Oudste trein bijna met pensioen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door Robin »

Cipallieter schreef:Recent zag ik in het station van Vilvoorde een aantal rijtuigen staan waarop 'Leeftrein' of iets dergelijks op staat. De tekst was vanop afstand moeilijk te lezen maar ik meen dat er ook nog 'Schaarbeek' bij vermeld stond.

Is dat een gelijkaardige trein?
dat is er ook 1 ja. Deze is wel een andere. Het zijn gewoon wagons met soort barrekken op.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door Bibke »

Ik heb ooit geweten dat er 2 rode waren en ik dacht dat dat in Mol was toen men lijn 19 tussen Mol en Overpelt aangepakt heeft. Van de rode blijkt dat er één is met Nederlandstalig personeel is en één met Franstalig personeel. In een ODP heeft er meer over gestaan naar aanleiding van een reportage over de treinstellen van 1935.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
lucky p 93

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door lucky p 93 »

Shrek schreef:Ik heb er al zeker 2 verschillende gezien, deze rode en een verbleekte witte. Misschien zijn er nog wel meer :)
ja er zijn twee rode treinen die zich nog verplaatsen , de p 93 ( dwarsliggers) trein op pensioen bijna. & de c 75 (zifttrein),& alsook een grijze, dat zijn containers,dat is de wm.(aanleggen volledige wissels),alsook nog een trein die vaste stek heeft ,de robbeltrein (lossen van lange spoorstaven); dit zijn de leefwagens .
lucky p 93

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door lucky p 93 »

Robin schreef:
Cipallieter schreef:Recent zag ik in het station van Vilvoorde een aantal rijtuigen staan waarop 'Leeftrein' of iets dergelijks op staat. De tekst was vanop afstand moeilijk te lezen maar ik meen dat er ook nog 'Schaarbeek' bij vermeld stond.

Is dat een gelijkaardige trein?
dat is er ook 1 ja. Deze is wel een andere. Het zijn gewoon wagons met soort barrekken op.
jazeker !! dat was de trein p 93, maar momenteel staat de trein wm. in vilvoorde dat is die met containers , die grijze.
lucky p 93

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door lucky p 93 »

trainfreak schreef:Jammer dat ze er wel niet bijzeggen hoe oud die trein nu werkelijk is!
wel de trein is gebouwd in het jaar 1935 in leuven, zie gazet van anwerpen van 31 nov.
lucky p 93

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door lucky p 93 »

sandern schreef:Heeft er iemand meer foto's van deze trein? (binnenkant)

Wel eens leuk om te zien.
ja k wil wel een paar foto s maken van ons interieur.
lucky p 93

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door lucky p 93 »

Robin schreef:lijkt me straf dat deze word gestopt, deze is nog niet zolang geleden voorzien van nieuwe stickers.
als ik het goed heb zijn er 2 zulke treinen waarvan 1 altijd meegaat met de zeeftrein.
lijkt me een heuse familiesfeer in die trein onderling :)
ja de ziftrein is volledig herschilderd in werkplaats van oostende dec, jan,2010 2011.
lucky p 93

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door lucky p 93 »

msts.be schreef:Gaat men die dan vervangen door de I5-en van Infrabel (die naar het schijnt in renovatie zijn) ? Of zijn er compleet nieuwe werktreinen voorzien ?

Nu, men heeft nog jongere wagens genoeg hé: als de testritten met de HLE18 gedaan zijn kan men het meetrijtuig 00014 weer ombouwen, en ook het Bistro-rijtuig staat nog ergens te verrotten..
eerst waren die resto wagens voorzien, nu worden er nieuwe slaapcoupee s gemaakt !! privebedrijf in limburg ( grote containers ) slaaptrein wordt mogelijk voorzien geleverd ,rond begin april, laatste bericht .
lucky p 93

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door lucky p 93 »

Dietrich schreef:Tijdje geleden heeft er meer info op dit forum geplaatst geweest, door Vic dacht ik.

Als ik het mij goed herinner zijn dit de rijtuigen van de eerste elektrische of dieselmotorstellen, denk periode jaren 30. Dus leeftijd van 80 jaar zal er niet veel naast zijn.

Natuurlijk, dit de "oudste trein" noemen is wel nogal een vergissing.
de leeftrein die momenteel in aarschot staat is gebouwd in 1935 te leuven.
lucky p 93

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door lucky p 93 »

factageklerk schreef:Ze dateren van 1935 en het zouden de tussenwagens geweest zijn van de eerste elektrische stellen (zo vertelde men toch op het forum van modelspoormagazine) Ze zouden nog in Aarschot blijven tot half november ofzo dacht ik gehoord te hebben. Ze staan daar omdat er momenteel dwarsliggers/ballast vernieuwd word tussen Aarschot en Lier
jazeker op 09 nov. verhuizen we naar brugge tot in het nieuwe jaar & daarna zijn laatste reis naar libramont waar hij zal vervangen worden !!.
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door poyaud »

lucky p 93 schreef:alsook nog een trein die vaste stek heeft ,de robbeltrein (lossen van lange spoorstaven); dit zijn de leefwagens .
Deze staat in Aalst Kerrebroek , het aansluitspoor naar deze wagens is begin dit jaar uitgebroken .
Afbeelding
factageklerk

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door factageklerk »

lucky p 93 schreef:
factageklerk schreef:Ze dateren van 1935 en het zouden de tussenwagens geweest zijn van de eerste elektrische stellen (zo vertelde men toch op het forum van modelspoormagazine) Ze zouden nog in Aarschot blijven tot half november ofzo dacht ik gehoord te hebben. Ze staan daar omdat er momenteel dwarsliggers/ballast vernieuwd word tussen Aarschot en Lier
jazeker op 09 nov. verhuizen we naar brugge tot in het nieuwe jaar & daarna zijn laatste reis naar libramont waar hij zal vervangen worden !!.
Dus jij bent één van de personeelsleden van die trein te Aarschot , ik zou heel graag die trein van binnen eens willen bezichtigen en eventueel wat foto's nemen. Is dat mogelijk ? of aan wie kan ik dat vragen ?
lucky p 93

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door lucky p 93 »

factageklerk schreef:
lucky p 93 schreef:
factageklerk schreef:Ze dateren van 1935 en het zouden de tussenwagens geweest zijn van de eerste elektrische stellen (zo vertelde men toch op het forum van modelspoormagazine) Ze zouden nog in Aarschot blijven tot half november ofzo dacht ik gehoord te hebben. Ze staan daar omdat er momenteel dwarsliggers/ballast vernieuwd word tussen Aarschot en Lier
jazeker op 09 nov. verhuizen we naar brugge tot in het nieuwe jaar & daarna zijn laatste reis naar libramont waar hij zal vervangen worden !!.
Dus jij bent één van de personeelsleden van die trein te Aarschot , ik zou heel graag die trein van binnen eens willen bezichtigen en eventueel wat foto's nemen. Is dat mogelijk ? of aan wie kan ik dat vragen ?
eyp !! normaal zal dat geen probleem zijn ,kzal wel moeten onze chef eerst om toestemming vragen, ik laat u nog iets weten . :lol:
factageklerk

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door factageklerk »


Dus jij bent één van de personeelsleden van die trein te Aarschot , ik zou heel graag die trein van binnen eens willen bezichtigen en eventueel wat foto's nemen. Is dat mogelijk ? of aan wie kan ik dat vragen ?
eyp !! normaal zal dat geen probleem zijn ,kzal wel moeten onze chef eerst om toestemming vragen, ik laat u nog iets weten . :lol:[/quote]

OK bedankt ik hoor het dan nog wel van je :lol:
lucky p 93

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door lucky p 93 »

factageklerk schreef:

Dus jij bent één van de personeelsleden van die trein te Aarschot , ik zou heel graag die trein van binnen eens willen bezichtigen en eventueel wat foto's nemen. Is dat mogelijk ? of aan wie kan ik dat vragen ?
eyp !! normaal zal dat geen probleem zijn ,kzal wel moeten onze chef eerst om toestemming vragen, ik laat u nog iets weten . :lol:
OK bedankt ik hoor het dan nog wel van je :lol:[/quote]
hallo !! okee kom maar af !! geen enkel probleem, da mag vandaag al zijn of morgen !! zat. 05 nov, dan is iedereen naar de werf en dan zijt ge op uw gemak om wa foto s te trekken, er zijn twee mensen aanwezig onze kok MARIO & onze chou chef J.P. ik zal die mannen inlichten. andere dagen ook goed hoor , maar we vertrekken wel op woensdag 09 nov. op die dag zal da niet lukken ,hebben dan te veel werk om alles klaar te krijgen voor de verhuis . allee !! groetjes . :wink:
Plaats reactie