heeft er iemand zin in een train-in? Een dagje op de trein werken als ludieke actie op anti-techologie strategie NMBS."

Nu ben ik op zoek naar treinen die in 1e klas "genoeg" stroomvoorziening hebben en dan nog een traject waarmee we zowat heel Belgie kunnen zien en redelijk verzekerd kunnen zijn van 3G ontvangst onderweg zodat we de hele dag kunnen werken.

Dit zou met ons cadeaubiljet zijn...
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: IC A wordt op Pinkstermaandag de "breitrein" :d

Bericht door treinbruno »

Vorige examenperiode had ik een campus naar luxemburg genomen omdat ik me soms beter kan concentreren op de trein
Deze examenperiode heb ik een campus naar aachen :P

goede 3G ontvangst op de trein heb je bij mobile vikings maar op een paar stukjes spoor, maar ik betwijfel of dit bij de andere providers veel beter zal zijn...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: IC A wordt op Pinkstermaandag de "breitrein" :d

Bericht door Shrek »

Bij proximus is dat een stuk beter hoor :wink: Maar dat is wel veel duurder :roll:
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: IC A wordt op Pinkstermaandag de "breitrein" :d

Bericht door rvdborgt »

treinbruno schreef:Deze examenperiode heb ik een campus naar aachen :P
Bestaat "Aachen (B)" al of is het toch "Aachen Süd (Gr)"?

Groetjes,
Rian
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: IC A wordt op Pinkstermaandag de "breitrein" :d

Bericht door treinbruno »

Aachen sud, aachen (B) zat niet in het systeem

om eventueel de ICE te nemen ga ik een 'verzekerings TCV' aachen-luik kopen van ongeveer 8€, 1 maand geldig
Moest de zugchef moeilijk doen over de combinatie campus+grensticket kan hij mij dan al geen boete geven 8)
Afbeelding
Plaats reactie