Maar die gebruiken ze dan enkel voor reizigers en niet voor goederen. Ze kunnen er mee tot Luxemburg station, op de rest van het CFL net ben je er niets mee en ook die toestand is geen lang leven meer beschoren. de CFL wil zo snel mogelijk dat stuk lijn tot aan de Belgische grens ook op 25kV (de werken zijn daarvoor al een tijdje afgerond).Mechanik schreef:bepaalde 20'ers mogen wel op het CFL net rijden he
NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
De oude locomotieven (20/23) kunnen niet naar frankrijk en duitsland rijden dus of deze nu met 13 of 20/23 worden gereden maakt niet veel uit.dentheo schreef:De 13en kunnen alleen naar Frankrijk... niet Nederland niet Duitsland....b-loc schreef:Is het niet goedkoper om de oudere locomotieven aan de kant te zetten en 13 in de plaats te nemen?
Ik weet echter niet hoe de tonnage internationaal zich verdeelt.
Dus 13 kan diensten naar Frankrijk en binnenlandse ritten doen.
Maar ik vraag me af wat heeft de 29 meer dan de 13 buiten dat deze ook in duitsland kan?
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Reeks 13 mag en kan ook tot aan de grensstations in Nederland komen. Zoals Maastricht en Roosendaal.
Er is maar 1 moment om op tijd te komen. Anders ben je te vroeg of te laat.
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
De 28 en 29 hebben volgens mij volledige toelating voor NL en F, terwijl de 13 in NL enkel de grenstrajecten en in F het 25kV gedeelte kan/mag doen.b-loc schreef:Maar ik vraag me af wat heeft de 29 meer dan de 13 buiten dat deze ook in duitsland kan?
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
De 28 mag niet naar Frankrijkpietje schreef:De 28 en 29 hebben volgens mij volledige toelating voor NL en F, terwijl de 13 in NL enkel de grenstrajecten en in F het 25kV gedeelte kan/mag doen.b-loc schreef:Maar ik vraag me af wat heeft de 29 meer dan de 13 buiten dat deze ook in duitsland kan?
en 29 mag niet naar Nederland en Duitsland
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Een kleine correctie op de post van B-loc:
Reeks 28 is geconfigureerd voor Duitsland/ Oostenrijk/ Nederland en België (inclusief HSL en betuweroute voor enkel de 2801-2803 ivm ETCS)
(E 186 196-235 = 2803-2843) en E 186 123-125 = 2801-2803.
Reeks 29 is geconfigureerd voor Duitsland, België en Frankrijk.
is de E 186 346-350, de NMBS reeks 29
Deze 5 locs hadden aanvankelijk aan ECR geleverd geworden, maar omdat men op zeer korte termijn 5 locs aan ATC moest leveren, werden 5 ECR locs na hun bouw in de kleuren van ATC gespoten en als E 186 345-350 geleverd aan ATC. Voor ECR bouwde men 5 nieuwe locs. Om deze reden zijn de reeks 29 identiek als de ECR-locs, en zijn dan ook als zijnde zo geconfigureerd.
Het verschil tussen de reeks 28 en 29 is of men mag naar NL (HLE 28) of men mag naar FR (HLE 29).
Dit is te vinden op de site van http://www.railcolor.net
Reeks 28 is geconfigureerd voor Duitsland/ Oostenrijk/ Nederland en België (inclusief HSL en betuweroute voor enkel de 2801-2803 ivm ETCS)
(E 186 196-235 = 2803-2843) en E 186 123-125 = 2801-2803.
Reeks 29 is geconfigureerd voor Duitsland, België en Frankrijk.
is de E 186 346-350, de NMBS reeks 29
Deze 5 locs hadden aanvankelijk aan ECR geleverd geworden, maar omdat men op zeer korte termijn 5 locs aan ATC moest leveren, werden 5 ECR locs na hun bouw in de kleuren van ATC gespoten en als E 186 345-350 geleverd aan ATC. Voor ECR bouwde men 5 nieuwe locs. Om deze reden zijn de reeks 29 identiek als de ECR-locs, en zijn dan ook als zijnde zo geconfigureerd.
Het verschil tussen de reeks 28 en 29 is of men mag naar NL (HLE 28) of men mag naar FR (HLE 29).
Dit is te vinden op de site van http://www.railcolor.net
Er is maar 1 moment om op tijd te komen. Anders ben je te vroeg of te laat.
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Bij de aankoop van locomotieven voor het goederen filiaal, mag de overheid (via NMBS groep) deze locomotieven niet subsidieren. Dit is zo bepaald door de Europese instellingen.
Bij wijze van uitzondering mochten gesubsidieerde locomotieven aangekocht in het verleden wel getransfereerd worden naar het goederen filiaal. En T13 was net op tijd aangekocht om nog onder deze uitzondering te vallen.
Bij wijze van uitzondering mochten gesubsidieerde locomotieven aangekocht in het verleden wel getransfereerd worden naar het goederen filiaal. En T13 was net op tijd aangekocht om nog onder deze uitzondering te vallen.