Aansluiting missen door onwel worden van persoon

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Aansluiting missen door onwel worden van persoon

Bericht door Stijn91 »

Vandaag is mijn zus naar Gent geweest, toen ze vanuit Gent terug wou komen werd een persoon onwel op de IR van 18:11 in Gent naar Brussel-Noord. Hierdoor is deze met ongeveer een half uur vertraging in Gent vertrokken. Mijn zus moest de stoptrein naar Geraardsbergen van 18:58 halen in Denderleeuw maar deze was alvertrokken. Die persoon die onwel werd kan daar natuurlijk niet aan doen, maar waarom is er geen communicatie zodat de trein naar Geraardsbergen wacht. Mijn zus was rond 19:10 in Denderleeuw, dus 12 min. later dan het vertrekuur van de trein naar Geraardsbergen. Deze week reed de stoptrein naar Geraardsbergen soms met vertragingen van 20 min. en meer.

Kon deze nu echt niet wachten?
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon

Bericht door Kristofke »

Was dit de laaste? Zo nee, dan nee 12 minuten is veel te veel voor een aansluiting te verzekeren. Bovendien kan een vertraagde omnibus zorgen voor extra vertragingen bij IC's, zodat de mensen op die trein dan weer hun aansluiting missen.

In zulke gevallen is het noodzakelijk de TBG aan te spreken zodat die zich kan informeren bij RDV, een nee heb je een ja kan je krijgen.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon

Bericht door Stijn91 »

Nee, dit was niet de laatste, maar anders moest mijn zus daar nog 48 min. wachten, nogmaals de trein naar Geraardsbergen heeft deze week meerdere keren vertraging gehad, meer dan 20 min. dat kan dan wel.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:Nee, dit was niet de laatste, maar anders moest mijn zus daar nog 48 min. wachten, nogmaals de trein naar Geraardsbergen heeft deze week meerdere keren vertraging gehad, meer dan 20 min. dat kan dan wel.
Dat kan natuurlijk ook niet. Maar je kan er zeker van zijn dat men er alles aan gedaan heeft om die 20 minuten te voorkomen :wink:
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon

Bericht door Stijn91 »

Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Nee, dit was niet de laatste, maar anders moest mijn zus daar nog 48 min. wachten, nogmaals de trein naar Geraardsbergen heeft deze week meerdere keren vertraging gehad, meer dan 20 min. dat kan dan wel.
Dat kan natuurlijk ook niet. Maar je kan er zeker van zijn dat men er alles aan gedaan heeft om die 20 minuten te voorkomen :wink:
Er moest ziekenwagen komen, ja dat zal men wel geprobeerd hebben. Maar dat is het probleem van 1 trein per uur, ook in de week buiten de spitsuren.
Darko

Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon

Bericht door Darko »

Waar zijn we mee bezig als we over zoiets gaan beginnen neuten?

Als ik uw redenatie volg.. Dan moet omdat die persoon onwel is geworden. Elke trein in héél belgie die potentieel een aansluiting verzekert op die trein ook opgehouden worden en wachten op die trein? Zo zal het probleem van de treinvertragingen nooit opgelost worden.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon

Bericht door Stijn91 »

Darko schreef:Waar zijn we mee bezig als we over zoiets gaan beginnen neuten?

Als ik uw redenatie volg.. Dan moet omdat die persoon onwel is geworden. Elke trein in héél belgie die potentieel een aansluiting verzekert op die trein ook opgehouden worden en wachten op die trein? Zo zal het probleem van de treinvertragingen nooit opgelost worden.
Ik zeg dat niet, maar als je maar 1 trein per uur hebt, nog 50 min. moet wachten op de volgende trein, sorry maar dat is nu ook geen goede service. Moest het in de spits zijn, dan is dat minder erg omdat er dan genoeg treinen zijn.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:Ik zeg dat niet, maar als je maar 1 trein per uur hebt, nog 50 min. moet wachten op de volgende trein, sorry maar dat is nu ook geen goede service. Moest het in de spits zijn, dan is dat minder erg omdat er dan genoeg treinen zijn.
Tegen een persoon die onwel wordt kan je weinig voorzien lijkt mij. Heb jij dan voorstellen?

En bekijk het ook eens vanuit de anderen hun standpunt. Jouw zus en misschien 9 andere mensen moesten "lang" wachten = 10x50=500 minuten vertraging. Als de andere trein gewacht had moesten alle mensen daarin wachten: 80x20=1600 minuten vertraging.
Gelukkig maar dat in zo'n gevallen de kleinste groep mensen benadeeld wordt, jouw zus had gewoon pech daarbij te horen ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon

Bericht door Steven »

inderdaad de keuze van een kleine of een grote groep vertraging geven is niet altijd evident als je zelf tot die kleine groep behoort.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon

Bericht door Stijn91 »

Die mensen die er nog op zaten moesten misschien geen aansluiting meer halen. Het is gebeurd, maar qua communicatie is er nog HEEL veel werk.
Darko

Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon

Bericht door Darko »

Het is gewoon normaal stijn dat het zo loopt...

En je zei mss niet allemaal.. maar veel kleinere stations worden buiten de spitsuren op een +- uurdienstregeling bediend.. ik zal even een voorbeeld nemen van mijn station.. Tienen.. op 15 minuten tijd.. passeren er in vanuit de 2 richtingen 6 treinen.. de overige 45 minuten.. niks.. :) dus dat wil zeggen dat as ik pakweg in leuven toekom ik ook op slechts een dikke 10tal minuten mijn 3 treinen heb richting Tienen.

Het is nu eenmaal zo dat men daar niet op kan wachten.. Want waar moet men dan de grens trekken? want jij zegt niet elke trein. ahnee want je neemt alleen het voorbeeld van je zus erbij.. maar er zullen ook wel andere mensen zijn die in een verder station ook een aansluiting nodig hebben en nog verder en ga zo maar door.. en waar eindigen we dan als al die treinen zouden moeten wachten? Ik vrees dat de stiptheidscijfers dan nog een geweldige duik gaan nemen.


Zo werkt het nu eenmaal niet :) en communicatie nul?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon

Bericht door Stijn91 »

Darko schreef:Het is gewoon normaal stijn dat het zo loopt...

En je zei mss niet allemaal.. maar veel kleinere stations worden buiten de spitsuren op een +- uurdienstregeling bediend.. ik zal even een voorbeeld nemen van mijn station.. Tienen.. op 15 minuten tijd.. passeren er in vanuit de 2 richtingen 6 treinen.. de overige 45 minuten.. niks.. :) dus dat wil zeggen dat as ik pakweg in leuven toekom ik ook op slechts een dikke 10tal minuten mijn 3 treinen heb richting Tienen.

Het is nu eenmaal zo dat men daar niet op kan wachten.. Want waar moet men dan de grens trekken? want jij zegt niet elke trein. ahnee want je neemt alleen het voorbeeld van je zus erbij.. maar er zullen ook wel andere mensen zijn die in een verder station ook een aansluiting nodig hebben en nog verder en ga zo maar door.. en waar eindigen we dan als al die treinen zouden moeten wachten? Ik vrees dat de stiptheidscijfers dan nog een geweldige duik gaan nemen.


Zo werkt het nu eenmaal niet :) en communicatie nul?
Er was wel communicatie, maar als je een vraag hebt en TBG passeert gewoon.
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon

Bericht door LML »

Wat is trouwens het belangrijkste op zo'n moment:
1) de gezondheid van een mens/persoon?
2) een aansluiting missen?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon

Bericht door Stijn91 »

LML schreef:Wat is trouwens het belangrijkste op zo'n moment:
1) de gezondheid van een mens/persoon?
2) een aansluiting missen?
Het eerste natuurlijk.
Jani

Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon

Bericht door Jani »

Wat als je zus op die trein naar Geraardsbergen had gezeten en 12 minuten had moeten wachten, kwam je hier dan klagen dat ze 12 minuten vertraging had?
Het feit dat die trein op andere dagen met 20 minuten vertraging reed zal wel andere oorzaken gehad hebben, het is niet zo dat ze die vrijwillig of opzettelijk vertraging geven.

Je redenering lijkt in grote mate op die van de bond van trein-tram en busgebruikers; de treinen moeten zo stipt mogelijk rijden, maar als er eentje vertraging heeft dan moeten alle treinen daarop wachten.
Plaats reactie