In het weekend van 10 & 11 september zijn er werken in Lichtervelde, waardoor er geen treinverkeer is tussen Lichtervelde en Roeselare en tussen Lichtervelde en Tielt. Er rijden vervangingsbussen.
Maar opgelet: het zijn vreemd genoeg de reizigers tussen Roeselare en Kortrijk die wel eens voor de grootste verrassingen zouden kunnen komen te staan! Er rijden tussen Brugge en Lichtervelde namelijk 2 treinen per uur (IC Oostende-Lichtervelde en stoptrein Brugge-De Panne) en tussen Lichtervelde en Roeselare zijn er 2 bussen per uur, maar tussen Roeselare en Kortrijk rijdt er vreemd genoeg dan maar 1 trein per uur, terwijl er daar normaal ook 2 rijden. Toch wel bizar, te meer dat die ene pendeltrein Roeselare-Kortrijk in Kortrijk om .22 aankomt, dus nà het vertrek van de IC naar Brussel en de IR naar Gent...
Werken in Lichtervelde... problemen in Kortrijk
Re: Werken in Lichtervelde... problemen in Kortrijk
Enig idee wat de materieelinzet zou zijn op die pendeltrein De Panne - Brugge? De klassiekjes van de L, de MS80/MS96/of zelfs M6 van de IR-i, een mix van beide??
Re: Werken in Lichtervelde... problemen in Kortrijk
Ik weet niet of de snelbus naar Tielt ook rijdt in het weekend, maar dat is al langer een interessant alternatief voor de overstap in Lichtervelde.
Re: Werken in Lichtervelde... problemen in Kortrijk
je bedoeld de 80S Tielt-Roeselare? neen in het weekend een uur frequentie als gewone buslijngroentje schreef:Ik weet niet of de snelbus naar Tielt ook rijdt in het weekend, maar dat is al langer een interessant alternatief voor de overstap in Lichtervelde.
Re: Werken in Lichtervelde... problemen in Kortrijk
Op 10/09 omstreeks 20:00 kwam trein De Panne - Brugge net aan bestaande uit 27 + M6.MIVB-reiziger schreef:Enig idee wat de materieelinzet zou zijn op die pendeltrein De Panne - Brugge? De klassiekjes van de L, de MS80/MS96/of zelfs M6 van de IR-i, een mix van beide??
Re: Werken in Lichtervelde... problemen in Kortrijk
Nee toch, hebben ze de M6-stam aan de kant De Panne gehouden... Vrij uniek, een M6-stam die een echte L verzekert (tussen Brugge en Lichtervelde) en dus niet zomaar een IC of IR die ook wat lokale stops heeft. Zijn er nog zulke voorbeelden geweest?Beesty schreef:Op 10/09 omstreeks 20:00 kwam trein De Panne - Brugge net aan bestaande uit 27 + M6.MIVB-reiziger schreef:Enig idee wat de materieelinzet zou zijn op die pendeltrein De Panne - Brugge? De klassiekjes van de L, de MS80/MS96/of zelfs M6 van de IR-i, een mix van beide??