Da's ook toevallig, dat je er juist nu over begint: ze stonden lange tijd letterlijk en figuurlijk roerloos op een vaste plek in een doodspoor, en begin deze middag zag ik ze door een 77 verplaatst worden; ik heb nog niet gezien waar ze nu staan.
Bordensteker schreef:Da's ook toevallig, dat je er juist nu over begint: ze stonden lange tijd letterlijk en figuurlijk roerloos op een vaste plek in een doodspoor, en begin deze middag zag ik ze door een 77 verplaatst worden; ik heb nog niet gezien waar ze nu staan.
Inderdaad, TCT was bezig met deze uit de kutzak te rangeren voor ons.
Blijkbaar worden de batterijen vervangen van beide machines.
sammarco1 schreef:Nou ik ben benieuwd wat daar nu van komt...die foto van mij is op 04/02/2012 gemaakt. Vrij recent dus
Wat ik ook raar vind is dat ik tot hier toe nog op geen enkele (italiaanse) Fotogallery deze loks heb zien opduiken. Zal aan mij liggen zeker?
Mischien nog ene voor TSP, hebben ze ineens ne blauwe als museumstuk waar ze niet eens veel aan moeten werken...
Wat wil zeggen TCT ?
TCT is de depot voor de bestuurders, daar regelt de koermeester de plaatselijke rangeringen die worden gevraagd door de werkplaats.
De rangeerders van de werkplaats mogen niet verder dan de grondseinen kant Schijnpoort.
Een depot maakt deel uit van een TCT maar is niet het enige deel er van. Je hebt er ook een permanentie (houd zich bezig met real time beheer treinbestuurders) bij nodig, een dienst treinen (die zich bezig houdt met de nodige dienstregelingen/uurregelingen voor de depot(s) op te stellen), een diensttabel (die zich bezig houd met de werkroosters van de bestuurder op langere termijn), een technische dienst.
Aan het hoofd van een TCT (deze bevat altijd meerdere depots) staat een ingenieur, daaronder vinden we een technisch sectorchef instructie (hoofd instructie dus). Dan heb je per depot nog een aantal instructeurs en eerste treinbestuurder en dan volgen de treinbestuurders zelf.
vanmiegroet schreef:Ik heb gehoord (ben niet zeker, dus er niet op hopen),
dat B-logistics of crossrail zou gaan kijken naar de locs.
Het zou logisch zijn als B-logistics ze gaat overnemen, nu de 26 en de 23 gaan verdwijnen.
Waarom denk je dat de 5166 soms van stal wordt gehaald?
Dat zou helemaal niet logisch zijn. Ze hebben genoeg reeks 57 staan die veel zuiniger en goedkoper zijn dan deze 51ers. Waarom de 5166 van stal wordt gehaald? Om te zorgen dat alles af en toe gebruikt wordt zodat het niet vastroest ...