Speciale rit volgend weekend?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Speciale rit volgend weekend?

Bericht door Treinen9880 »

Le week-end prochain parcours Marcial Charter:

Bruxelles Midi (PU) – Bruxelles Nord (PU) – Schaerbeek depot – Line 26A – Y. Haren Nord – Line 27 – Vilvoorde (rev) – Y. Machelen – Line 26/1 – Y. Keelbeek Nord – Delta – Line 26 – Y. Nord-Halle – Line 94 – Silly – Y. Silly – Line 1/1 – Y. Beauregard – Line 1 – Y. Patard – Line 1/2 – Y. Coucou – Ath – Geraardsbergen – Line 122 – Zottgem – Gent St Pieters – Line 50A – Y. Oostkamp – Line 50A/5 – Brugge – Oostende (rev) – Line 50A – Brugge – Line 66 – Lichtervelde – Kortrijk – Line 89 – Oudenaarde – Zottegem – Burst – Line 82 – Aalst – Line 50 – Denderleeuw – Line 50 – Jette – Y. Jette – Line 28/1 – Y. Pannenhuis – Line 28 – Y. Curegem – Line 28/3 – Y. Forest Est – Line 124 – Braine l’Alleud (rev) – Line 124 – Y. Linkebeek – Line 26/5 – Line 26 – Y. Boondaal – Line 26/4 – Etterbeek – Y. Josaphat – Bruxelles Nord (SD) – Bruxelles Midi (SD) (pas d'horaire actuellement)

Compo:HLD55 TVM+une loco du PFT+voitures K1 du PFT+HLD77 ou 82

mijn frans is niet al te best dus snap ik niet goed wat er bedoeld wat. Kan iemand mij helpen wat er gaat gebeuren
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Speciale rit volgend weekend?

Bericht door Bibke »

Ik denk dat het eerder over Mercia Charters gaat en over de rit van 12 november.

Zie link http://www.merciacharters.co.uk/mercia_fut.htm.

Home link van Mercia Charters:
http://www.merciacharters.co.uk/mercia_main.htm
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Speciale rit volgend weekend?

Bericht door Treinen9880 »

Dus als ik het goed snap rijd er in Het weekend van 12 November een Delegatie van Engeland dor België met verschillende tussen stops. En rijd hij vanuit Gent naar Brugge via lijn 50A (via Aalter dus). Naar Oostende om dan Via Lijn 66 terug te keren naar Brussel via Kortrijk
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Speciale rit volgend weekend?

Bericht door Bibke »

Mercia Charters huurt onder andere treinen op het Europese vasteland en probleren ze te vullen met treinliefhebbers. Wanneer de rit rendabel blijkt zal ze rijden. Die zaterdag huren ze materieel van NMBS Holding, NMBS, TUC Rail, B Logistics en het TSP.
Je kan u bij hen abonneren op de mailinglist om op de hoogte te blijven van hun activiteiten.
http://www.merciacharters.co.uk/.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Speciale rit volgend weekend?

Bericht door Treinen9880 »

Zal proberen hem da te spotten. Het zou mss handig zijn dat er ook een post komt bij Agenda met meer info.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Speciale rit volgend weekend?

Bericht door Treinen9880 »

Zal proberen hem da te spotten. Het zou mss handig zijn dat er ook een post komt bij Agenda met meer info.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jérôme
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2008, 11:01
Contacteer:

Re: Speciale rit volgend weekend?

Bericht door Jérôme »

Er rijden zelfs twee treinen!

Zaterdag: The Mortal Coil, getrokken door een 55er TVM, een 77er of 88er en een locomotief van het TSP.
Zondag: The Awakening, getrokken door een 12er en een 77er.

De brochure: http://www.merciacharters.co.uk/20111112_brochure.pdf
Meer weten over museummaterieel?
https://materielhistorique.fr.gd
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Speciale rit volgend weekend?

Bericht door Shrek »

Treinen9880 schreef:mijn frans is niet al te best dus snap ik niet goed wat er bedoeld wat. Kan iemand mij helpen wat er gaat gebeuren
Een stukje over lijn 1, heerlijk :lol:
Alleen jammer dat het van infrabel niet mag :(
AGE-411
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 dec 2010, 00:32

Re: Speciale rit volgend weekend?

Bericht door AGE-411 »

Ik zie daar ergens 'lijn 82' staan. Welk uur komen die door in Burst?
1608

Re: Speciale rit volgend weekend?

Bericht door 1608 »

Ik zou hem wel willen spotten in Oostkamp, Ik zou aleen het juiste uur moeten weten...
Lijkt me wel een mooie rit
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Speciale rit volgend weekend?

Bericht door Treinen9880 »

1608 schreef:Ik zou hem wel willen spotten in Oostkamp, Ik zou aleen het juiste uur moeten weten...
Lijkt me wel een mooie rit
Ik in Aalter dus is bij mij het uur ook welkom
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Speciale rit volgend weekend?

Bericht door Treinen9880 »

Al nieuws wat uren betreft zodat wij hem kunnen platen? of al enig nieuws wat betreft treinnumers
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Speciale rit volgend weekend?

Bericht door dekooiker »

Dinsdag heb ik nog steeds geen dienstregeling kunnen vinden.
Of dit invloed heeft op het uitvoeren van de rit weet ik niet.
De trein.
Alleen voor durvers.
1608

Re: Speciale rit volgend weekend?

Bericht door 1608 »

Idd...jammer maarja
Iain Dobson
Berichten: 263
Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
Locatie: Tingley - West Yorkshire

Re: Speciale rit volgend weekend?

Bericht door Iain Dobson »

Jérôme schreef:Er rijden zelfs twee treinen!

Zaterdag: The Mortal Coil, getrokken door een 55er TVM, een 77er of 88er en een locomotief van het TSP.
Zondag: The Awakening, getrokken door een 12er en een 77er.

De brochure: http://www.merciacharters.co.uk/20111112_brochure.pdf
The problem is that the information in the pdf brochure is wrong, the route and traction on the web page is the correct and current route. If you look at the pdf the route was to include Line 28/3 were the bridge over Line 96/A has been demolished. The connections onto Line 1 and back to Line 94 were also refused.

You can do both the train on the Saturday and the Sunday train for £220 or €255, yes €255! Saturday only is £115/€134 and Sunday only is £105/€122.

I nearly put the information about this tour on HGBTF but decided against it as parts of the route were speculative and were not confirmed.

The difference between railtours run for Belgians and railtours run for British enthusiasts shows the different aspects of the hobby. Our hobby is to ride behind as many locomotives as possible, by painted number, so we run tours that feature Cargo locomotives as they do not normally work passenger trains. The use of a lot of Cargo locomotives is expensive and that is why the tours are expensive. The Belgian hobby is very photography based, so you like to take pictures of a railtour in lots of unusual places. You have a lot of photostops where the British tours only have a few stops, usually at stations. We like to travel down freight lines and our aim is to get to the very end. If the buffer stops are covered in two metre high weeds and there are tigers in the trees, we will get off and fight our way through and take a photograph in the shrubbery. The Belgian tours stop three quarters of the way down the freight branch, as that is the best place for photographs.

I did think about coming across to Belgium for this tour but decided that I would much rather do Salzinnes Works. So I came across the other week and enjoyed a really excellent event round the works.

Iain
Plaats reactie