NIEUWE LAY-OUT VAN JE TREINBILJET

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: NIEUWE LAY-OUT VAN JE TREINBILJET

Bericht door treinbruno »

De dag-kolom is van groot belang om fraude tegen te gaan... van een 6 kan je een 8 maken, maar om van woensdag vrijdag te maken zonder dat het opvalt is veel moeilijker Zelfs mijn halftijdse treinkaart had een dag kolom.
Bij een interrail pass, benelux tourrail, ... is die er ook niet.
Afbeelding
Trammist

Re: NIEUWE LAY-OUT VAN JE TREINBILJET

Bericht door Trammist »

fets schreef:De dag-kolom is van groot belang om fraude tegen te gaan... van een 6 kan je een 8 maken, maar om van woensdag vrijdag te maken zonder dat het opvalt is veel moeilijker :) Zelfs mijn halftijdse treinkaart had een dag kolom.
Als de TBG's wat ijveriger hun werk zouden doen zou dat probleem er niet zijn.
kuba.g

Re: NIEUWE LAY-OUT VAN JE TREINBILJET

Bericht door kuba.g »

Trammist schreef:Als de TBG's wat ijveriger hun werk zouden doen zou dat probleem er niet zijn.
Een extra kolom op de ticket zetten is goedkoper dan je personeel extra gaan trainen/motiveren.
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: NIEUWE LAY-OUT VAN JE TREINBILJET

Bericht door KB »

Trammist schreef:
fets schreef:De dag-kolom is van groot belang om fraude tegen te gaan... van een 6 kan je een 8 maken, maar om van woensdag vrijdag te maken zonder dat het opvalt is veel moeilijker :) Zelfs mijn halftijdse treinkaart had een dag kolom.
Als de TBG's wat ijveriger hun werk zouden doen zou dat probleem er niet zijn.
Het is niet omdat je geen controle krijgt dat de TBG zijn (haar) werk niet (goed) doet.
L'union fait la force.
Trammist

Re: NIEUWE LAY-OUT VAN JE TREINBILJET

Bericht door Trammist »

Ja zeg kom, terug naar de basis: Hoe wil men al die kolommen op zo'n verkleind (want dat is toch de bedoeling) ticket drukken?

Of zullen we filosoferen over de zin of onzin van de Pass-formules?
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: NIEUWE LAY-OUT VAN JE TREINBILJET

Bericht door kika »

Iemand die nieuwe dingen al in zijn/haar handen gehad? Of is er nog ergens een duidelijke scan/foto? En wat voor papier is het?
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: NIEUWE LAY-OUT VAN JE TREINBILJET

Bericht door treinbruno »

Afbeelding Dit is het duidelijkste wat ik gevonden heb, van de site van De standaard.
Afbeelding
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: NIEUWE LAY-OUT VAN JE TREINBILJET

Bericht door fets »

Vandaag eentje gaan halen in Brussel Noord. Blijkbaar zijn nog niet alle loketten omgevormd, loket 1 had een nieuwe printer, loket 3 nog de oude, 2 & 4 toe.
ticket te bekijken alhier: http://yfrog.com/h7n82yoj
Trammist

Re: NIEUWE LAY-OUT VAN JE TREINBILJET

Bericht door Trammist »

Goede zaak dat er ook een barcode op komt te staan. Dat schept mogelijkheden.
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NIEUWE LAY-OUT VAN JE TREINBILJET

Bericht door dentheo »

Zoals vroeger de magneetstrip ? :)
Theo
Groeten vanop de Heide
Trammist

Re: NIEUWE LAY-OUT VAN JE TREINBILJET

Bericht door Trammist »

dentheo schreef:Zoals vroeger de magneetstrip ? :)
Ik zei 'mogelijkheden', niet 'functies' ... Maar ik begrijp u volledig ;) .
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: NIEUWE LAY-OUT VAN JE TREINBILJET

Bericht door fets »

Trammist schreef:Goede zaak dat er ook een barcode op komt te staan. Dat schept mogelijkheden.
Wat ook goed is, is dat alle recente EID kaarten, OOK een barcode hebben. Indien de ibis terminals dan een scanner aan boord hebben, moeten ze alleen maar die code lezen, en niet alle (privé) gegevens op de chip.

De achterkant van het nieuwe biljet heeft trouwens twee opeenvolgende barcodes erop gedrukt. (en het begin van een derde) Ik vermoed dat die voorgedrukt zijn op de achterkant van het papier?
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: NIEUWE LAY-OUT VAN JE TREINBILJET

Bericht door msts.be »

Trammist schreef:Goede zaak dat er ook een barcode op komt te staan. Dat schept mogelijkheden.
Ja, net zoals de nooit gebruikte magneetstrip die 15 jaar lang op de biljetten prijkte.. :roll: We kunnen er dus vanuitgaan dat dat nog niet voor de eerste jaren zal zijn. En tegen dan staan ofwel NFC-tickets met GSM op punt (bv. DB Touchpoint), of RFID's in een chipkaart. En dan is alles weer voor niks geweest.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NIEUWE LAY-OUT VAN JE TREINBILJET

Bericht door Shrek »

msts.be schreef:
Trammist schreef:Goede zaak dat er ook een barcode op komt te staan. Dat schept mogelijkheden.
Ja, net zoals de nooit gebruikte magneetstrip die 15 jaar lang op de biljetten prijkte.. :roll: We kunnen er dus vanuitgaan dat dat nog niet voor de eerste jaren zal zijn. En tegen dan staan ofwel NFC-tickets met GSM op punt (bv. DB Touchpoint), of RFID's in een chipkaart. En dan is alles weer voor niks geweest.
Maar een barcode afprinten of een hele magneetstrip achterop het ticket kleven zal wel een serieus verschil in kostprijs geven :wink: De barcode kan je zelfs relatief eenvoudig weghalen moest ze toch niet gebruikt worden :)
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: NIEUWE LAY-OUT VAN JE TREINBILJET

Bericht door kika »

Trammist schreef:Ja zeg kom, terug naar de basis: Hoe wil men al die kolommen op zo'n verkleind (want dat is toch de bedoeling) ticket drukken?
Je kan het ook anders aanpakken: 7 kolommetjes met erboven ma/di/wo/... zodat je enkel het juiste hokje moet aankruisen. Maar goed, ze zijn er al, alleen kan ik er nog niet veel zinnigs over zeggen omdat ik ze nog niet in mijn handen heb gehad. Ben verder ook benieuwd wat ze met bvb. internationale tickets doen.
Plaats reactie