Laptop stopkontact

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Knipex
Berichten: 340
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Laptop stopkontact

Bericht door Knipex »

Onlangs zat in een M6 (2de klas), maar zag geen stopkontacten voor mijn laptop.
Zijn ze dan goed verborgen?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Laptop stopkontact

Bericht door Steve »

Knipex schreef:Onlangs zat in een M6 (2de klas), maar zag geen stopkontacten voor mijn laptop.
Zijn ze dan goed verborgen?
Ja, ze zijn vrij goed verborgen. Je vindt ze helemaal vooraan en/of achteraan het rijtuig, onder meer (of zelfs enkel?) aan het tweezitje daar. Hou er rekening mee dat het stopcontact in de zijwand zit en dus niet bovenaan zoals bij de I11/MS96.
Brent

Re: Laptop stopkontact

Bericht door Brent »

Bij de modernisering van de Breaks is er in eerste zelfs bij elke stoel een stopcontactje geplaatst. (Veronderstel ik toch , ben het niet zeker wat in zat aan het uiteinde van de coupé)
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: Laptop stopkontact

Bericht door tomdg »

Brent schreef:Bij de modernisering van de Breaks is er in eerste zelfs bij elke stoel een stopcontactje geplaatst. (Veronderstel ik toch , ben het niet zeker wat in zat aan het uiteinde van de coupé)
ja dat klopt (in 1e klasse toch).
De M5 gemoderniseerd zitten er nu ook (staat op max 16A dus je kan eigenlijk onderweg frieten bakken, de strijk doen,... :lol: )
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Laptop stopkontact

Bericht door AlexNL »

tomdg schreef:De M5 gemoderniseerd zitten er nu ook (staat op max 16A dus je kan eigenlijk onderweg frieten bakken, de strijk doen,... :lol: )
In de intercity Schiphol - Berlijn staat er op een leuk stickertje "Max. 90 W", het stopcontact vond het niet leuk toen er meer dan 90 W werd afgenomen. Volgens mij was in het hele rijtuig de spanning van de stopcontacten weg :lol:
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Laptop stopkontact

Bericht door am62 »

tomdg schreef:De M5 gemoderniseerd zitten er nu ook (staat op max 16A dus je kan eigenlijk onderweg frieten bakken, de strijk doen,... :lol: )
Je kan er zelfs een mobiele airco aanhangen. Ideaal wanneer er sprake is van een bak- en braadmoment.
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Laptop stopkontact

Bericht door kika »

AlexNL schreef:In de intercity Schiphol - Berlijn staat er op een leuk stickertje "Max. 90 W", het stopcontact vond het niet leuk toen er meer dan 90 W werd afgenomen. Volgens mij was in het hele rijtuig de spanning van de stopcontacten weg :lol:
Gisteren op een ICE2 ook de zekering eruit geblazen, maar je kan gewoon zelf de zekering resetten. In het midden bij de balk aan het raam zit een klein gaatje, met een pennetje ingaan (klein knopje) en dan heb je weer stroom 8)
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Laptop stopkontact

Bericht door LHOON »

am62 schreef:
tomdg schreef:De M5 gemoderniseerd zitten er nu ook (staat op max 16A dus je kan eigenlijk onderweg frieten bakken, de strijk doen,... :lol: )
Je kan er zelfs een mobiele airco aanhangen. Ideaal wanneer er sprake is van een bak- en braadmoment.
Waar gaat ge de warmte naar toe blazen, er is dan wel een buis naar buiten nodig :-)

Basiswet van de thermodynamica (behoud van energie) in het oog houden!
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Laptop stopkontact

Bericht door am62 »

LHOON schreef:Waar gaat ge de warmte naar toe blazen, er is dan wel een buis naar buiten nodig :-)

Basiswet van de thermodynamica (behoud van energie) in het oog houden!
Geen enkel probleem toch ? De vensters gaan net wijd genoeg open om de buis er door te duwen !
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Laptop stopkontact

Bericht door AlexNL »

Ik zie het al voor me, een trein met aircoslurf :lol:
jotie
Berichten: 365
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Laptop stopkontact

Bericht door jotie »

kika schreef: Gisteren op een ICE2 ook de zekering eruit geblazen, maar je kan gewoon zelf de zekering resetten. In het midden bij de balk aan het raam zit een klein gaatje, met een pennetje ingaan (klein knopje) en dan heb je weer stroom 8)
Schitterend! :lol: Die tip moet ik onthouden. Weet je misschien ook hoe je de airco van de ICE3 reset? :wink:
DB zou aan alle BahnCard-houders een doe-het-zelf kit moeten bezorgen met wat handgereedschap en handleidingen: hoe schakel ik een zekering in?, hoe kan de airco terug worden opgestart?, hoe kan de temperatuur van de koffiemachine in de BordBistro worden aangepast?, hoe stel ik het sluiten van compartimentdeuren bij?,... Daar moet dan nog een slogan bij worden gevonden, zoals: "Treinreizen - nu ook aanbevolen voor doe-het-zelvers".
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Laptop stopkontact

Bericht door AlexNL »

kika schreef:Gisteren op een ICE2 ook de zekering eruit geblazen, maar je kan gewoon zelf de zekering resetten. In het midden bij de balk aan het raam zit een klein gaatje, met een pennetje ingaan (klein knopje) en dan heb je weer stroom 8)
Dat knopje hadden mijn vrienden en ik ook ontdekt, maar tijdens onze terugreis werkte het niet. Ook 2 andere stopcontacten in het rijtuig (die we probeerden nadat het onze ermee stopte) werkten niet :lol:
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Laptop stopkontact

Bericht door kika »

jotie schreef:Schitterend! :lol: Die tip moet ik onthouden. Weet je misschien ook hoe je de airco van de ICE3 reset? :wink:
DB zou aan alle BahnCard-houders een doe-het-zelf kit moeten bezorgen met wat handgereedschap en handleidingen: hoe schakel ik een zekering in?, hoe kan de airco terug worden opgestart?, hoe kan de temperatuur van de koffiemachine in de BordBistro worden aangepast?, hoe stel ik het sluiten van compartimentdeuren bij?,... Daar moet dan nog een slogan bij worden gevonden, zoals: "Treinreizen - nu ook aanbevolen voor doe-het-zelvers".
Ik ben ook wel benieuwd naar enkele van die dingen, helaas zit de meeste van die dingen in dezelfde kast(en) als dingen waarvan je echt niet wilt dat je gemiddelde medereiziger er mee prutst.
diy
diy
Plaats reactie