NMBS investeert in nieuw treinmateriaal - Copyright-debat

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
groentje
Berichten: 7288
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Hey, niet iedere sitebouwer is een eersteklasprogrammeur. :wink:
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Bericht door Schaap »

ik weet dat iedereen zijn gezond verstand zou moeten gebruiken, maar zou een klein forumreglement, met een artikeltje over het plaatsen van foto's niet op zijn plaats zijn?
Misschien dat het opstellen van een algemene forum reglementering niet mispast zou zijn, dit zou dan gaan over taalgebruik, plaatsen van foto's; postgedrag,...
fotograaf

Bericht door fotograaf »

toch even melden dat loc-foto volledig in z'n recht staat
mocht hij toevallig lid geweest zijn van SOFAM had dit de forumeigenaars een fikse duit gekost, minstens 123,95€
meer info over de tarieven op http://www.sofam.be, onder tarieven>belgische tarieven vinden jullie onderaan een link naar een pdf met alle tarieven

misschien kan dit enkele mensen doen nadenken over copyright en internet, en hopelijk komen de forumeigenaars nooit in het geval dat er foto's van een SOFAM lid door iemand op het forum worden geplaatst zonder toestemming
ook even vermelden dat wanneer publicatie met toestemming gebeurt veel fotografen, ook sofam leden, niets aan zouden rekenen
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

mocht hij toevallig lid geweest zijn van SOFAM had dit de forumeigenaars een fikse duit gekost, minstens 123,95€
Niet de forumeigenaars, maar de eigenaars van de belrail site. De tarieven die jij vernoemt zijn tarieven voor reproductie van foto's, niet voor links. De mensen van belrail hebben de foto illegaal gereproduceerd (ttz. van de originele site geplukt en, zonder dat de originele plaats van de foto nog herkenbaar was, op hun eigen site gereproduceerd, op hun eigen servers). De mensen hier hebben enkel een link geplaatst naar deze illegale kopie, zonder te weten dat het om een illegale kopie ging.
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Bericht door Schaap »

@fotograaf: zeer leuke eerste post.

Sinds wanneer zou de eigenaar van een forum moeten opdraaien voor de content die gepost wordt op een forum?

Ik dacht nog altijd dat dit een forum een plek is waar iedereen vrij is om te posten; ik zie dan ook geen verband tussen het posten van users en het betalen van een geldsom door de admin's.

M.a.w: het is hier geen kleuterklasje hé! De juf / meester is niet verantwoordenlijk voor de daden van z'n leerlingen!

Owja, SOFAM ziet er net als SABAM een organisatie uit, die imho "full of shit" is, dwangsommen opleggen of "ze zullen gerechtenlijke acties ondernemen".
Lijkt mij eerder chantage dan een deftig standpunt.
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

Sinds wanneer zou de eigenaar van een forum moeten opdraaien voor de content die gepost wordt op een forum?
Sorry, maar daar ben je verkeerd; als eigenaar van een website ben je wel degelijk wettelijk verantwoordelijk voor de inhoud ervan.
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Bericht door Schaap »

Als eigenaar van een website ben ik verantwoordenlijk voor wat ik erop schrijf, op een forum zit dit anders.

Als jij morgen nu kinder prn0 post, en ik ben toevallig eventjes weg, draai ik dan de bak in? RIGHT!
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

op een forum zit dit anders
Voor zaken als copyright is de eigenaar van de site verantwoordelijk, OOK op forums.
Goya

Bericht door Goya »

Schaap schreef:Als jij morgen nu kinder prn0 post, en ik ben toevallig eventjes weg, draai ik dan de bak in? RIGHT!
Als jij aantoont dat je die beelden niet toelaat op jouw forum, en op een redelijk snelle termijn verwijdert niet nee.
Als je die beelden niet verwijdert help je dmv jouw forum mee aan het verspreiden ervan.

Je kan jezelf als forumeigenaar niet totaal verschuilen achter het argument dat je het niet zelf geplaatst hebt...
Trouwens, op andere momenten ben je er wel als de kippen bij om sommigen de mond te snoeren en inhoud van berichten te wijzigen; een teken dat je wel degelijk belang hecht aan de inhoud van de berichten van de gebruikers.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

bull-shit,

laten we erover zwijgen, ik wordt er mottig van als ik dit nog zie...
GROW UP mensen, ok, hij had de fotograafs naar en link moeten bijschrijven. we zullen er de volgende keer aan denken, OK ???
Gesloten