HLR 270 005 Historische rangeerloc

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

HLR 270 005 Historische rangeerloc

Bericht door sammarco1 »

Weet iemand toevallig onder welke 4 delige cijfers deze loc ooit dienst deed ?

Ze stond vandaag in Antwerpen Noord met de nummers:

270 005

Even Klikken...
Afbeelding
**********************************************************************************************************
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: HLR 270 005 Historische rangeerloc

Bericht door stefanic »

spoorwegrealist
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: HLR 270 005 Historische rangeerloc

Bericht door trainfreak »

Dat is de loc van TSP, raar dat die in Antwerpen staat?
In de laatste 'op de baan' staat wel dat er een probleem was met de loc tijdens het de festiviteiten op L128 in augustus.
pirre
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 feb 2006, 20:23

Re: HLR 270 005 Historische rangeerloc

Bericht door pirre »

trainfreak schreef:Dat is de loc van TSP, raar dat die in Antwerpen staat?
In de laatste 'op de baan' staat wel dat er een probleem was met de loc tijdens het de festiviteiten op L128 in augustus.
ik veronderstel dat dit in het kader vd opendeurdag vd werkplaats zal zijn dit weekend.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: HLR 270 005 Historische rangeerloc

Bericht door Robin »

de loc is volledig rijvaardig want we doen er zelfs rangeringen mee.
Deze staat inderdaad in kader van de opendeurdag te TW Antwerpen, als ook nog enkele andere van TSP ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: HLR 270 005 Historische rangeerloc

Bericht door trainfreak »

Ik weet dat deze rijvaardig is, maar in de laatste op de baan stond er toch iets van vermeld.
Nuja, ik ben eigenlijk wel blij dat deze er staat want ik vertrek zometeen naar Antwerpen!
nighttrain
Berichten: 2559
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: HLR 270 005 Historische rangeerloc

Bericht door nighttrain »

Robin schreef:de loc is volledig rijvaardig want we doen er zelfs rangeringen mee.
Deze staat inderdaad in kader van de opendeurdag te TW Antwerpen, als ook nog enkele andere van TSP ;)
Vroeger werden die heel weinig gebruikt voor rangeringen,in tegenstelling van hun tweelingzusters de type 72 (op Stocatra veel ontsporingen). Ik herriner mij deze locs die dienst deden op Antwerpen Zuid.En dan slepen "slepen" naar Schijnpoort, Noord en nog enkele andere lokale sporen.
Maar werden wel klaar gemaakt op Antwerpen Dam.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: HLR 270 005 Historische rangeerloc

Bericht door Bibke »

trainfreak schreef:Ik weet dat deze rijvaardig is, maar in de laatste op de baan stond er toch iets van vermeld.
Nuja, ik ben eigenlijk wel blij dat deze er staat want ik vertrek zometeen naar Antwerpen!
Inderdaad de problemen met de koelgroep begonnen al op zaterdag 13 augustus.
Men heeft toen een tijdelijk herstelling gedaan maar op zondag waren er al terug problemen.
De laatste rit op zondagavond van Dorinne-Durnal naar Spontin heb ik ermee gereden en als je te veel vermogen vroeg viel de tractie weg. We hebben haar dan de maandag aan de kant laten staan.

Dat was spijtig want er waren mensen speciaal voor gekomen die er nog in de Antwerpse haven mee gereden hebben en haar nog eens wilden bewonderen in al haar glorie. Nu, die mensen waren toch al blij om haar te zien en waren tevreden dat er toch nog ééntje bewaard werd.
Nu, misschien is het goed om haar af en toe met zwaardere treinen in te zetten zodat ze terug fitter wordt.

Het specifieke aan deze loc is dat de tractiehandel gelijkaardig aan die van een stoomloc en nog iets specifieks aan deze loc is dat er bovenaan 3 venstertjes zijn die bij de stoomlocs ingebouwd werden om toe te laten de kleur van de rook te kunnen controleren. Men was zo gewoon om in een stuurcabine van een stoomloc die venstertjes te voorzien dat men uit gewoonte dat nog gedaan heeft bij deze eerste diesel rangeerder na het stoomloc tijdperk.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: HLR 270 005 Historische rangeerloc

Bericht door dentheo »

Bibke schreef: Inderdaad de problemen met de koelgroep begonnen al op zaterdag 13 augustus.
Men heeft toen een tijdelijk herstelling gedaan maar op zondag waren er al terug problemen.
.
Is het probleem dan de circulatriepomp of de aandrijving van de ventilator ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: HLR 270 005 Historische rangeerloc

Bericht door Bibke »

dentheo schreef:
Bibke schreef: Inderdaad de problemen met de koelgroep begonnen al op zaterdag 13 augustus.
Men heeft toen een tijdelijk herstelling gedaan maar op zondag waren er al terug problemen.
.
Is het probleem dan de circulatriepomp of de aandrijving van de ventilator ?
Sorry Theo,
Maar ik heb er geen idee van.
Ik ben deze zomer nog niet in Schaarbeek geraakt omdat we een drukke kalender hebben en vorige week kon ik niet omdat ik een rit op lijn 128 moest doen voor een groep.
Maar ik had eerder een indruk tijdens het weekend van 15 aug dat het om elektronisch/elektrisch ging.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie