Mag treinbegeleider roken

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Mag treinbegeleider roken

Bericht door Stijn91 »

Mag een treinbegeleider roken als een trein 10 minuten (volgens de dienstregeling) blijft staan in een station?
Vandaag een treinbegeleider zien roken in station Denderleeuw, vroeg mij af of dit mocht.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door Steven »

is een open perron en dat mag :-)
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:is een open perron en dat mag :-)
Had het al veel treinbegeleiders zien doen maar hier altijd vergeten vragen.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door Dieselfreak »

Ik zag een week of zes geleden een man van het spoorwegpersoneel pijproken op het perron van De Pinte.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door Treinen9880 »

Dieselfreak schreef:Ik zag een week of zes geleden een man van het spoorwegpersoneel pijproken op het perron van De Pinte.
Een pijp dan nog wel. Dat zie je ook niet veel meer.

Eddy (Treinen9880)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Boxerke
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 mar 2008, 13:42
Locatie: Deinze

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door Boxerke »

Dieselfreak schreef:Ik zag een week of zes geleden een man van het spoorwegpersoneel pijproken op het perron van De Pinte.
Hij werkt in het station van De Pinte, je ziet hem daar regelmatig rondlopen met zijn pijp :-)
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door TrainzDr3ver »

Een pijp is een keertje iets anders dan een gewone sigaret lol :D
Wat ik ook al een keer gezien heb is een Treinbestuurder dat een sigaret aan het roken was in de cabine van zijn locomotief, ik neem aan dat dat wel verboden is :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door Steven »

Dat laatste is inderdaad verboden al is dat nog niet zo heel lang, is ook een van de laatste plaatsen waar een rookverbod werd ingesteld.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door TrainzDr3ver »

Dan toch, ik dacht eerder dat het een van de eerste plaatsen was, nuja het is ook niet aangenaam als de volgende bestuurder daar in de cabine stapt en er hangt een hele rookwolk rond zijn hoofd :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door Steven »

Zeker niet als je er de pest aan hebt. Iedereen heeft namelijk recht op een rookvrije werkplek.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door Bibke »

Zelfs iemand die steeds en uitsluitend dezelfde vrachtwagen/camionnette bestuurd mag daarin niet roken omdat het een werktuimte is.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Hobbes
Berichten: 746
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door Hobbes »

Ik vraag me eigenlijk af wat het nut van dit topic is, of is het weer om een heksenjacht te ontketenen?
Ik denk dat de discussie roker <-> niet roker al genoeg gevoerd is.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door kika »

Hobbes schreef:Ik vraag me eigenlijk af wat het nut van dit topic is, of is het weer om een heksenjacht te ontketenen?
Ik denk dat de discussie roker <-> niet roker al genoeg gevoerd is.
Staat helemaal in het begin. Toch niets mis met iemand die nieuwschierig is naar de arbeidsreglementering van het spoorpersoneel? 't Is net hetzelfde als iemand vraagt of je de stoel in een loc ook naar voor/achter kan bijstellen. Verwen even jezelf met een lekkere kop koffie of waar je ook zin in hebt, hier is gelukkig geen heksenjacht.
Hobbes
Berichten: 746
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door Hobbes »

kika schreef:
Hobbes schreef:Ik vraag me eigenlijk af wat het nut van dit topic is, of is het weer om een heksenjacht te ontketenen?
Ik denk dat de discussie roker <-> niet roker al genoeg gevoerd is.
Staat helemaal in het begin. Toch niets mis met iemand die nieuwschierig is naar de arbeidsreglementering van het spoorpersoneel? 't Is net hetzelfde als iemand vraagt of je de stoel in een loc ook naar voor/achter kan bijstellen. Verwen even jezelf met een lekkere kop koffie of waar je ook zin in hebt, hier is gelukkig geen heksenjacht.
Zoals iedereen wel weet worden de rokers tegenwoordig als opgejaagd wild beschouwd. Ik ben zelf een occasionele sigarenroker, dus het is niet mijn bedoeling rokers of niet-rokers te verdedigen.
De eerste vraagstelling komt in ieder geval weer over van: "Ik heb iemand zien roken, mag dat wel?". Wat dat te maken heeft met vragen over technische zaken is mij een compleet raadsel.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door Steven »

Rokers zijn meestal de mensen die dan in hun gat gebeten zijn. Er is hier niets verkeerd gezegd, het was enkel een vraag of personeel het mag doen. Het kon best zijn dat de arbeidswet op dat vlak strenger/zwakker is dan de wet op publieke ruimtes. Volgens mij overlappen ze elkaar. Iedere werknemer heeft recht op een rookvrije werkplaats, hoe deze er ook mag uitzien. Maar langs de andere kant moet een roker tijdens zijn werkuren wel de kan/mogelijkheid hebben om zijn sigaretje te roken. Laat ons zeggen dat er betere huwelijken bestaan om te combineren.

Feit is dat zowel personeel als reiziger zich moeten houden aan de algemeen geldende regels van waar wel of niet mag gerookt worden. Het voorbeeld is er eentje van een station met open luifel daar kan en mag die TBG dus best een sigaretje opsteken.
Plaats reactie