Zoveelste staking...

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Zoveelste staking...

Bericht door Shrek »

Nu donderdag is het weer zover: de zoveelste staking.

Ik vraag me wel af waarom. Kan iemand het mij uitleggen?
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Zoveelste staking...

Bericht door Robin »

dit ivm de pensioenen dat word opgetrokken dus langer werken.
Zoveel stakingen zijn er vant jaar nog niet geweest :!:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
pietje

Re: Zoveelste staking...

Bericht door pietje »

Neen maar ze staken maar uit veiligheid, want de details zijn nog niet bekend :?

Was wel te verwachten dat de vakbonden nogal selectief zijn als er eens sociale maatregelen genomen worden: de pensioenen betaalbaar houden voor de volgende generaties en het beginnen gelijkschakelen tussen zelfstandigen, loontrekkenden en ambtenaren.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Zoveelste staking...

Bericht door dekooiker »

Dat er mensen zich geraakt voelen kan ik begrijpen.
De schuldigen zijn in eerste plaats de vakbonden.
Ze stonden jaren lang brugpensioenen toe en nu moet er om onder andere die ellende op te lossen de pensioenleeftijd omhoog.
Daarvoor komen ze ook weer op straat...
Brugpensioen had allang afgeschaft moeten zijn.
Degenen die zwaar profiteerden zijn immers op brugpensioen of zullen dat binnenkort zijn.
De grote sluitingen in bepaalde bedrijven, daar kunnen veel werknemers maar van dromen.
Wie kan ervoor opdraaien?
De jongeren, en zij alleen!
De trein.
Alleen voor durvers.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1793
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Zoveelste staking...

Bericht door Portbou »

Shrek schreef:Ik vraag me wel af waarom. Kan iemand het mij uitleggen?
Ik begrijp het ook niet... want ik hoor dat het spoorwegpersoneel een uitzonderingsstatuut heeft en door de pensioenshervorming niet geraakt wordt ?
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Zoveelste staking...

Bericht door am62 »

En de staking kan gerust doorgaan aangezien er geen betoging voorzien is in Brussel :|
ronny
Berichten: 537
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Zoveelste staking...

Bericht door ronny »

dekooiker schreef:Dat er mensen zich geraakt voelen kan ik begrijpen.
De schuldigen zijn in eerste plaats de vakbonden.
Ze stonden jaren lang brugpensioenen toe en nu moet er om onder andere die ellende op te lossen de pensioenleeftijd omhoog.
Daarvoor komen ze ook weer op straat...
Brugpensioen had allang afgeschaft moeten zijn.
Degenen die zwaar profiteerden zijn immers op brugpensioen of zullen dat binnenkort zijn.
De grote sluitingen in bepaalde bedrijven, daar kunnen veel werknemers maar van dromen.
Wie kan ervoor opdraaien?
De jongeren, en zij alleen!
En die jongeren worden niet oud ??????
Ik heb in mijn meer dan 20 jaar dat ik werk nog nooit gestaakt maar volgende keer zal het voor mij de eerste keer zijn en dit zo dikwijls als nodig tot deze regering valt. Fight for your right.
Trouwens wat wil men doen ? Gaan bedrijven de productiviteit verlagen ? Nee, ze gaan je ontslaan als je niet meer meekunt. > Dus wordt je in de werkloosheid gezet. > Dus wordt je afgewezen voor een nieuwe job omdat je niet productief genoeg/te oud bent. > Dus wordt je geschorst door de overheid/verplicht een laag betaalde job aan te nemen en dus ga je verarmen. En dat allemaal voor de nieuwe heilige die "Euro" noemt.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Zoveelste staking...

Bericht door overweg13 »

ronny schreef: En die jongeren worden niet oud ??????
Ik heb in mijn meer dan 20 jaar dat ik werk nog nooit gestaakt maar volgende keer zal het voor mij de eerste keer zijn en dit zo dikwijls als nodig tot deze regering valt. Fight for your right.
Trouwens wat wil men doen ? Gaan bedrijven de productiviteit verlagen ? Nee, ze gaan je ontslaan als je niet meer meekunt. > Dus wordt je in de werkloosheid gezet. > Dus wordt je afgewezen voor een nieuwe job omdat je niet productief genoeg/te oud bent. > Dus wordt je geschorst door de overheid/verplicht een laag betaalde job aan te nemen en dus ga je verarmen. En dat allemaal voor de nieuwe heilige die "Euro" noemt.
Ik wist niet dat de samenleving zo eenvoudig in elkaar zat. Dat moet me de voorbije bijna 60 jaar compleet ontgaan zijn.
Met vriendelijke groet

overweg13
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Zoveelste staking...

Bericht door Robin »

pietje schreef:Neen maar ze staken maar uit veiligheid, want de details zijn nog niet bekend :?
ik geef toch net meer info?
Pensioenleeftijd word opgetrokken...

Voor rijdendpersoneel van 55 naar 57

de rest van 60 naar 62
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
pietje

Re: Zoveelste staking...

Bericht door pietje »

Robin schreef:
pietje schreef:Neen maar ze staken maar uit veiligheid, want de details zijn nog niet bekend :?
ik geef toch net meer info?
Pensioenleeftijd word opgetrokken...

Voor rijdendpersoneel van 55 naar 57

de rest van 60 naar 62
De vakbonden geven zelf toe in het nieuws dat "ze de details nog niet kennen", dus staken ze maar, daar doen ze zeker niemand kwaad mee. :?
jotie
Berichten: 364
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Zoveelste staking...

Bericht door jotie »

Als je bekijkt welke volstrekt asociale koers de regering volgt, dan is het enige abnormale dat dit een 24-uren staking wordt, en niet meteen een staking voor onbepaalde duur. Ik sta vierkant achter deze actie, en achter alle acties die volgen zolang de sterkste schouders niet méér moeten bijdragen. De regering speelt het hard en onverantwoord, wel dan moeten de vakbonden het nog veel harder spelen. En 'hard' betekent dan het volledig lam leggen van het ganse land, inclusief wegblokkades en lokale betogingen.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Zoveelste staking...

Bericht door Stef »

Ze zouden beter ervoor zorgen dat de grote bedrijven wat meer bijdragen. Bv. geen notionele intrest voor hen. Dan zijn al deze maatregelen voor de kleine man totaal niet nodig...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Zoveelste staking...

Bericht door dentheo »

Stef schreef:Ze zouden beter ervoor zorgen dat de grote bedrijven wat meer bijdragen. Bv. geen notionele intrest voor hen. Dan zijn al deze maatregelen voor de kleine man totaal niet nodig...
Ik denk dat je het systeem niet begrijpt: men laat de grote bedrijven niet teveel belasting betalen, anders lopen ze weg.
De eigen inwoners lopen niet weg....dus men legt inkomensbelasting op het loon van de de mensen die werken en niet op de bedrijven....
Ik geloof niet dat Belgie daarin zo sterk verschilt van andere landen....
Enige groot verschil is dat wij massa's ambtenaren hebben of gelijkgesteld (+- 18 %), andere landen bv. 12%
Theo
Groeten vanop de Heide
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: Zoveelste staking...

Bericht door Nicholas »

Robin schreef:
pietje schreef:Neen maar ze staken maar uit veiligheid, want de details zijn nog niet bekend :?
ik geef toch net meer info?
Pensioenleeftijd word opgetrokken...

Voor rijdendpersoneel van 55 naar 57

de rest van 60 naar 62
Het is natuurlijk niet zo aangenaam als je ziet dat je langer gaat moeten werken, maar langs de andere kant, 57 jaar vind ik nog steeds jong om op pensioen te gaan en ook 62 is niet onoverkomelijk...
q149

Re: Zoveelste staking...

Bericht door q149 »

Het is waar dat een aantal grote bedrijven nauwelijks belastingen betalen. Stel dat ze morgen de notionele intrestaftrek afschaffen... dan sluiten reuzen zoals bv. een Arcelor Mittal overmorgen hier hun deuren. Waar gaan degenen die moeten afvloeien aan het werk worden gezet? Bij het spoor misschien? Ik denk het niet.

Als je al zou denken dat de middelgrote ondernemingen, KMO's, zelfstandigen niet worden getroffen door de maatregelen van de regering dan zou ik maar snel iets anders denken. En dit soort bedrijven betalen wel gewoon de volle pot aan belastingen.

Iedereen en alles in België zal op één of andere manier getroffen worden, de NMBS ook. Alleen denken enkele vakbonds-heethoofden dat zij de dans zullen ontspringen. Over solidariteit gesproken.
Plaats reactie