"chartertrein"

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

"chartertrein"

Bericht door Merijn »

Hallo,

dit jaar rijdt er volgens Railtime terug een trein voor de groepsdienst vanuit Dendermonde naar De Panne op 27/06 & 28/06. Zou deze trein, net als vorig jaar, terug bestaan uit I6 & I10 rijtuigen?

Groetjes
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: "chartertrein"

Bericht door tomdg »

groepsdienst?
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: "chartertrein"

Bericht door 260689 »

zijn scholierentreinen die elk jaar op het einde van het schooljaar worden ingelegd om de vele reservaties van scholen op die speciale treinen ingelegd voor hun te droppen zodat de reguliere treinen niet overbezet zouden zijn.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: "chartertrein"

Bericht door Merijn »

Het zijn dus I10 en I6-rijtuigen. Kent er hier iemand toevallig een treinbegeleider van het depot Dendermonde? Ik zou morgenochtend graag met deze trein meereizen (als individuele passagier), maar het had me wat gerust gesteld als ik wist dat het zou mogen. Ik weet het zeker dat het depot Dendermonde is dat de begeleiding doet van deze trein.

Groetjes
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: "chartertrein"

Bericht door Terminus »

Merijn schreef:Het zijn dus I10 en I6-rijtuigen. Kent er hier iemand toevallig een treinbegeleider van het depot Dendermonde? Ik zou morgenochtend graag met deze trein meereizen (als individuele passagier), maar het had me wat gerust gesteld als ik wist dat het zou mogen. Ik weet het zeker dat het depot Dendermonde is dat de begeleiding doet van deze trein.

Groetjes
De mannen van Dendermonde kennen in theorie dit materieel niet...?!
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: "chartertrein"

Bericht door Merijn »

Oei, dan ga ik verkeerd ingelicht zijn...
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: "chartertrein"

Bericht door 260689 »

Terminus schreef:
Merijn schreef:Het zijn dus I10 en I6-rijtuigen. Kent er hier iemand toevallig een treinbegeleider van het depot Dendermonde? Ik zou morgenochtend graag met deze trein meereizen (als individuele passagier), maar het had me wat gerust gesteld als ik wist dat het zou mogen. Ik weet het zeker dat het depot Dendermonde is dat de begeleiding doet van deze trein.

Groetjes
De mannen van Dendermonde kennen in theorie dit materieel niet...?!
Elke treinbegeleider weet hoe het materiaal werk en kan dus ingezet worden op alle type's materialen ;-).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: "chartertrein"

Bericht door Steven »

260689 schreef:
Terminus schreef:
Merijn schreef:Het zijn dus I10 en I6-rijtuigen. Kent er hier iemand toevallig een treinbegeleider van het depot Dendermonde? Ik zou morgenochtend graag met deze trein meereizen (als individuele passagier), maar het had me wat gerust gesteld als ik wist dat het zou mogen. Ik weet het zeker dat het depot Dendermonde is dat de begeleiding doet van deze trein.

Groetjes
De mannen van Dendermonde kennen in theorie dit materieel niet...?!
Elke treinbegeleider weet hoe het materiaal werk en kan dus ingezet worden op alle type's materialen ;-).
Dat is niet volledig correct, ook zij moeten elk type rijtuig kennen, niet elke omroepinstallatie staat op dezelfde plaats, de interfonie, kleine defecten aan verwarming en verlichting kunnen opvangen en bovenal is niet iedereen opgeleid om met pneumatische ophanging overweg te kunnen (al is dat de laatste jaren bijna in orde voor elke depot).
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: "chartertrein"

Bericht door 260689 »

Alles staat beschreven in hun handboeken en staat nog eens in hun Ibis. Als je een I10 ken kan je perfect met I6 en I6bc werken. Als je met een AM96 kan werken kan je ook met een I11 werken mits wat leeswerk in de handboek.
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: "chartertrein"

Bericht door Terminus »

260689 schreef:Alles staat beschreven in hun handboeken en staat nog eens in hun Ibis. Als je een I10 ken kan je perfect met I6 en I6bc werken. Als je met een AM96 kan werken kan je ook met een I11 werken mits wat leeswerk in de handboek.
Hopelijk is de treinbegeleider dan nu al aan het studeren :roll: want ik blijf erbij dat ze normaal gezien dat materieel niet kennen.

Ter illustratie: enkele jaren geleden was er een P-treintje Dendermonde-Brussel met M4 enkele dagen vervangen door wat I6 en I10. Meestal is die toen niet vertrokken... (maar sommige tbg nemen waarschijnlijk wel het risico of kennen het nog van hun vroegere depôt)
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: "chartertrein"

Bericht door 260689 »

Terminus schreef:
260689 schreef:Alles staat beschreven in hun handboeken en staat nog eens in hun Ibis. Als je een I10 ken kan je perfect met I6 en I6bc werken. Als je met een AM96 kan werken kan je ook met een I11 werken mits wat leeswerk in de handboek.
Hopelijk is de treinbegeleider dan nu al aan het studeren :roll: want ik blijf erbij dat ze normaal gezien dat materieel niet kennen.

Ter illustratie: enkele jaren geleden was er een P-treintje Dendermonde-Brussel met M4 enkele dagen vervangen door wat I6 en I10. Meestal is die toen niet vertrokken... (maar sommige tbg nemen waarschijnlijk wel het risico of kennen het nog van hun vroegere depôt)
Had te maken met de locomotief en een treinbestuurder die het materiaal niet kende ;-)
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: "chartertrein"

Bericht door Terminus »

260689 schreef:Had te maken met de locomotief en een treinbestuurder die het materiaal niet kende ;-)
Maak van "treinbestuurder" "treinbegeleider" en ik geef je zelfs gelijk ;-)
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: "chartertrein"

Bericht door 260689 »

Terminus schreef:
260689 schreef:Had te maken met de locomotief en een treinbestuurder die het materiaal niet kende ;-)
Maak van "treinbestuurder" "treinbegeleider" en ik geef je zelfs gelijk ;-)
Er zullen max 4 TBG's I10/I6 niet gezien hebben, al derest hebben opleiding gehad ;-).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: "chartertrein"

Bericht door Steven »

260689 schreef:Alles staat beschreven in hun handboeken en staat nog eens in hun Ibis. Als je een I10 ken kan je perfect met I6 en I6bc werken. Als je met een AM96 kan werken kan je ook met een I11 werken mits wat leeswerk in de handboek.
in dendermonde gebruiken ze enkel
klassiekjes, M6, breaks, M4, al de rest gebruiken ze daar nooit.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: "chartertrein"

Bericht door trainfreak »

Vandaag heb ik zo een trein kunnen spotten.
Volgens Railtime is het GRP 14211 De Panne - Dendermonde.
Het was de 2360 met I10 en I6, met achteraan nog eentje in de oude livrei en er zat ook een I6 bij voor fietsen.
Plaats reactie