Treinverkeer tussen Brussel en Gent verstoord

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Treinverkeer tussen Brussel en Gent verstoord

Bericht door Stijn91 »

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... oord.dhtml
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 110912_039

Weer zullen mensen klagen over dit voorval, weet er iemand welk soort type trein/locomotief het was. Want soms staat er is locomotief en was het gewoon een
Break die problemen had.
Boxerke
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 mar 2008, 13:42
Locatie: Deinze

Re: Treinverkeer tussen Brussel en Gent verstoord

Bericht door Boxerke »

Ik ben er deze morgen gepasseerd, mijn trein moest omrijden via L50. Bij het binnenrijden van Brussel zuid zag ik een break staan met heel wat NMBS personeel rond. Nummer van de break heb ik niet gezien, het was wel een gemoderniseerde. In Brussel zuid zelf stond een stam I11 met HLE13. Voor die stam stond een 77.

Ikzelf had 50 minuten vertraging, leuk is anders. Al moet ik wel zeggen dat het boordpersoneel ons zeer goed op de hoogte hield gedurende de rit, wat veel goed maakt.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Treinverkeer tussen Brussel en Gent verstoord

Bericht door Dieselfreak »

Het ironische is dat ik danzij dit incident 25 minuten vroeger dan normaal op mijn bestemming aangekomen ben vandaag. Ik ging naar Menen. Nam iets voor 13 uur een bus naar station Kortrijk. Die komt daar aan rond 13 uur 10. Normaal neem ik dan ofwel om 13 uur 30 een bus naar Menen, ofwel om 13 uur 50 de trein naar Ieper - Poperinge. Beide arriveren rond 14 uur in Menen. Toen ik vandaag in station Kortrijk aankwam, bleek echter dat de trein richting Ieper - Poperinge van 12 uur 50, die van Brussel komt, 35 minuten vertraging had. Die kon ik dus nemen. Om 13 uur 25 stapte ik op deze trein. 10 minuten later, om 13:35 dus, arriveerde ik in Menen. Normaal is dat tussen 14:00 en 14:10. :D
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Treinverkeer tussen Brussel en Gent verstoord

Bericht door FLV-FGSP »

Ieder nadeel hep se voordeel, zei een grote strateeg ooit :-)
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Treinverkeer tussen Brussel en Gent verstoord

Bericht door groentje »

Deze namiddag had een goederentrein dan weer pech tussen Brugge en Gent, en deze avond een persoonsongeval tussen Brussel en Leuven, waardoor heel wat verkeer werd omgeleid via Prinsenhoek (overwegen in groot alarm op lijn 53...).
Er was ook nog een kabeldiefstal op lijn 125, en menige defecte trein.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Treinverkeer tussen Brussel en Gent verstoord

Bericht door Dieselfreak »

Oei, oei, een ongeluk komt nooit alleen. :?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
tt44ta46
Berichten: 239
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:55
Locatie: Maldegem

Re: Treinverkeer tussen Brussel en Gent verstoord

Bericht door tt44ta46 »

Het incident van 's morgens betrof trein 2330 naar Poperinge 4 Breaks (de gemoderniseerde aan staart), waarvan koploper 348 zijn panto is verloren ... in de zijruit van een HLE11 die met een P-trein (7909?) binnenkwam.

De 11 is met zijn trein door een 77 weggesleept, de 4 Breaks hebben daar meer dan 2 uur gestaan, om dan alsnog op eigen kracht weg te rijden; na een hele tijd de wisselstraten te hebben geblokkeerd met noodlottige gevolgen.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Treinverkeer tussen Brussel en Gent verstoord

Bericht door Stef »

tt44ta46 schreef:Het incident van 's morgens betrof trein 2330 naar Poperinge 4 Breaks (de gemoderniseerde aan staart), waarvan koploper 348 zijn panto is verloren ... in de zijruit van een HLE11 die met een P-trein (7909?) binnenkwam.

De 11 is met zijn trein door een 77 weggesleept, de 4 Breaks hebben daar meer dan 2 uur gestaan, om dan alsnog op eigen kracht weg te rijden; na een hele tijd de wisselstraten te hebben geblokkeerd met noodlottige gevolgen.
De 348 stond samen met de 350 en nog een nog niet gemoderniseerde break (ik dacht 383, echter niet zeker meer) heel het weekend op rust te FSNO.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Peche

Re: Treinverkeer tussen Brussel en Gent verstoord

Bericht door Peche »

tt44ta46 schreef:Het incident van 's morgens betrof trein 2330 naar Poperinge 4 Breaks (de gemoderniseerde aan staart), waarvan koploper 348 zijn panto is verloren ... in de zijruit van een HLE11 die met een P-trein (7909?) binnenkwam.

De 11 is met zijn trein door een 77 weggesleept, de 4 Breaks hebben daar meer dan 2 uur gestaan, om dan alsnog op eigen kracht weg te rijden; na een hele tijd de wisselstraten te hebben geblokkeerd met noodlottige gevolgen.
Enig idee of het door iets in de bovenleiding was of de panto versleten?
Plaats reactie