HLE 27 MUX
HLE 27 MUX
Wat ik mij nu al een tijdje afvroeg is het volgende,
Een reeks 13 kan zowel de I11'en als de M6'en duwen omdat deze er de nodige apparatuur voor heeft.
Een reeks 27 MUX kan ook de M6'en duwen, maar zou deze dan ook de I11'en kunnen duwen?
Misschien een belachelijke vraag maar omdat ik dit nog nooit had gezien weet ik dus niet of het kan.
Een reeks 13 kan zowel de I11'en als de M6'en duwen omdat deze er de nodige apparatuur voor heeft.
Een reeks 27 MUX kan ook de M6'en duwen, maar zou deze dan ook de I11'en kunnen duwen?
Misschien een belachelijke vraag maar omdat ik dit nog nooit had gezien weet ik dus niet of het kan.
Re: HLE 27 MUX
je moet omgekeerd denken, kan een stuurrijtuig de loc herkennen ja of nee. Wat de i11 betreft is dit vrij eenvoudig nee. De M6 heeft een aantal extra functies die de i11 niet heeft om met een hle27 te kunnen samenwerken. ook de software van de i11 is er niet op gemaakt om de HLE 27 te herkennen.
Re: HLE 27 MUX
Wat zijn dan nog de huidige mogelijke combinaties? Kun je deze lijst aanvullen of corrigeren?
M4 => enkel nog HLE21/11/12
M5 => enkel nog HLE21/11/12
M6 => HLE13 + HLE18/19 + HLE27
i11 => HLE13 + HLE18/19
Wat met de HLE20, HLE23 en HLE26? Zouden die ergens mee compatibel zijn of dat zonder al te veel aanpassingen gemaakt kunnen worden?
Qua historisch materieel: waar konden de M2-stuurstanden (elektrisch/diesel) mee rijden, en omgekeerd de HLE15 en HLE16?
M4 => enkel nog HLE21/11/12
M5 => enkel nog HLE21/11/12
M6 => HLE13 + HLE18/19 + HLE27
i11 => HLE13 + HLE18/19
Wat met de HLE20, HLE23 en HLE26? Zouden die ergens mee compatibel zijn of dat zonder al te veel aanpassingen gemaakt kunnen worden?
Qua historisch materieel: waar konden de M2-stuurstanden (elektrisch/diesel) mee rijden, en omgekeerd de HLE15 en HLE16?
Re: HLE 27 MUX
M2 met dieseltractie: Dloc 62/63MIVB-reiziger schreef:Wat zijn dan nog de huidige mogelijke combinaties? Kun je deze lijst aanvullen of corrigeren?
M4 => enkel nog HLE21/11/12
M5 => enkel nog HLE21/11/12
M6 => HLE13 + HLE18/19 + HLE27
i11 => HLE13 + HLE18/19
Wat met de HLE20, HLE23 en HLE26? Zouden die ergens mee compatibel zijn of dat zonder al te veel aanpassingen gemaakt kunnen worden?
Qua historisch materieel: waar konden de M2-stuurstanden (elektrisch/diesel) mee rijden, en omgekeerd de HLE15 en HLE16?
M2 met elektrische tractie: Eloc 25
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: HLE 27 MUX
HLE 20 heeft geen TS-kabels, dat is dus zo goed als uitgesloten. 23 of 26 met een M4/M5 zou theoretisch wel lukken denk ik. Die kunnen in TS rijden en hebben kabels die passen op die van de M4/M5, dus met wat schakelingen aanpassen zou dat volgens mij moeten lukken. Dat is natuurlijk niet relevant, een 23/26 is immers niet krachtig genoeg voor een lange stam M4 op snelheid te krijgen en bovendien worden ze over enkele jaren toch gesloopt I11+HLE27 is softwarematig, dat kan nog veel sneller in orde gebracht worden, maar dat is ook niet echt nodig gezien er genoeg andere locs beschikbaar zijn.MIVB-reiziger schreef: M4 => enkel nog HLE21/11/12
M5 => enkel nog HLE21/11/12
M6 => HLE13 + HLE18/19 + HLE27
i11 => HLE13 + HLE18/19
Wat met de HLE20, HLE23 en HLE26? Zouden die ergens mee compatibel zijn of dat zonder al te veel aanpassingen gemaakt kunnen worden?
Wat mij vooral verbaasd is dat de M5 niet gemuxt is, dan konden ze die samen met de 27 gaan gebruiken eens die vrijkomen. Nu gaan ze de M5 steeds achter een zwakkere 11 of 21 moeten hangen, wat op een verbinding met veel stops toch enkele minuten verschil kan maken
Re: HLE 27 MUX
En de 27 zonder MUX, kunnen die de M4/M5 nog duwen?MIVB-reiziger schreef:Wat zijn dan nog de huidige mogelijke combinaties? Kun je deze lijst aanvullen of corrigeren?
M4 => enkel nog HLE21/11/12
M5 => enkel nog HLE21/11/12
M6 => HLE13 + HLE18/19 + HLE27
i11 => HLE13 + HLE18/19
Wat met de HLE20, HLE23 en HLE26? Zouden die ergens mee compatibel zijn of dat zonder al te veel aanpassingen gemaakt kunnen worden?
Qua historisch materieel: waar konden de M2-stuurstanden (elektrisch/diesel) mee rijden, en omgekeerd de HLE15 en HLE16?
In ieder geval al bedankt voor de reacties
Re: HLE 27 MUX
Je zegt het zelf , dan konden ze.Shrek schreef: Wat mij vooral verbaasd is dat de M5 niet gemuxt is, dan konden ze die samen met de 27 gaan gebruiken eens die vrijkomen.
Waarom dit nu al doen als ze er toch nog niet het beschikbaar materiaal voor hebben...
Re: HLE 27 MUX
Om het lijstje helemaal korrekt te maken hoort er de code van de stuurrijtuigen bij.
Een M6 stuurrijtuig voor een i11 trein kan perfekt met een 27 rijden (volgens mij).
Een M6 stuurrijtuig voor een i11 trein kan perfekt met een 27 rijden (volgens mij).
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: HLE 27 MUX
Het aantal en het soort rijtuigen maakt eigenlijk weinig uit. Zolang loc en stuurrijtuig maar met elkaar kunnen spreken en dat de bevelen juist opgevolgd worden. Alle rijtuigen die de laatste generatie van sonorisatiekabel hebben zijn in principe geschikt.dentheo schreef:Om het lijstje helemaal korrekt te maken hoort er de code van de stuurrijtuigen bij.
Een M6 stuurrijtuig voor een i11 trein kan perfekt met een 27 rijden (volgens mij).
Zijn dus zeker geschikt
i6
i10
i11
M6
heb een vermoeden dat het met M4 en M5 evengoed moet gaan want normaal hebben die allemaal dezelfde kabel gekregen na modernisering.
De tussengelegen rijtuigen doen namelijk niets meer of minder dan de informatie doorgeven naar de loc of stuurrijtuig.
Re: HLE 27 MUX
Weet iemand nog of de HLE15 en HLE16 met een stuurstand konden rijden, of of het zonder al te veel moeite had gekund?
Re: HLE 27 MUX
Dat konden ze niet en daar waren ze ook totaal niet voor gemaakt, het order vroeg toen een snelle loc voor internationale treinen te slepen.MIVB-reiziger schreef:Weet iemand nog of de HLE15 en HLE16 met een stuurstand konden rijden, of het zonder al te veel moeite had gekund?
Re: HLE 27 MUX
Een combinatie HLE13 + i11 heeft anders ook wel snelle internationale treinen gedaan (en doet het nog wel een paar maandjes), maar destijds was dat allemaal natuurlijk niet zo ver gevorderd...Steven schreef:Dat konden ze niet en daar waren ze ook totaal niet voor gemaakt, het order vroeg toen een snelle loc voor internationale treinen te slepen.MIVB-reiziger schreef:Weet iemand nog of de HLE15 en HLE16 met een stuurstand konden rijden, of het zonder al te veel moeite had gekund?
Trouwens, als de IC O tot Visé beperkt wordt, hebben we dan geen internationale trek-duw meer? Gaan er M6-stammen met HLE27 in trek-duw tot Luxemburg?
Re: HLE 27 MUX
Neen, een hle27 mag trouwens Luxemburg niet binnen. Enkel HLE13, HLE20 (bescheiden aantal) en MS96 (501 tot en met 524) mogen Luxemburg binnen.
Re: HLE 27 MUX
En zijn en nog HLE13+M6 naar Luxemburg? Nee toch?Steven schreef:Neen, een hle27 mag trouwens Luxemburg niet binnen. Enkel HLE13, HLE20 (bescheiden aantal) en MS96 (501 tot en met 524) mogen Luxemburg binnen.