Lijn 86 - wordt vervolgd ....

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
etoile du nord
Berichten: 553
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Lijn 86 - wordt vervolgd ....

Bericht door etoile du nord »

Bron : Het Nieuwsblad

Volgens de krant Le Soir voorziet de Waalse regering geld om de lijn Ronse-Blaton opnieuw te openen. NMBS-regiomanager Eddy Wallyn weet van niks: 'Het is niet de eerste maal dat er gesproken wordt om die lijn terug te openen. De meeste sporen liggen er nog, al zijn ze goed overwoekerd. De heropening zou volgens mij een goede zaak zijn. Mensen die nu naar Doornik willen, moeten tot drie maal overstappen. Ze moeten soms langer wachten dan ze rijden.'



Le Soir : 27/10/2011 Deux milliards d’euros pour les priorités du rail wallon

Réouvertures
Remise en service de la L.45 de Trois-Ponts à Malmedy,
de la L 48-49 entre Eupen et la frontière allemande,
de la L 86 entre Blaton et Renaix,
de la L 115 entre Braine-l’Alleud et Tubize,
de la L 123 entre Enghien et Braine-le-Comte,
de la L 97 entre Quiévrain et la frontière française,
de la L 141 entre Manage et Nivelles,
de la L 154 entre Dinant et Givet,
de la L 163 entre Libramont et Bastogne,
de la L 164 entre Bastogne et la frontière.
Afbeelding
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Lijn 86 - wordt vervolgd ....

Bericht door Hobbes »

Moest dit waar zijn, juich ik dat ten zeerste toe.
Het verleden leert ons echter dat we zo'n aankondigingen met een grote korrel zout moeten nemen... :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Lijn 86 - wordt vervolgd ....

Bericht door Steven »

Mooi lijstje, onder meer dat laatste stukje L154. Daar is de regio vragende partij maar werken zowel NMBS als SNCF tegen. Er is daar wel werk, bruggen dienen vernieuwd te worden onder meer.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Lijn 86 - wordt vervolgd ....

Bericht door Steve »

Inderdaad, de korrel zout lijkt mij ook op z'n plaats. Alleen al de verschillende lijnen die tot de grens zouden worden geopend: zeer mooi, maar aan de andere kant van de grens moet er ook een wil zijn...

Verder zullen er ook heel wat fietspaden enzovoort weer afgebroken mogen worden.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Lijn 86 - wordt vervolgd ....

Bericht door groentje »

Niet helemaal waar wat lijn 154 betreft, Steven. Daar is niet alleen de Franse regio Ardenne zeer hard vragende partij, ook de SNCF wil gerust meedoen. Het is net die bereidwillige medewerking die een aantal Waalse politici achterdochtig maken dat het de Fransen vooral de toen is om goederenverkeer af te snoepen van de Athus-Meuse, en het dus tot nu toe altijd hebben tegengehouden (vooral cdh).
Dit lijstje lijkt me ook een beetje dromerij te zijn, en in het beste geval een sneuvellijst van wat men wil. Net daarom verbaast het me wel dat Ottignies-Nijvel er niet opstaat, voor het grootste stuk is het tracé nog vrij (al ligt er een Ravel op), en het lijkt me een lijn met meer prioriteit dan Trois-Ponts naar Malmédy, want een veel groter reizigerspotentieel en meer nood aan ontlasting van de wegen, daar.
Plaats reactie