Zoveelste staking...

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
nighttrain
Berichten: 2559
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Zoveelste staking...

Bericht door nighttrain »

Adler schreef:
Steven schreef:Dat maakt het net lastig. Ons maandloon bestaat uit delen van deze maand, vorige maand (productiviteitspremies) en de maand daarvoor (nacht, zaterdag en zondaguren. Natuurlijk gebruikt men premies hier niet voor hoor ik u al vertellen. Maar dat is niet 100% juist, in ons loon maken ze een integratie van premies door een deel van het premiebedrag te integreren en dan op zijn beurt van het totaal van premies af te houden om zodoende ze voor een deel te laten meetellen voor hen pensioen. Simpel gezegd ik ken de juiste formule voor het geheel niet.
Ik heb nooit begrepen waarom er honderden mensen werken bij de HR-afdeling van de Holding.
Nu begrijp ik dat eindelijk.
De berekening van uw loon is nog ingewikkelder dan de hele financieringswet.
Dat gebeurde vroeger in het bureau "baremering" waar per dienst uw premie werd berekend :op afgelegde KM ,minuten rangering ,ingewonnen minuten,planton,reserve. En dit ales in funktie van uw uitslag op de driejaarlijks testen.Maar dit is iets vereenvoudigd nu dacht ik. Maar wat Steven wilde zeggen ,maar iets te moeilijk naar mijn menig, is normaal voor mensen in ploegendienst.
Het ploegengeld kan je maar in de maand +1 of +2 krijgen daar je moet wachten tot het einde van de maand om uw volledige uren te berekenen , idem "productiviteits"premies.
Maar in België zijn bepaalde van die "incomfortpremies" zoals nachtgeld enz niet in de berekening opgenomen voor de "RIZIV" of equivalente afhoudingen.Dus simpel gezegd u betalt er geen pensioenbijdragen op ,maar wel belasting.
Andere premies zijn belastingsvrij en pensioenafhoudings vrij.En dit speciaal voor de syndicale vriendjes, nl de "tijdelijke" premies voor hogere functies!maar die kunnen wel 30 jaar duren.
markske
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 feb 2007, 09:35

Re: Zoveelste staking...

Bericht door markske »

[quote="nighttrain"][quote="Shrek"][quote="odul"]En dat wil men maar niet inzien.
De overheid verwacht dat een 60 jarige hetzelfde kan presteren als een 20 jarige.

Ik vind dat men beter het 4/5 werken of halftijds, als maatregel kan afdwingen, ipv brutweg het langer werken.[/quote]
Daar ben ik volledig mee akkoord, je kan niet iedereen tot zijn 65e 9u per dag met een trein laten rijden. Maar laten er nu net bij de nmbs talloze andere jobs zijn waar men de terreinkennis en de ervaring van een voormalig bestuurder goed kan gebruiken.[/quote]
Laat nu dit juist het probleem zijn bij de NMBS voor de treinbestuurders.Als hoogste "rang" of barema bij de "arbeiders" kan een treinbestuurder geen andere job krijgen met dezelfde wedde.en "kaartjesknipper" die "moe" is kan als "bediende" gemakkelijker een uitwijkspoor nemen bij de administratie met gelijk of iets hoger barema.BV opsteller enz
maar dit is nooit grondig uigewerkt voor de bestuurders doordat de vakbonden dit "voordeel " altijd gebruikt heeft als "mettre la carotte sous le nez" voor die beroepskategorie.[/quo

Tractiecoördinator is een hogere functie uitgevoerd door treinbestuurders en daar hebben ze zeker de ervaring nodig.
nighttrain
Berichten: 2559
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Zoveelste staking...

Bericht door nighttrain »

Maar over hoeveel posten gaat het ? En ik weet dat eerste treinbestuurder ook bestaat.
Dit zie ik meer als promotie,wat niet slecht is natuurlijk.Na "examens!!"
Maar als treinbestuurder zijn er geen horizontale oplossingen of uitstroommogelijkheden, het is ofwel omlaag of veel omlaag.Zoals ik reeds aanhaalde een TBG kan naar opsteller gaan op de een of andere bureau,met dezelfde wedde .Maar ik weet ook wel dat al die "oplossingen" onderworpen zijn aan syndicale postjesverdelingen onder "kamaraden".Zoals JMDD vorige week zei in het parlement "er zijn bij de NMBS meer syndicale afgevaardigden dan treinbestuurders".
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1820
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Zoveelste staking...

Bericht door Portbou »

Jeroen schreef:Ik denk dat het Glazen Huis weinig met solidariteit te maken heeft maar eerder met de drang om deel te nemen aan een bejubeld "evenement", om deel te zijn geweest van een grootse mediatieke actie.
Wat zijn we cynisch...
Het overgrote deel van de 7 miljoen euro komt gewoon van mensen thuis, hoogstens hun naam (dikwijls alleen voornaam) werd vermeld...
Dat heeft dus niets te maken met mediageilheid.
Jeroen schreef:Logisch ook, hoe kan je je identificeren (de noodzakelijke voorwaarde voor solidariteit) met "kinderen die diarree hebben"? Welke kinderen? Waar? Welke landen? Welke concrete gevallen? Dat is toch allemaal veel te abstract (waarmee ik niet zeg dat het probleem niet bestaat).
Waarom zouden wij ons daarmee moeten kunnen identificeren ? Er is geen mens op de wereld die zich kan identificeren met een koe die onverdoofd de keel overgesneden wordt... en toch wordt Gaia gesteund...

Excuses voor het off-topic.
nighttrain
Berichten: 2559
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Zoveelste staking...

Bericht door nighttrain »

Portbou schreef:
Jeroen schreef:Ik denk dat het Glazen Huis weinig met solidariteit te maken heeft maar eerder met de drang om deel te nemen aan een bejubeld "evenement", om deel te zijn geweest van een grootse mediatieke actie.
Wat zijn we cynisch...
Het overgrote deel van de 7 miljoen euro komt gewoon van mensen thuis, hoogstens hun naam (dikwijls alleen voornaam) werd vermeld...
Dat heeft dus niets te maken met mediageilheid.
Jeroen schreef:Logisch ook, hoe kan je je identificeren (de noodzakelijke voorwaarde voor solidariteit) met "kinderen die diarree hebben"? Welke kinderen? Waar? Welke landen? Welke concrete gevallen? Dat is toch allemaal veel te abstract (waarmee ik niet zeg dat het probleem niet bestaat).
Waarom zouden wij ons daarmee moeten kunnen identificeren ? Er is geen mens op de wereld die zich kan identificeren met een koe die onverdoofd de keel overgesneden wordt... en toch wordt Gaia gesteund...

Excuses voor het off-topic.
Mischien cynisch maar realistisch.Zoals jullie het voedingssalon,vakantie salon en autosalon hebben ,zo hebben jullie het rampensalon (het noemt zo niet maar bestaat echt op de Heizel)Het enige wat je er niet kan op bestellen zijn rampen.
Op die salons stellen de remapenfabrikanten en rampempersonneels recruterings bureaus zich voor. Dus wat heb je nodig a) rampen (niet te bestellen)
b) fondsen
Dus om te voldoen aan punt b, heb je domerikken en naivelingen nodig om te organiseren en te geven.Zie uitzending enkele maanden geleden op nederland ?.De afevaardigde in Darfour van AZG ,heeft een goed betaalde job en heeft er geen enkel voordeel bij dat dit probleem bv wordt opgelost.Hebt U al iemand gekend die sneller en beter gaat werken om sneller en beter werkeloos te worden?Het is ee industrietak zoals een andere.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Zoveelste staking...

Bericht door kika »

nighttrain schreef:Hebt U al iemand gekend die sneller en beter gaat werken om sneller en beter werkeloos te worden?Het is ee industrietak zoals een andere.
Een industrietak zoals een andere, is zo'n beetje het meest zinnige wat er over valt te zeggen. Podia bouwen, radio-apparatuur etc. regelen. Al die kosten worden ook gemaakt. Had men die 300.000 of hoeveel het ook kost niet beter gelijk overgeschreven aan één of andere fonds (waar ook weer veel overhead zit...). De ene doet er aan mee om z'n geweten te sussen, de andere om deel te zijn van een evenement, de motivatie lijkt me ook irrelevant. Voor de ene treinbestuurder is de techniek een belangrijke motivatie, voor de andere de ritten an sich of het vervoeren van mensen/goederen, en ze doen dat alledrie even goed. Hetzelfde trouwens met die stakers, als er 5 man staakt, hebben die alle 5 verschillende redenen (of hun top-3 van argumenten om te staken staat in een andere volgorde).

Maar geen van de stakingsgezinden heeft mij kunnen overtuigen dat dit een zinnige staking is...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Zoveelste staking...

Bericht door Asterix »

Portbou schreef:
Jeroen schreef:Ik denk dat het Glazen Huis weinig met solidariteit te maken heeft maar eerder met de drang om deel te nemen aan een bejubeld "evenement", om deel te zijn geweest van een grootse mediatieke actie.
Wat zijn we cynisch...
Het overgrote deel van de 7 miljoen euro komt gewoon van mensen thuis, hoogstens hun naam (dikwijls alleen voornaam) werd vermeld...
Dat heeft dus niets te maken met mediageilheid.
Het is niet omdat iemand - volgens u - cynisch is, dat hij per definitie onwaarheden vertelt. Ik heb ook nooit gesproken over "mediageilheid", wel over het gevoel om deel uit te maken van dit evenement. Men heeft het gevoel deel te zijn geweest, men kan erover opscheppen (wat hier meer zal aanspreken dan wanneer dit te doen over minder mediatieke acties waarvoor men heeft gegeven) of men is al tevreden dat het gestuurde sms'je op tv verschijnt.
Portbou schreef:
Jeroen schreef:Logisch ook, hoe kan je je identificeren (de noodzakelijke voorwaarde voor solidariteit) met "kinderen die diarree hebben"? Welke kinderen? Waar? Welke landen? Welke concrete gevallen? Dat is toch allemaal veel te abstract (waarmee ik niet zeg dat het probleem niet bestaat).
Waarom zouden wij ons daarmee moeten kunnen identificeren ? Er is geen mens op de wereld die zich kan identificeren met een koe die onverdoofd de keel overgesneden wordt... en toch wordt Gaia gesteund...
GAIA steunen heeft dan ook niet met solidariteit te maken (solidair zijn met een koe?) maar alles met ideologie. Dat is nog iets anders.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1820
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Zoveelste staking...

Bericht door Portbou »

Hallo,
verschillende posts die de vele mensen die oprecht goede doelen nastreven compleet onderuit halen
Ik reageer hier niet meer op...
Niet alleen omdat het off-topic is maar vooral omdat ik tegen zo'n gitzwarte visie op de maatschappij gewoon niet op kan.

Alleen nog dit :
Had men die 300.000 of hoeveel het ook kost niet beter gelijk overgeschreven aan één of andere fonds (waar ook weer veel overhead zit...)
Daar begrijp ik dus echt niets van...
6.700.000 lijkt me toch een pak meer geld dan 300.000
:?: :?: :?: :?: :?:
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Zoveelste staking...

Bericht door kika »

Portbou schreef:
Had men die 300.000 of hoeveel het ook kost niet beter gelijk overgeschreven aan één of andere fonds (waar ook weer veel overhead zit...)
Daar begrijp ik dus echt niets van...
6.700.000 lijkt me toch een pak meer geld dan 300.000
:?: :?: :?: :?: :?:
Je hebt gelijk, 300.000 was er volledig naast. Gezien de kosten in 2010 al bijna 750.000€ bedroegen, zal dat dit jaar zeker niet gezakt zijn. Daarnaast komen nog de kosten die de verschillende steden maken aan extra inzet van o.a. politie.
Mijn punt was dat als het je om de liefdadigheid gaat, je net zo goed direct een project kan steunen i.p.v. een aanzienlijk deel aan evenement en vertier uit te geven. Uiteraard is een groot deel van de donaties afkomstig van mensen die zonder evenement niets zouden geven waarmee volgens mij het punt duidelijk is dat 'het goede doel' niet hun primaire reden is om deel te nemen. Maar goed ik ben de draad kwijt, wat dat nog met die staking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Zoveelste staking...

Bericht door Adler »

Jeroen schreef:Allez, ze hebben toch al een GESTE gedaan :)
De NMBS overweegt een klacht in te dienen tegen de jongen.
Plaats reactie