Pagina 3 van 4

Re: reeks 20 op passagierstreinen

Geplaatst: 31 mei 2013, 00:53
door nahoj
Stijn D.C. schreef:bedankt voor de info, spijtige zaak, die persoon woont niet ver van Gent Zeehaven, er waren al klachten dat er scheuren in de bogies van de HLE 20 waren,
maar nu er 1 HLE 20 tussenstaat is het wel menens precies. Weer een stukje nostalgie van de sporen.
Het gaat om scheuren in de wielassen, niet in de bogies.

Re: reeks 20 op passagierstreinen

Geplaatst: 31 mei 2013, 08:44
door Stijn D.C.
Azo, in principe iets dat kan vervangen worden?

Re: reeks 20 op passagierstreinen

Geplaatst: 31 mei 2013, 12:51
door Steven
Als je denkt zomaar even een wielas te vervangen en dat het gratis en duurzaam is. Alles heeft zijn leeftijd. Bij locs van die leeftijd kom je op het punt dat je van 2 of meer locs 1 goede loc begint te maken gewoon omdat bepaalde onderdelen niet meer gemaakt worden.

Re: reeks 20 op passagierstreinen

Geplaatst: 31 mei 2013, 13:00
door Shrek
Stijn D.C. schreef:Azo, in principe iets dat kan vervangen worden?
Alles kan vervangen worden, maar bij deze lomotieven is het gewoon de moeite niet meer...

Re: reeks 20 op passagierstreinen

Geplaatst: 31 mei 2013, 22:49
door Stijn D.C.
Dat is inderdaad wel waar. :wink:

Re: reeks 20 op passagierstreinen

Geplaatst: 02 jun 2013, 01:17
door Retard
De 1350 moet vrijdag in panne gevallen zijn, want de 2003 moest depanneren:
Afbeelding Afbeelding

Re: reeks 20 op passagierstreinen

Geplaatst: 02 jun 2013, 01:26
door Steven
Niet noodzakelijk, een snelle overbrenging kan er ook zo uitzien, kan je moeilijk zeggen op deze manier.

Re: reeks 20 op passagierstreinen

Geplaatst: 02 jun 2013, 13:39
door itchy
De 2005 aan kop van de EC Brussel-Zuid - Basel, net voor vertrek, op 27 mei:
Afbeelding Afbeelding

Re: reeks 20 op passagierstreinen

Geplaatst: 03 jun 2013, 22:24
door JayBeeke
Vanochtend op diezelfde verbinding rond 6u40 in Brussel-Noord ook een 2000, helaas niet kunnen zien dewelke... Ze zijn nog niet weg ;)

JJN

Re: reeks 20 op passagierstreinen

Geplaatst: 09 jun 2013, 21:25
door Lukas
Hoi,

Gisteren werd de Vauban gesleept door HLE 2004.Deze krachtpatser bracht mij op tijd van Luxemburg naar Brussel Zuid.

Lukas

Re: reeks 20 op passagierstreinen

Geplaatst: 11 jun 2013, 00:38
door Retard
Dankzij TBL1+ op de 13'en, komen er nog enkele 20's op de EC'S:

http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... s-eurocity

Dit kunnen dan wel enkel de 2001, 2003, 2004 en 2005 zijn.
2024 zal hem moeten bezig houden met P-treinen naar Jemelle.

Re: reeks 20 op passagierstreinen

Geplaatst: 11 jun 2013, 01:48
door Steven
De 13 krijgt geen tbl1+ maar onmiddellijk etcs. De voormontage daarvoor is al een hele tijd bezig en zover ik weet op praktische alle locs van die reeks afgerond.

Re: reeks 20 op passagierstreinen

Geplaatst: 21 jun 2013, 01:28
door nahoj
Steven schreef:De 13 krijgt geen tbl1+ maar onmiddellijk etcs. De voormontage daarvoor is al een hele tijd bezig en zover ik weet op praktische alle locs van die reeks afgerond.
De ontplooiïng van ETCS op HLE 13 gebeurt wel in fazes. De eerste faze is, zonder in details te treden, want die ken ik niet uit het hoofd, de activatie van TBL1+.

Re: reeks 20 op passagierstreinen

Geplaatst: 21 jun 2013, 07:01
door Steven
Op alle 13-en waar wij mee rijden te Brussel zuid zie ik nergens TBL1+ verschijnen ondanks ze wel al zijn aangepast om ETCS te krijgen, het blijft daar de gewone klassieke TBL1 in dienst hoor. De afzonderingsschakelaar blijft zelfs in de stand "afgezonderd" verlood staan van heel de installatie (schakelaar ETCS)

Re: reeks 20 op passagierstreinen

Geplaatst: 22 jun 2013, 16:37
door Retard
Volgens Wallorail zijn er nu nog maar vier 20's in dienst: :shock:

http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... -ligne-162

Ze doen wel goed hun best :D