De NMBS en de voeten van de reiziger

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

De NMBS en de voeten van de reiziger

Bericht door Adler »

Of hoe het Louis van Dievel bijna 3 uur kostte om van Heide naar de VRT te reizen
kan je hier lezen.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: De NMBS en de voeten van de reiziger

Bericht door Glodenox »

Mja, wenst die nu echt dat er bij elke vertraging een bericht "onze excuses voor de vertraging" komt? Ik ben zeker dat als ze dat hadden gedaan, hij had geschreven dat ze zelfs zo weinig mogelijk moeite willen doen om hun te excuseren voor vertragingen...

Voor de rest moet ik wel toegeven dat het altijd riskant is als je ergens moet overstappen. Ik heb nu het geluk dat ik altijd een rechtstreekse trein heb (trouwens de laatste trein die "Louis van Dievel" ook neemt), dus bij mij valt het nog wel mee.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: De NMBS en de voeten van de reiziger

Bericht door Robin »

het is geweten dat L12 een probleem lijntje is, nu wilt dat lukken dat er iemand van de VRT op zit. Maar de problemen zijn al veel langer aan de gang, toen ik nog in CW Mechelen zat nam ik soms vanuit kapellen de trein, dikwijls maar een 800 ipv 8x M6.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jani

Re: De NMBS en de voeten van de reiziger

Bericht door Jani »

Op de lijn 26 hebben ze wel vaker last van vallende bladeren.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De NMBS en de voeten van de reiziger

Bericht door Steve »

Jani schreef:Op de lijn 26 hebben ze wel vaker last van vallende bladeren.
Inderdaad, en de remkarateristieken van de MS86 helpen dan ook niet echt...
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: De NMBS en de voeten van de reiziger

Bericht door Kristofke »

Ugh, ik krijg het zo op mijn heupen van omroepers die zich excuseren voor 5 minuten.

De regel is 15 minuten.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: De NMBS en de voeten van de reiziger

Bericht door kika »

En doet de automatische omroep dat ook, bij een vertraging van 15 minuten? Zo'n opinieartikeltje neem je best met een korrel zout, dus ik geloof niet klakkeloos dat daar niet aan gedacht zou zijn. Waarop is de 15 minuten gebaseerd?
Ik ben het wel met je eens dat 5 minuten te snel is voor excuses. Maar misschien past dit beter in het draadje over automatische omroepen?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: De NMBS en de voeten van de reiziger

Bericht door Adler »

kika schreef:Maar misschien past dit beter in het draadje over automatische omroepen?
Inderdaad, men neemt hier weer 1 klein detail uit een artikel dat eigenlijk over iets totaal anders gaat, namelijk het feit dat iemand met de trein bijna 3 uur onderweg is op een afstand van nauwelijks 60 km. Dat is een gemiddelde van 20 km/h.
Ik denk dat men in 1835 met 'De olifant' zelfs beter deed.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De NMBS en de voeten van de reiziger

Bericht door Steven »

Maar bij die laatste waren er geen veelvuldige overstappen zoals in bovenstaand verhaal.
Jani

Re: De NMBS en de voeten van de reiziger

Bericht door Jani »

Behalve als uw olifant de geest geeft :lol:
Ruben
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Re: De NMBS en de voeten van de reiziger

Bericht door Ruben »

Kristofke schreef:Ugh, ik krijg het zo op mijn heupen van omroepers die zich excuseren voor 5 minuten.

De regel is 15 minuten.
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Volgens mij moeten er wel degelijk ook excuses zijn bij 5 minuten, maar is het pas vanaf 15 minuten verplicht om een reden voor de vertraging te vermelden. Of het zou recent veranderd moeten zijn.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: De NMBS en de voeten van de reiziger

Bericht door Kristofke »

Als je weet wat de reden van de vertraging is moet je ze altijd zeggen, ook bij vijf minuten.

Vanaf 15 minuten ben je verplicht om de reden te zeggen (lees: je moet het gaan uitzoeken ipv het niet te doen bij -15 min.).

Excuses waren tot vorig jaar vanaf 10 minuten, maar door de vele excuses is dat verhoogt naar 15 minuten sinds eind vorig jaar.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: De NMBS en de voeten van de reiziger

Bericht door Asterix »

Adler schreef:Inderdaad, men neemt hier weer 1 klein detail uit een artikel dat eigenlijk over iets totaal anders gaat, namelijk het feit dat iemand met de trein bijna 3 uur onderweg is op een afstand van nauwelijks 60 km. Dat is een gemiddelde van 20 km/h.
Ik denk dat men in 1835 met 'De olifant' zelfs beter deed.
Van Heide naar de Reyerslaan is min of meer in rechte lijn (autosnelwegen) 70 km.

Kijk, dat men anders nog meer in de uithoeken van het land gaat wonen. Overstappen kosten nu eenmaal tijd en halen je gemiddelde snelheid naar beneden. Ik vind dat iets anders dan drie uur onderweg zijn omdat je trein een uur heeft stilgestaan op een rechtstreekse verbinding. De Vlaming wil per se onder zijn kerktoren blijven wonen (want we hebben toch allemaal zoveel schrik van den vreemde) maar hij gaat wel in Brussel gaan werken. Awel ja, kijk...
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: De NMBS en de voeten van de reiziger

Bericht door K V B »

Kristofke schreef:Ugh, ik krijg het zo op mijn heupen van omroepers die zich excuseren voor 5 minuten.

De regel is 15 minuten.
Ik verwacht dat vanaf 1 minuut vertraging omgeroepen wordt. Ik wil weten als ik aankom of ik mij moet haasten om mijn aansluiting te halen of niet...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De NMBS en de voeten van de reiziger

Bericht door Steve »

K V B schreef:
Kristofke schreef:Ugh, ik krijg het zo op mijn heupen van omroepers die zich excuseren voor 5 minuten.

De regel is 15 minuten.
Ik verwacht dat vanaf 1 minuut vertraging omgeroepen wordt. Ik wil weten als ik aankom of ik mij moet haasten om mijn aansluiting te halen of niet...
Het gaat niet om het omroepen van vertraging op zich, maar wel om het al dan niet aanbieden van excuses daarbij.
Plaats reactie