Problemen Vilvoorde.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
eagleheart
Berichten: 305
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Problemen Vilvoorde.

Bericht door eagleheart »

Iemand de bizarre situatie gezien in Vilvoorde?(die op dit moment nog aan de gang is). 3 treinen achter elkaar gestopt ongeveer 20 meter van mekaar. Nog nooit meegemaakt zoiets.
davyickx
Berichten: 122
Lid geworden op: 27 feb 2009, 14:03
Locatie: Meensel-Kiezegem

Re: Problemen Vilvoorde.

Bericht door davyickx »

Railtime meldt het volgende:

Lijn 25 : Brussel-Zuid - Antwerpen-Centraal: Zwaar verstoord verkeer.
9:01
Er is een persoon aangereden door een trein ter hoogte van station Vilvoorde.

Zwaar verstoord verkeer.
Spoorse groeten,

Davy Ickx
eagleheart
Berichten: 305
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Problemen Vilvoorde.

Bericht door eagleheart »

Jaja dat heb ik ook gezien. Maar ik bedoel maar 3 treinen op max 20 meter afstand van elkaar? Dat vind in bizar. Ik dacht dat aij zich aan de seinen moesten houden.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Problemen Vilvoorde.

Bericht door Kristofke »

eagleheart schreef:Jaja dat heb ik ook gezien. Maar ik bedoel maar 3 treinen op max 20 meter afstand van elkaar? Dat vind in bizar. Ik dacht dat aij zich aan de seinen moesten houden.
Niet als dat seinen met een overschrijdingskroon zijn.

Tussen Mechelen en Vilvoorde zijn allemaal automatische seinen tot aan de wisselstraat net voor Vilvoorde, maar ik heb geen idee of die automatische seinen ook allemaal permissief zijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Problemen Vilvoorde.

Bericht door Steven »

Kristofke schreef: Tussen Mechelen en Vilvoorde zijn allemaal automatische seinen tot aan de wisselstraat net voor Vilvoorde, maar ik heb geen idee of die automatische seinen ook allemaal permissief zijn.
automatische seinen = permissieve seinen = niet beheerde seinen = geen operator nodig om dit sein te bedienen = de bestuurder vervult de voorziene formaliteiten om het sein te overschrijden zonder tussenkomst van een andere bediende.
Cursief

Re: Problemen Vilvoorde.

Bericht door Cursief »

De in en uitrit seinen van vilvoorde zijn toch beheerde seinen. Dus hiervoor zou een overschrijdingsbevel moeten afgeleverd worden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Problemen Vilvoorde.

Bericht door Steven »

Cursief schreef:De in en uitrit seinen van vilvoorde zijn toch beheerde seinen. Dus hiervoor zou een overschrijdingsbevel moeten afgeleverd worden.
Ja natuurlijk die seinen wel, maar op zich is het niet raar, als op die manier twee treinen deels of volledig aan perron konden staan om mensen eventueel al te kunnen laten in en uitstappen (ik ken de juiste situatie niet precies dus ik ga uit van wat ik denk).
eagleheart
Berichten: 305
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Problemen Vilvoorde.

Bericht door eagleheart »

Tussen weerde(of was het eppegem,laatste station voor vilvoorde) stonden er ongeveer 5 achter elkaar. Bizarre situatie daar!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Problemen Vilvoorde.

Bericht door Steven »

eagleheart schreef:Tussen weerde(of was het eppegem,laatste station voor vilvoorde) stonden er ongeveer 5 achter elkaar. Bizarre situatie daar!
je hebt Vilvoorde, Eppegem, Weerde, Mechelen op L25.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Problemen Vilvoorde.

Bericht door Glodenox »

Mijn ouders hebben het van op hun werk ook opgemerkt dat er 3 treinen kort na elkaar stilstonden, ze hebben er namelijk een zeer mooi zicht op vanuit hun kantoorgebouw. Ik heb deze morgen het "geluk" gehad 20 minuten vroeger daar te passeren en heb er dus geen last van ondervonden. Op de terugweg 's avonds was er wel een beetje vertraging, maar op zich viel het nog wel mee.

Even Google Street View gebruikt om te controleren op overschrijdingskronen. Op lijn 27 lijken die er in elk geval te zijn: http://maps.google.be/?ll=50.943652,4.4 ... 3343778392 (zichtbaar onder het witte plaatje, als ik me niet vergis)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Problemen Vilvoorde.

Bericht door Steven »

Dat is inderdaad het bewuste kroontje.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Problemen Vilvoorde.

Bericht door Glodenox »

Vandaag gelezen in Het Laatste Nieuws dat de loc (logischerwijze) een noodstop had gemaakt toen de persoon sprong. Maar er stond ook dat er daarop een brand ontstond in de loc :o Het was een reeks 18 volgens de foto's die ik elders op het internet had gezien, zou het te maken kunnen hebben met de luchtventilatie van de weerstanden? Het lijkt me in elk geval een ver van wenselijk effect en ik hoop dat er daar onderzoek naar wordt gedaan.

EDIT: trouwens, staat dit niet beter onder "Nieuws"?
eagleheart
Berichten: 305
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Problemen Vilvoorde.

Bericht door eagleheart »

Glodenox schreef:Vandaag gelezen in Het Laatste Nieuws dat de loc (logischerwijze) een noodstop had gemaakt toen de persoon sprong. Maar er stond ook dat er daarop een brand ontstond in de loc :o Het was een reeks 18 volgens de foto's die ik elders op het internet had gezien, zou het te maken kunnen hebben met de luchtventilatie van de weerstanden? Het lijkt me in elk geval een ver van wenselijk effect en ik hoop dat er daar onderzoek naar wordt gedaan.

EDIT: trouwens, staat dit niet beter onder "Nieuws"?

Persoon sprong? Volgens mijn collega die er op een paar meter van stond ging het om een ongeval..
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Problemen Vilvoorde.

Bericht door Glodenox »

eagleheart schreef:Persoon sprong? Volgens mijn collega die er op een paar meter van stond ging het om een ongeval..
Dan is het Laatste Nieuws weer wat sensationeel bezig geweest (verbaast me niets). Maar goed, dat van die brand, is dat ook sensatie of was dat effectief het geval?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Problemen Vilvoorde.

Bericht door Steven »

Glodenox schreef:
eagleheart schreef:Persoon sprong? Volgens mijn collega die er op een paar meter van stond ging het om een ongeval..
Dan is het Laatste Nieuws weer wat sensationeel bezig geweest (verbaast me niets). Maar goed, dat van die brand, is dat ook sensatie of was dat effectief het geval?
Ik heb van een brand nergens iets vernomen ook niet op het forum van rijdend personeel, moest er een 18 effectief in brand gestaan hebben was dat al lang een roddel geweest onder collega's mag ik aannemen, maar tot nu toe echter niets gehoord (wat natuurlijk geen zekerheid bied).
Plaats reactie