in "Dubbeltractie" rijden
in "Dubbeltractie" rijden
Nu eens een vraagje.Bij DLC nog niet meegemaakt , maar aangezien dat vele 55'rs in tractie rijden , denk ik wel dat iemand het weet
Als je nu in tractie rijd met 2 locs dus, als je in de eerste ractie geeft , volgt de 2de gewoon mee.Maar hoe word dit signaal eigenlijk doorgegeven?Per kabel , of is dat ook per luchtslang Want aan de class66'rs is er buiten die 2 niet echt veel om dergelijke signalen door te geven...DLC rijd dus niet in dubbeltractie , anders had ik het wel geweten...
Als je nu in tractie rijd met 2 locs dus, als je in de eerste ractie geeft , volgt de 2de gewoon mee.Maar hoe word dit signaal eigenlijk doorgegeven?Per kabel , of is dat ook per luchtslang Want aan de class66'rs is er buiten die 2 niet echt veel om dergelijke signalen door te geven...DLC rijd dus niet in dubbeltractie , anders had ik het wel geweten...
De commando's voor het rijden zoals meer gas, minder gas, motor uit en de meldingen van tempertuur en zo worden via kabels doorgegeven van de ene naar de andere loc.
(En daar zijn verschillende mogelijkheden voor. Te technisch om alles te bespreken.) Dus een basis.
Het remmen gebeurt vanaf de voorste loc en de tweede loc reageert als wagon. (Simpel gezegd.)
(En daar zijn verschillende mogelijkheden voor. Te technisch om alles te bespreken.) Dus een basis.
Het remmen gebeurt vanaf de voorste loc en de tweede loc reageert als wagon. (Simpel gezegd.)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
- trainfreak
- Berichten: 2628
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
bij een 51 werden de bevelen doorgegeven met een luchtleiding, (versnellingsleiding) de remmen werkten gewoon op basis van het algemeen princiep dat de remkraan in de tweede loc buiten dienst is en dus ontvangt de reminstallatie de bevelen uit de eerste loc
bij een 62 was en is het nog steeds via een elektrische meerpolige kabel als ik me niet vergis om treinschakeling te maken. ok hier is het princiepe van de rem zoals bij de 51 (trouwens bij alle locs)
bij een 62 was en is het nog steeds via een elektrische meerpolige kabel als ik me niet vergis om treinschakeling te maken. ok hier is het princiepe van de rem zoals bij de 51 (trouwens bij alle locs)
Re: in "Dubbeltractie" rijden
vergeet het, ik heb hier de "op de baan" nr 74 naast me liggen en op p 47 op de onderste foto staat een lange sleep met boomstammenvervoer (?) getrokken door 2X class 66 van DLC en als je goed kijkt zie je dat er boven elke uitlaat rook (of wazigheid van rook) uitkomt.Concurrent schreef:DLC rijd dus niet in dubbeltractie , anders had ik het wel geweten...
indien je de op de baan liggen hebt, best eens checken en zeggen dak gelijk heb