Stroomonderbreking tussen Halle en Moensberg

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Pendelaar

Stroomonderbreking tussen Halle en Moensberg

Bericht door Pendelaar »

Vanmorgen nam ik de trein richting Vilvoorde (7u08 in Halle) en net voorbij Huizingen viel de trein stil. Ik hoorde dat er van pantograaf werd gewisseld, maar nog steeds geen stroom. De treinbegeleider riep via de intercom om dat we enige minuten zonder hoogspanning zouden zitten.
Even later vertrok de trein terug. Tussen Beersel en Moensberg viel de stroom weer weg en voelden we een behoorlijke schok. Nu zat de boel echt vast, er bleek namelijk een stroomkabel los te hangen in station Moensberg (althans volgens de TB). Net voor Moensberg moesten we uitstappen waarbij de TB en bestuurder de reizigers hielpen. Een honderd meter verder was de trein van 07u26 uit Halle aan het wachten op het tegenspoor. Met een tjokvolle trein zijn we uiteindelijk toch op het werk geraakt. 's Avonds was er niets meer te merken van het euvel van deze morgen.

Weet er iemand wat er nu juist gebeurd is ? Vooral die schok interesseert me, precies of we over iets gereden waren of wat geraakt hebben.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

een paar puntjes
als het een sprinter was kan je niet van panto verwisselen want er is er maar eentje :-)
die schok verklaar ik idem dito als het een sprinter was, als op het moment van het verdwijnen van de hoogspanning tractie gegeven werd dan heeft de sprinter de eigenschap van dat vrij brusk te doen, alsof er idd iets aangereden word. meer kan ik echter niet vertellen omdat ik de juiste feiten niet ken
paljas

Bericht door paljas »

het enige wat ik weet, is dat er maandag averij was op L26. Vraag me wel niet wat of waar precies...
Kris

Bericht door Kris »

Het enige dat ik hierover weet is dat er een beschadiging was aan de installaties tussen Halle en Linkebeek
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GPFVNU3C schreef:Treinen lopen vertraging op

Een breuk in de bovenleiding op de lijn 126 heeft gisterochtend vertraging veroorzaakt voor het treinverkeer tussen Halle en Linkebeek. De breuk gebeurde rond 7.15 uur ter hoogte van een wissel. Twee treinen liepen een vertraging van een half uur op. Het treinverkeer moest er over één spoor. Dat veroorzaakte vertragingen van ongeveer tien minuten. Teams van Infrabel kwamen ter plaatse, het probleem was rond 15 uur opgelost.

(belga)
Pendelaar

Bericht door Pendelaar »

Steven schreef:een paar puntjes
als het een sprinter was kan je niet van panto verwisselen want er is er maar eentje :-)

Je hebt gelijk, maar als ze gekoppeld rijden hebben ze er toch twee. Of vergis ik me. Ik heb alleszins het geluid van een neervallende en opgaande pantograaf gehoord.

die schok verklaar ik idem dito als het een sprinter was, als op het moment van het verdwijnen van de hoogspanning tractie gegeven werd dan heeft de sprinter de eigenschap van dat vrij brusk te doen, alsof er idd iets aangereden word. meer kan ik echter niet vertellen omdat ik de juiste feiten niet ken
't Was alleszins een ferme schok, precies of we tegen wat aan hadden gereden. De meeste mensen waren wel wat geschrokken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tuurlijk zijn er meerdere panto's als er meerdere stellen zijn :-)
1 per stel te verstaan
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Steven schreef:tuurlijk zijn er meerdere panto's als er meerdere stellen zijn :-)
1 per stel te verstaan
loopt er dan een elektriciteitskabel naar het stel met defecte panto of wordt dat stel dan afgezonderd?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:
Steven schreef:tuurlijk zijn er meerdere panto's als er meerdere stellen zijn :-)
1 per stel te verstaan
loopt er dan een elektriciteitskabel naar het stel met defecte panto of wordt dat stel dan afgezonderd?
da is dan afgezonderd
Plaats reactie